Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres yndlings-widget til websitet ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby.

Det glæder mig at du ser tingene lige så klart som du altid gør :-)

Ja, iFrames bruges stadig utroligt meget, så jeg har slet ingen betænkeligheder ved at benytte dem. Som nævnt handler det om at forstå potentialet og begrænsningerne.

Det nye modul kan bestemt blive bedre, og JavaScript includes er en god ide. I første omgang bliver det dog en ren iFrame-løsning af hensyn til brugervenlighed.

Jeg følger som nævnt op med en video på et tidspunkt. Jeg synes selv løsningen er blevet god, og åbner op for nye muligheder i Sitemagic CMS.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 12:53

Nu ved jeg ikke hvor omfattende jeres CMS system er, om systemet kun bruges til en-vejs kommunikation eller ej.

Hvis ikke, så synes jeg en omfattende implementering af FBML (facebook api) ville give jer en konkurrence fordel.

Jeg forestiller mig et kontrolpanel, hvor man bare kan indtaste sine API nøgle osv. og kan vælge hvilke ting der kan aktiveres.

Så ville det være nemt derefter at implementere Share, Like og Fanbox og FB-connect med sin facebook credentials.

og på den måde lave en så stærk integration af facebook, så man kan skrive i debat, kommentarer, login, osv. vha. FB.

Så hvad er min ynglingswidget? Facebook.

God dag =)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:51

Niels:

Den måde jeg har gjort det i mit er at man laver en dll fil (det er lavet i .net) med den nødvendige kode og når systemet møder en tag (<modul nøgle="værdi"/>) så bliver denne dll startet op og returnere tekst der bliver sat ind på hjemmesiden.

Noget ligende det samme kunne I sagtens lave (det bruges især meget i wordpress).

Ja i .Net findes der også masser af geniale og flexible metoder til 3. parts udvikling. Det er jo netop også en af de smarte ting ved .Net, da det understøtter så mange forskellige programmeringssprog og alting kan kobles sammen via masterpages, usercontrols m.v.

I vores easyWEB cms, har vi også løst det med usercontrol til cms som gør at man på en hvilken som helst side, afsnit eller sted i CMS'et, kan tilføje sin egen usercontrol fil, som man så kan programmere på helt uafhængig af sidens indhold eller CMS'et kode. Og så bliver det så en del af siden, kontra en iframe løsning, som jeg heller ikke mener er en særlig hæderlig løsning, medmindre det bruges korrekt.

Men altså hvis der for SiteMagics teknologi ikke er andre muligheder, så er det vel en god idé at der indtroduceres denne iframe løsning. Det er vel bedre end ingenting, og så kan Jimmy/Sitemagic, måske blot sørge for at forklare folk om fordele og ulemper ved netop brugen af iframe. Så er det op til den enkelte at dumme sig :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:42

Hej Simon.

Super god ide med fokus på øget integration til Facebook - det kunne blive en spændende 2'er :-)

---

Lars Meyer:
Men altså hvis der for SiteMagics teknologi ikke er andre muligheder, så er det vel en god idé at der indtroduceres denne iframe løsning. Det er vel bedre end ingenting, og så kan Jimmy/Sitemagic, måske blot sørge for at forklare folk om fordele og ulemper ved netop brugen af iframe. Så er det op til den enkelte at dumme sig :)

Jeg gætter på at du ikke har læst de foregående indlæg fra mig, hvor jeg i korte træk redegør for 3 måder at lave moduler på til Sitemagic CMS.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:00

Jimmy Thomsen:
Jeg gætter på at du ikke har læst de foregående indlæg fra mig, hvor jeg i korte træk redegør for 3 måder at lave moduler på til Sitemagic CMS.

Jo det har jeg skam læst, men da det lyder til at være noget helt specifikt for Sitemagic CMS, så fattede jeg ingenting af hvordan det skulle fungere (måske fordi det var for overfladisk som du forklarede det, eller også er jeg bare lidt for langsom i hatten og dårlig til at læse mellem linierne).

Men det tilsvarer måske .NET's koncept med Usercontrols (http://en.wikipedia.org/wiki/ASP.NET#User_controls) ? Jeg har bare ikke hørt om det før inden for php, men jeg beskæftiger mig heller ikke rigtig med php, så lad mig da endelig høre nærmere teknisk omkring det, evt. med link til den generelle teknik der anvendes. :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:37

Jimmy Thomsen:

Den måde som I vil gøre det med Sitemagic CMS er fin nok. Der er mange måder at gøre det på :)

Lars Meyer:
Jeg har bare ikke hørt om det før inden for php, men jeg beskæftiger mig heller ikke rigtig med php, så lad mig da endelig høre nærmere teknisk omkring det, evt. med link til den generelle teknik der anvendes.

iframes? Det er jo html og ikke php :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:33

Niels:
iframes? Det er jo html og ikke php :)

Jeg formodede bare at der foregår en eller anden form for server-side rendering af siderne på et givent tidspunkt ?

Så et eller andet sted bagved i deres CMS, ligger der vel en serverrendering, medmindre deres cms kører udelukkende clientside scripting i form af java/javascript? Surprise

Men det kan da godt være at det ikke er php, bare et gæt når det nu kører mysql , har ikke gidet at undersøge nærmere :P

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:56

Halløj igen.

Så fik jeg endelig tid til at beskrive den nye udvidelse samt lave en video i vores CMS-Guide til Sitemagic CMS. Hvis man er nysgerrig kan man jo klikke sig ind på den. Det er bestemt ikke raket-videnskab eller noget man aldrig har set før - det giver ganske simpelt bare god mening at understøtte eksterne moduler på denne måde :-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)