Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omfang af kundeservice

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er egentlig basisomfanget (i %) af kundehenvendelser per mail og telefon i en almindelig internetforretning? Altså hvis man fraregner de henvendelser, der er skabt af forretningens egne fejl ;)

Og hvor mange vælger ikke-dokumenterbar forsendelsesmetoder som alm breve og hvor mange problemer giver det (med bortkomne og "bortkomne" forsendelser)

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke hvad vi har af henvendelser i %, men i vores internetforretning har vi (mindst) lige så mange der ringer pr. telefon som via email. Det ligger nok tæt på 50/50, men varierer hen over måneden. Det giver helt sikkert folk en vis tryghed at de kan komme i kontakt med os via telefon.

 

Mht. brev forsendelser, så kommer det jo meget an på hvor meget dine varer koster. Folk ved jo godt at det koster i forsendelse når man handler på nettet. Vi sender nogle gange som brev post men kun små ordre beløb (og det har til dato ikke givet os problemer). Men vær opmærksom på, at hvis du sender med brev, og en kunde siger han/hun ikke har modtaget varen så er det forretningen der skal dække tabet (sende en ny vare). Forretningen har som udgangspunkt det fulde ansvar for varen, indtil kunden har modtaget den.

 

/Henrik

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer vist an på branchen og hvem du sælger til.

F.eks. er det jo ingen hemmelighed at telefonsupport er meget dyrere end support via e-mail og det er da også derfor at man ofte ser firma''er der udelukkende handler via nettet, forsøge at undgå at yde telefonsupport. Det er meget udbredt inden for spil branchen at man slet ikke yder telefon support hvis man kan undgå det.

Min erfaring er at jo ældrer dit kunde segment er, jo mere tilbøjelige er de til at ringe/skrive via snail mail/dukke op på adressen og jo yngrer de er - ja - så er resultatet det modsatte, de bruger gerne live support og e-mail. Så procenterne er scalerende alt efter hvad, hvordan og til hvem du sælger

Men min erfaring (inden for det her) strækker sig primært over salg af virtuelle ydelser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)