Carsten Hoier Fra Spot It Online: Der er desværre forskel på en god tekst til de besøgende og en tekst til søgemaskinerne. Det er lidt specielt at skulle kommunikere med Google og ikke til andre mennesker, så det kræver en del viden, erfaring og uddannelse.
Det er muligt det bare er din formulering, der er lidt ipræcis, men sådan som jeg forstår dig så er jeg bestemt ikke enig. En god tekst er ikke enten en der er god til Google - eller til brugerne. Det er en lortetekst. Nej, en god tekst er en der BÅDE er god i søgemaskinerne OG er god for brugerne. Det er en tekst der både ranker godt på de vigtigste relevante keywords - og som "sælger" ens budskab til læserne bedst muligt.
Og det er DET som er svært. Det er ikke så svært at skrive de "SEO sider", som der er mange der tilbyder meget billigt - også her på Amino. Men de er bare som regel ikke særlig brugbare overfor brugere. Det er "crap tekster", der måske godt kan give nogle fine rankings, men som bestemt ikke "sælger" noget. Det er ikke den slags tekster jeg anbefaler man i reglen laver, eller får lavet.
Det tager en del mere tid at skrive en god tekst end det gør at lave en hurtig "crap SEO tekst" - og derfor koster den slags også noget mere end de billige SEO tekster der udbydes.
Hos os på deMib.com er det mig og mine meget erfarne medarbejdere der skriver de fleste tekster for de kunder vi laver tekster for. Vi har stor erfaring som både skribenter og som SEO-.eksperter. Så kan lave tekster der både sælger budskabet - og som kan ranke godt.
Jeg ser meget ofte tekster, der er skrevet af gode skribenter, men helt uden sans for SEO. De ranker som regel ikke på noget af det de burde ranke på. Jeg oplever også nogle der er lidt bedre - hvor man næsten kan se, at de har forsøgt - sådan lidt halvhjertet - at "kaste" nogle keywords ind. Det er heller ikke godt nok.
SEO og salgs-tekster skal ikke ses som to forskelle lag - det er en helhed. Det ene skal ikke klaskes ovenpå det andet. De to sæt af faktorer skal spille sammen og udgøre en homogen enhed.
Og det er, som sagt, slet ikke let ...