Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En 20 årig kan ikke holde foredrag !

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Caspar L:

Hej

Go for it, "Lykken står den kække bi" Selvfølgelig kan du holde foredrag, jeg vil endda støtte op omkring at din indgangsvinkel højst sandsynlig er meget mere nytænkende og interresant.

Fordi du har muligheden for at forstå de nye generationer og forklare dem dit budskab, i og med at de er fremtiden så er de en meget vigtigere målgruppe fordi at de er grundlagget for fremtiden...

"Man høster, som man sår" Så bare kom igang :)

Mvh Caspar

Hej Caspar

Jeg er helt enig i din optik omhandlende at det er sjovere for os unge, at høre et foredrag fra nogen på vores egen alder:)

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 12:17

Thomas Grønnemark:

Hej Peter

Jeg har fået stor succes med mine foredrag om arbejdsglæde og motivation. Du kan se min baggrund i min profil.

Jeg er gået fra 4 foredrag i 2008, til noget der kommer til at minde om 25 foredrag i år.

En stor årsag til min succes er, at jeg har fået hjælp af foredragsrådgiver Anders Gisselmann. Hvis du vil blive bedre til at holde foredrag, så kan jeg absolut anbefale ham. Kontakt ham via hans virksomhed one2speak.

De bedste hilsner

Thomas Grønnemark

Hej Thomas

Jeg kan virkelig godt lig din indgangsvinkel til at besvare min tråd - motiverende. tak:)

Jeg kunne også sagtens finde på at kontakte Anders. Faktisk kunne jeg rigtig godt tænke mig at underligge mig et foredragsbureau, ikke så meget for at få penge for det (selvom det klart ville hjælpe når man lever på SU) men mere for at få rådgivning og måske noget udstyr stillet til rådighed. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at have et kæmpe anlæg som bare blæser folk væk i introduktionenBig Smile

Hvad tænker du når du høre det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 12:23

Peter R. Hansen:

Rune Jensen:

Man kan sagtens holde foredrag som 20-årig, det er bare vigtigt at man holde sin indenfor de rammer man ved noget om. Hvis man elsker at drikke en kold øl til møder, skal man ikke fortælle at man sidder i jakkesæt og dufter til whiskey med topchefer - Det vil få et ældre publikum til at mistro dig, medmindre du har noget at have det i (kendt produkt f.eks.).

Jeg holdte mit første foredrag som 20-årig, og blev efterfølgende inviteret til at holde foredrag til flere arrangementer. Og min erfaring er, at holder man foredrag som ung, så sørg for at være ung. Hvis der er noget mange folk af den ældre generation kan lære, så er det at der hele tiden er liv og energi i unge iværksætter, og at man aldrig skal blive for "komfortabel" med sin situation eller position. Og tro, det finder selv de ret interessant.

Jeg har også læst bogen om Warren, og er enig i meget af det du siger.

Dog vil jeg gerne have lov at påstå, at penge i mange tilfælde godt kan gøre én lykkeligere. Det kommer ganske enkelt an på hvordan man tjener dem, og hvordan ens forhold til penge er.

Hej Rune. Jeg er komplet enig i hvad du nævner omhandlende at man skal holde sig indenfor noget som man ved noget om, og også om at hvordan man tjener sine penge. Eks. starter jeg selv virksomheden her om et år indenfor et felt som jeg virkelig holder af:)

Det lyder spændende. Så kan det jo også let blive et godt emne at tale om til et foredrag. Nemlig om opstart og hvilke forhindringer man møder som "ung iværksætter".

Og ja, penge gør skam mange lykkeligere. Specielt fordi penge ofte er en successfaktor, og successoplevelser har det med at gøre én gladere og give mere overskud. Så hvis ikke penge gør én lykkelig fordi man med mange penge har økonomisk frihed og kan købe en fed sportsvogn, så kan penge gøre én lykkelig fordi det betyder at man har haft success med nogle projekter.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 12:55

Hej Peter

Gid der aldrig var nogen "voksne" der fortalte unge hvad de ikke kunne! For gu' ka' man så - alt hvad man brænder for. :-) Men det lyder nu også som om du klør på alligevel - gudskelov.

Peter R. Hansen:

Jeg kunne også sagtens finde på at kontakte Anders. 

