Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra kontanthjælp, til selvstændig firma-hvordan?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Åhhh altså det er en dum situation jeg står i......

Jeg er ved at gå til af kedsomhed, mens jeg er på kontanthjælp og må intet foretage mig.....

Men på den anden side er jeg ikke 100 procent klar til at tage et job.....

Har som sagt dårlige dage, hvor jeg intet kan, derfor vil jeg være selvstændig så jeg selv kan styre hvornår jeg arbejder og hvor længe.......

Der iudover er det bare en stor drøm at være min egen chef..... og beskæftige mig med min hobby, indretning.......

 

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt har man en handlingsplan, (du hører under noget der faktisk hedder Lov om aktiv socialpolitik) hvor man så afventer en behandling, speciallægeerklæring eller andet inden man kommer videre, og i din situation lyder det til at man afventer en bedring/ændring som ikke er nærmere skemalagt, og at du derfor er på længerevarig kontanthjælp. Det er nok det du har fået besked på.

Som det er nu, virker det som om du blot er parkeret i systemet, og som sådan er du altså ret følsom for stramninger, offentlige besparelser m.v.

Vejen frem er altså at ændre denne handlingsplan, så du og socialkontoret sammen kan arbejde mod at dit ønske om igen at blive selvforsørgende, kan fuldbyrdes. Her er der en række værktøjer som kan benyttes, og det synes jeg faktisk at du skulle snakke med socialforvaltningen om.

 

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg får mange år siden var på kontanthjælp - netop grundet sygdom - fik jeg dispensation til at arbejde ved siden af. Jeg havde så godtnok et job i forvejen, 8 timer om mdr, som jeg  var meget glad for, og så groede jeg da ikke helt fast. Pengene blev selvfølgelig modregnet.

Så snak med din sagsbehandler - selvom systemet er tungt og rigidt, så kan det være du kan få lov at lave en lille smule.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

MS5:

Normalt har man en handlingsplan, (du hører under noget der faktisk hedder Lov om aktiv socialpolitik) hvor man så afventer en behandling, speciallægeerklæring eller andet inden man kommer videre, og i din situation lyder det til at man afventer en bedring/ændring som ikke er nærmere skemalagt, og at du derfor er på længerevarig kontanthjælp. Det er nok det du har fået besked på.

Som det er nu, virker det som om du blot er parkeret i systemet, og som sådan er du altså ret følsom for stramninger, offentlige besparelser m.v.

Vejen frem er altså at ændre denne handlingsplan, så du og socialkontoret sammen kan arbejde mod at dit ønske om igen at blive selvforsørgende, kan fuldbyrdes. Her er der en række værktøjer som kan benyttes, og det synes jeg faktisk at du skulle snakke med socialforvaltningen om.

 

Ja, det lyder meget som den besked jeg fik af min forrige sagsbehandler....

Har skrevet til forvaltningen idag og spurgt, hvor jeg hører til som sagt, så nu må vi se om de svarer.... ellers må jeg ringe dem op......

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Åhhh altså hvor det kribler i fingrene, har fundet et meget velegnet lager/værksted herinde på lokalebørsen. Det er til at betaleo g har en god beliggenhed.

Kender en møbelpolstrer som jeg har hørt om hun ville være interesseret i at dele udgifterne til lokalet og deles om indtægterne.

Har fået en indkaldelse en "jobsamtale" i kh kommune, ve dikke helt hvad de vil mig.....

Håber at på en eller anden måde at kunne starte op og så det ville blive modregnet min KH..... så jeg ihvertfald havde de 7000 efter skat som jeg har nu.....

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

MS5:

Normalt har man en handlingsplan, (du hører under noget der faktisk hedder Lov om aktiv socialpolitik) hvor man så afventer en behandling, speciallægeerklæring eller andet inden man kommer videre, og i din situation lyder det til at man afventer en bedring/ændring som ikke er nærmere skemalagt, og at du derfor er på længerevarig kontanthjælp. Det er nok det du har fået besked på.

Som det er nu, virker det som om du blot er parkeret i systemet, og som sådan er du altså ret følsom for stramninger, offentlige besparelser m.v.

