Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsgodtgørelse til selvstændige

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak.

Jeg er ikke så god til det her Smile , og forstår nok ikke helt hvad du mener med mellemregning. Men går ud fra, at du med dit svar siger, at det jeg skrev var rigtigt.. Jeg synes det ser rigtigt ud efter jeg har bogført det.

Tak

Malene

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 00:38

Hej Peter/evt. Bent

Har et spm. vedr. moms og kørselsgodtgørelse

Jeg har hørt at der er mulighed for at få udbetalt kørselsgodtgørelse og samtidig få fradrag for momsen af kørslen i en gulpladebil hvis momsen er betalt privat af anskaffelsen. Kan du bekræfte dette? jeg har bl.a. hørt det fra en medarbejder i SKAT som har sagt at der et hul i momsloven. Er selv revisorassistent...

Tak på forhånd

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:58

Hej TD,

Det er beskrevet i momsvejledningen her:

J.2.4.2

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Skrevet kl. 12:19
Mange tak!!

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17

Hej!

Tja...lidt besynderligt, at det kan lade sig gøre.

Men sådan er reglerne altså.

MvH

Peter

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Skrevet kl. 02:10

Det bekymrer mig lidt at retsinformation har følgende link stående som "gældende" når vi ser af Martins link til momsvejledningen ovenfor at nedenstående er tilbagekaldt...

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=18348

...De får åbenbart ikke opdateret deres systemer altid. Men så ved vi da at der er endnu en hjemmeside vi ikke kan stole helt på når vi prøver at løse problemstillinger.

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Skrevet kl. 02:55

Det bekymrer mig lidt at retsinformation har følgende link stående som "gældende" når vi ser af Martins link til momsvejledningen ovenfor at nedenstående er tilbagekaldt...

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=18348

...De får åbenbart ikke opdateret deres systemer altid. Men så ved vi da at der er endnu en hjemmeside vi ikke kan stole helt på når vi prøver at løse problemstillinger.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:04

Brug altid momsvejledningen, da den er mest opdateret.

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Skrevet kl. 18:08

Nu er moms jo ikke alt indenfor revisors arbejdsområde :). Heldigvis.

Jeg synes ikke din hjemmeside 123revisor indeholder så meget information til revisorer?... Hvordan tilknytter du revisorer?. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 03:04

Er reglerne for fradrag af reelle udgifter til bil afhængig af om det er et ex ApS eller et personligt ejet selskab.

Min virksomhed er organiseret i ApS form, ejet af vores eget holding selskab, og to investorer.

Kan jeg ved køb af en ny bil fradrage reelle udgifter?

Jeg har 70-80% kørsel i firma regi.

MVH Jens

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)