Tjek lige om ikke denne her dag med Anders kunne være noget for dig. http://www.one2speak.dk/kurser/kom-godt-i-gang-som-foredragsholder/ Jeg skal selv med og glæder mig helt vildt. Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er sikker på du kan og det er ikke andet end janteloven de ældre er opdraget med.

Du kan prøve at se Adora Svitak, hun kan ihverfald.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 13:06

Lasse:

Jeg er sikker på du kan og det er ikke andet end janteloven de ældre er opdraget med.

Du kan prøve at se Adora Svitak, hun kan ihverfald.

Hun har i hvert fald talent for manipulation. :)

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 13:07

Hej Peter

Jamen det vil da give dig muligheder at kontakte Anders, måske også med et bureau Big Smile

Med hensyn til udstyr så tvivler jeg på at du kan låne det af bureauerne, men du kan da skaffe det via egne investeringer eller netværk.

... en ting vil jeg råde dig til: at tænke på hvad der går dig unik...

Det kan godt være at intro-lyd kan være fedt, men det allervigtigste er at brænde igennem selv...

Der er måske 10.000 foredragsholdere i Danmark, og jeg synes at alt for mange af dem citerer amerikanske guruer eller oversætter dem til dansk. Hvis du vil slå igennem, og det hører jeg at du gerne vil Big Smile  , så skal du skille dig markant ud fra de andre. Man skal ikke være i tvivl om hvem Peter R. Hansen er...

Du skal altid være velkommen til at skrive til mig, hvis du har brug for råd... men igen prøv Anders G.

og nej, jeg får ikke provision af Anders Big Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 13:54

At komme i gang
Jeg startede med at holde foredrag ganske gratis for overhoved at finde ud af om det var mig. Jeg skrev til de lokale Rotary-klubber, som gerne har et indlæg af 30-40 minutters varighed på møderne. I starten var foredragene ikke et mål i sig selv, men et middel til at komme i dialog med nye mennesker og samle input til at skrive en bog. Jeg fandt ud af det var spændende og givtigt at holde foredrag, så det fik sit eget liv.
Efter Rotary fik jeg justeret prisen og så kom højskoler, folkeoplysningsforbund og til sidst virksomhederne. I dag booker ArtPeople nogle af mine foredrag, andre tager jeg mig selv af.
Vedr. booking så var min største fjende mig selv i starten. Jeg frygtede i starten at ringe ud til højskolerne - da jeg endelig kom i gang viste det sig, at langt de fleste var flinke mennesker, som gerne ville booke et foredrag.

Indhold
I starten ville jeg gerne fortælle om alt. Jeg ville fortælle om den mentale påvirkning på kamppladsen, om at være væk hjemmefra, om at blive skudt på, om kammeratskabet og om de civile afghanere. Mine beskrivelser var rodede og jeg vidste ikke helt hvad jeg egentlig ville. En præcisering af hvad du vil tale om hjælper både dig selv og dem der booker foredragene. + et evt. bureau.

Udstyr
Jeg købte et videokamera og optog mine foredrag. Straks efter hjemkomst satte jeg mig ned for at notere mine oplevelser. Hvad virkede og hvad virkede ikke. Det er den bedste investering til dato.

Jeg bruger PowerPoint til at vise nogle billeder af ting, som jeg ikke kan forklare - ellers er det slukket. Jeg har min bærbare med ud til foredrag og det er det. Arrangøreren sørger for projektor og evt. mikrofon. Indholdet er vigtigere end teknikken.

Det hænder at jeg kommer ud steder hvor der trods aftale ikke er projektor mv. Så klarer jeg mig uden. Jeg tænker faktisk at netop dit emne, som handler om mindset egner sig glimrende at stille sig op og tale. 

Hvis du ikke lige er til kursus med Anders G, så læs hans blog. Der er masser af gode artikler om at holde foredrag. Jeg har ikke deltaget i hans kurser, men følger hans nyhedsbrev og lader mig inspirere.

Skriv hvis du har spørgsmål.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 15:32

Du har lige inspireret mig Søren.

Måske en sølle kommentar på sådan en lang tekst, men den er vigtig.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 15:38
Side 2 ud af 6 (53 indlæg)