Hejsa, jeg vil lige hoere hvordan i forholder jeg til det hvis jeres chef pludselig aendre adfaerd. Hvordan tolker i det hvis en ellers relativ autoitaer chef pludselig gaar over til ekstremen naar de skal hjaelpe/guide sine medarbejdere. Lad os sige at chefen oftere og oftere brokker sig over sine medarbejderes indsats og naar folk irettesaettes, saa sker det altid foran saa mange som overhovedet muligt paa arbejdspladsen. Chefen udtaler sig om at han/hun altid bliver noed til at goere tingene selv. Lad os sige at chefen kan have ret i nogen situationer, men ogsaa kan have tedens til at drage hurtige konklusioner i mange situationer. Hvordan ville du/i opfatte denne adfaerd? Er det et tegn paa stress? Er det et tegn paa at chefen begynder at foele mangel paa autoitet/kompetance i forhold til sine medarbejder? Eller kunne det vaere noget helt tredje? Jeg glaeder mig til at hoere hvad jeres synspunkter/erfaringer er. Mvh Claus |
Det kan være mange ting.
Jeg vil mene, at det kan være frustationer over, at han måske ikke selv levere de resultater han gerne vil overfor hans chefer(dette er dog kun, hvis han har en chef der er højere end ham). Det gør ham så til den dårlige leder, som lader det gå udover hans medarbejdere. Hvilket er temmelig demotiverende, og skaber et endnu dårligere resultat for virksomheden i sidste ende.
Men ellers kan det også være at det er personlige problemer i hjemmet, som går ham på. Hvis han har mistet magten der hjemme, føler han sig magteløs, også kan han misbruge den magt som han har som chef ved at lade det gå udover sine medarbejder.
Uanset grunden, så er det ødelæggende for virksomheden, og det er klart noget som i burde tage op og få gjort noget ved. Hvis i har mulighed for at snakke med øvre chefer om det. Hvis han selv ejer virksomheden, så bliver det nok svært at forklare ham problem stillingen.
Det var mine synspunkter.
Mvh
Morten