Vejen frem er altså at ændre denne handlingsplan, så du og socialkontoret sammen kan arbejde mod at dit ønske om igen at blive selvforsørgende, kan fuldbyrdes. Her er der en række værktøjer som kan benyttes, og det synes jeg faktisk at du skulle snakke med socialforvaltningen om.

 

Hvilke værktøjer mener du?

Jeg er meget interesseret i at komme ud af systemet, men kan ikke klare et fuldtidsjob, men kunne tage nogen timer i mit eget firma, arbejde hjemmefra, det ville jeg godt kunne.....

Har en uafsluttet multimedeidesign uddannelse bag mig, hvor jeg kun mangler 3 eksamner, men er ikke interesseret ii at gennemføre det for vil ikke bruge den uddannelse....

Er også sygemeldt fra indretningskonsulent uddannelsen....

Tror du det er muligt at lave en handlingsplan hvor jeg arbejder deltid med mit eget indretningsfirma og så modregner indtægterne i kontanthjælpen?

Så hvis jeg en måned tjener 4000 kr så får jeg kun 3000 udbetalt af KH?

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå har været på kommunen idag og det kunne godt lade sig gøre, at få kontanthjælp og modregne eventuelle indtægter i kontanthjælpen, de var mere end interesseret i at jeg kom til at beskæftige mig med noget jeg holdt af og brændte for og ville ikke sende mig ud i en ligegyldig jobprøvning......

 

Så spørgsmålet er nu hvordan jeg dokumenterer mine indtægter, får jo ikke en lønseddel......

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Her kommer måske et lidt underligt forslag. 

Men hvad med at arbejde gratis i en periode. Du kan starte med de timer du kan holde ud, også bruge din tid på at få opbygget et netværk.

Prøv at vend dit fokus, for du står faktisk i en rigtig god situation.

1. Du har mulighed for at blogge, skrive artikler til blade og arbejde gratis med det du vil...mens du er økonomisk sikret.

2. Du har mulighed for at opbygge et stort netværk og dermed meget nemt kunne starte selvstændigt, når du er klar.

3. Du skal kun bruge 7000 udbetalt hver måned, hvilket jo er INGENTING.

Så det er da en hamrende skøn situation du står i.

 

PS. Jeg siger selvfølgelig ikke du skal kaste dig ud i 37 timers gratis arbejde. Men tilbyd dig selv 5-6 timer i uge til at starte med, og hæv så indsatsen.
Til sidst er du klar til at springe ud selv, til glæde for dig selv og kommunen. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Hej Lone

Her kommer måske et lidt underligt forslag. 

Men hvad med at arbejde gratis i en periode. Du kan starte med de timer du kan holde ud, også bruge din tid på at få opbygget et netværk.

Prøv at vend dit fokus, for du står faktisk i en rigtig god situation.

1. Du har mulighed for at blogge, skrive artikler til blade og arbejde gratis med det du vil...mens du er økonomisk sikret.

2. Du har mulighed for at opbygge et stort netværk og dermed meget nemt kunne starte selvstændigt, når du er klar.

3. Du skal kun bruge 7000 udbetalt hver måned, hvilket jo er INGENTING.

Så det er da en hamrende skøn situation du står i.

 

PS. Jeg siger selvfølgelig ikke du skal kaste dig ud i 37 timers gratis arbejde. Men tilbyd dig selv 5-6 timer i uge til at starte med, og hæv så indsatsen.
Til sidst er du klar til at springe ud selv, til glæde for dig selv og kommunen. 

 

Ja, det var måske en god idé.....

Om jeg får løn eller kontanthjælp kommer jo ud på ét......

 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Fra  smart-world.dk Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har for et par dage siden prøvet den der med at oprette cvr nummer. Og derefter kontakte kommunen. Jeg er gift og fik følgende meddelelse fra min sagsbehandler:

Hvis ikke du lukker det cvr nummer, så får hverken du eller din kone kontanthjælp udbetalt.

Jeg fortalte at andre havde gjort det, men hun sagde at de eneste der kan få kontanthjælp sammen med virksomhed, er folk der i forvejen har haft virksomhed og derefter ryger på kontanthjælp.

Om det er rigtigt eller om det bare er forskelligt fra kommune til kommune, det skal jeg ikke kunne sige.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)