Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebookside - hvordan foregår kommunikationen med fansene?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

hvordan fungerer kommunikationen på en facebookside? Jeg troede altid at når man skrev noget på væggen, så dukkede det også op hos fansenes væg. Det gør det åbenbart ikke, eller er jeg forkert på den?

Hvordan kommunikerer jeg så noget ud til fansene?

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har oprette en "Page" eller "Side" er det også korrekt forstået. Men som jeg oplever det kan det tage lidt tid før det begynder at komme da det afhænger af "alderen" på fansiden. Det er blot mine egne erfaringer - måske der er nogen der ved noget mere konkret?

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Alderen? altså jo ældre jo langsommere, eller?.... Det gad jeg godt at vide, om det er korrekt. Kunne i hvert fald være en forklaring på hvorfor det ikke er lykkedes mig endnu.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Som jeg har forstået det.. Ikke hæng mig op på det...

 

Opretter du en gruppe, så kan du sende en besked ud til alle dine medlemmer, så længe der er under 5.000 medlemmer, når du over 5.000 medlemmer, så kan du ikke. Hvilket ikke er godt.

Når du skriver noget på gruppens væg, så vil det ikke blive vist på dine medlemmers væg. De vil kun kunne se det, hvis de klikker sig ind på din gruppe. Hvilket ikke kan ske særlig mange gange, med mindre den er virkelig interessant. 

 

Opretter du en fan side, så kan du sende opdateringer ud til alle dine fans, opdateringer havner ikke direkte i ens indbakke, men i "opdatering" og det blive ikke vist med et nortifikation eller noget, så derfor bliver de heller ikke set.

Men, alt du skriver på din fan side's væg, vil blive vist på dine fans væg. Hvilket jo er godt og giver godt med opmærksomhed mht. til dit produkt.

 

HUSK! Du kan ikke ændre navnet på en fan side, så tænk dig godt om når du laver den. Vælger du derimod at lave en gruppe istedet, fordi du mener at du ikke vil ende med over 5.000 medlemmer og godt vil sende beskeder ud(PAS PÅ SPAM!!! så smutter folk fra gruppen igen). Men, der kan du ændre navnet på gruppen, lige så tosset du vil. Anbefales dog ikke.

 

Personligt anbefaler jeg at man laver en fan gruppe, trækker flere folk til og skaber meget synlighed, hvor det ikke virker som spam på samme måde som hvis du sender beskeder ud i folks indbakke hele tiden.

 

Alder, by osv. kan du se hvis du går ind på din fan side eller gruppe og klikker på "Sider" i toppen. Vælg da "Vis insights" - der vil den vise alt statistik du har brug for.

 

Ved ikke om dette var hvad du søgte, men håber da du blev klogere.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg følger lige med her, måske der kommer et par guldkorn

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Brask - Gplus.dk:

Hej Lars.

Som jeg har forstået det.. Ikke hæng mig op på det...

 

Opretter du en gruppe, så kan du sende en besked ud til alle dine medlemmer, så længe der er under 5.000 medlemmer, når du over 5.000 medlemmer, så kan du ikke. Hvilket ikke er godt.

Når du skriver noget på gruppens væg, så vil det ikke blive vist på dine medlemmers væg. De vil kun kunne se det, hvis de klikker sig ind på din gruppe. Hvilket ikke kan ske særlig mange gange, med mindre den er virkelig interessant. 

 

Opretter du en fan side, så kan du sende opdateringer ud til alle dine fans, opdateringer havner ikke direkte i ens indbakke, men i "opdatering" og det blive ikke vist med et nortifikation eller noget, så derfor bliver de heller ikke set.

Men, alt du skriver på din fan side's væg, vil blive vist på dine fans væg. Hvilket jo er godt og giver godt med opmærksomhed mht. til dit produkt.

 

HUSK! Du kan ikke ændre navnet på en fan side, så tænk dig godt om når du laver den. Vælger du derimod at lave en gruppe istedet, fordi du mener at du ikke vil ende med over 5.000 medlemmer og godt vil sende beskeder ud(PAS PÅ SPAM!!! så smutter folk fra gruppen igen). Men, der kan du ændre navnet på gruppen, lige så tosset du vil. Anbefales dog ikke.

 

Personligt anbefaler jeg at man laver en fan gruppe, trækker flere folk til og skaber meget synlighed, hvor det ikke virker som spam på samme måde som hvis du sender beskeder ud i folks indbakke hele tiden.

 

Alder, by osv. kan du se hvis du går ind på din fan side eller gruppe og klikker på "Sider" i toppen. Vælg da "Vis insights" - der vil den vise alt statistik du har brug for.

 

Ved ikke om dette var hvad du søgte, men håber da du blev klogere.

 

 

Var det noget der kunne hjælpe dig?

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

beklager at jeg ikke vendte tilbage! Det plejer jeg ellers at gøre, men jeg sov nok lige i timen.

Ja det var et fint svar og gav mig fint indsigt i mulighederne. Jeg blev forvirret over at man ikke kunne se mine indlæg på væggen på de andres profiler, men det tror jeg tager en smule tid.....

Hilsen, Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det helt OK.

Ja, hvis du har lavet en fan side, kommer de på "den fælles væg".

Men du har ret i, at der godt kan gå lidt tid før beskeden kommer frem. 

Husk at tryk på "Seneste" i toppen :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars :

Jeg blev forvirret over at man ikke kunne se mine indlæg på væggen på de andres profiler, men det tror jeg tager en smule tid.....

Hej Lars

Facebook spreder din opdatering på dine tilhængeres walls efter en algoritme der afhænger af forskellige parametre. Du skal stole på den kommer ud, og hvis ikke den kommer hele vejen ud til alle - så er det fordi det ikke er fedt nok det du skriver. No

Hvordan kan Facebook vide, hvor fedt det er, det du skriver?
- kom selv med gode bud. Så kommer svarene af sig selv.

Grupper anbefales ikke, trods fordelen ved at kunne skrive besked til alle medlemmer. Det kan give bagslag at handle på en anden måde, end den hvorpå Facebook tænker man som virksomhed skal gøre det.

En dag bliver man måske ramt af nogle opdateringer i Facebooks design, der i værste fald reducerer det man har bygget op til noget fuldstændigt ubrugeligt.

De bedste hilsner
Thomas Bigum

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 04:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det lyder som om, at du har skrevet på en andens fan-side? På nogle fansider er visning af "nyheder" og "wall posts" delt op i "kun fans", "fans + firma bag fanside" etc.

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)