Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unik måde at skabe serienumre på??

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Hej jeg brugte engang excel til at generere tilfældige numre - jeg havde så de første ciffre som en dato

efterfulgt af et tilfældigt nummer generede fra Excel

En anden ting ud kan overveje er 3D barcode - det er en helt ny type stregkode hvor du kan gemme langt flere informationener både til dig selv og til kunden, som kan læse den med en mobil telefon

En 2D matrix barcode vil sikkert kunne gøre det - og jeg tror ikke at der er kommet en standard for 3D barcodes endnu. Jeg har set et par forslag hvor det ene er flere lag i forskellige farver, og det andet er en barcode med forhøjninger (ligesom i blindskrift)

Men det er jo mere et spørgsmål om præsentationen af informationen end informationen i sig selv.

RF-ID's var også en mulighed, selv om barcode konceptet er smartere da det, som du siger, kan aflæses med et kamera/mobiltelefon.

Men som jeg nævnte tidligere, så er det ikke informationen og præsentationen af denne der bliver problemet i konceptet. Det bliver den fysiske udformning.

mvh

Jan

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:32

Emil Tarding:

Ib Leif:

Du kan bruge GUID - hvis det ikke gør noget at dit serienummer bliver lidt langt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Globally_unique_identifier

Og her er en generator til at lave dem:
http://www.guidgenerator.com/online-guid-generator.aspx 

er hver enkelte så helt og aldeles unik? det er sku da smart :D

Ja et GUID er 100% unikt da det genereres ud fra CPU clock info og tid ja den er lidt lang, men mange Databaser vil ha let ved dels at generere dem for dig samt de er tigtige gode og bruge som nøjle.

og som en anden har foreslået så smide dem i en 2D stregkode, disse kræver dog en special scanner

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:17

Jacob Ipsen:
og som en anden har foreslået så smide dem i en 2D stregkode, disse kræver dog en special scanner

Det kræver ikke nogen speciel scanner. Jeg har lige lavet en hurtig video hvor jeg scanner en QR Code på skærmen af min bærbare med en Android telefon.

Billedkvaliteten er ikke helt god - men læg mærke til hvor hurtigt det går. Jeg peger med vilje først scanneren væk, for derefter at pege på stregkoden. Når billedet på mobilen skifter har den dekodet stregkoden

mvh

Jan

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:24

Technocowboy:

Jacob Ipsen:

Det kræver ikke nogen speciel scanner. Jeg har lige lavet en hurtig video hvor jeg scanner en QR Code på skærmen af min bærbare med en Android telefon.

Billedkvaliteten er ikke helt god - men læg mærke til hvor hurtigt det går. Jeg peger med vilje først scanneren væk, for derefter at pege på stregkoden. Når billedet på mobilen skifter har den dekodet stregkoden

mvh

Jan

ja ok, det jeg mente var blot at de ikke kan læses med en "normal" stregkode scanner, der skal man bruge en med kamera(eller dem der bliver kaldt 2D Scanner)

s.flg kam man scanne dem med webcam/mobil telefoner osv. men gik ud fra at det skulle bruges i en for for butik ;) ??

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 11:25

Technocowboy:

Jacob Ipsen:

mvh

Jan

sejt... rigtig sejt. :)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)