Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotograf udstyr søges: Til produktfotos

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står tit og mangler et foto af et produkt i en bestemt vinkel til en kampagne eller noget lignede - og i kombination af jeg godt kunne tænke mig at blive god til at tage billeder, så søger jeg nu noget udstyr.

Hvor kan man købe et godt setup, med baggrund, lys, godt kamera m.m.?

Jeg er ligeglad med om det er brugt eller nyt - så længe det virker.

Det skal gerne kunne holde sig under 25.000 kr. for et totalt setup.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 19:56
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:40

Prøv at ringe og snakke med ham her: http://www.obt.dk/

Han ger utrolig flink og imødekommende, og giver en rigtig god rådgivning. De mærker, han sælger, giver meget kvalitet for pengene og giver efter min mening noget af det bedste kompromis mellem pris og kvalitet. Glem de helt billige kinesiske produkter. De koster alt for meget tid pga. begrænsninger og åndssvage små-problemer.

Jeg plejer at sige til folk, der vil i gang med produktfotografering, at de skal være villige til at investere 20000 kr, så med 25000 kr kommer du rigtig langt. Det mindst vigtige er kameraet!

Produktfotografering er svært og kræver utrolig stor viden om lyssætning, hvis man skal lave billeder, der virkelig kan sælge produkterne. Men samtidigt utrolig spændende, hvis du spørger mig Smile ....... Glem alt om de hvide foto-telte, hvis du går efter de rigtig gode produktfotos.

Biblen over dem alle hvad angår lys til produktfotografering er "Light Science and Magic". Den er tyk og tør, men ufattelig grundig og lærerig Smile

Sluk fjernsynet om aftenen og søg på "Product photography" på youtube - det er et skattekammer af gode informationer.

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 07:53

Tusind tak for linket - det kigger jeg på.

Hej Carsten,

Tak for det brugbare svar - det er jeg glad for.

Jeg vil lige læse lidt mere om produktfotos inden jeg ringer til obt.dk, så jeg er helt klar til at købe når jeg ringer.

Men hvad har du af erfaring - er det muligt at blive okay god til at tage gode simple billeder af eksempel en Carlsberg øl? Eller hvor lang tid tager det cirka, før man kan tage noget brugbart?

Skal man altid have baggrund på - eller hvad mener du med "glem alt om de hvide foto-telte"

Håber du har tid til at svare Smile

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 09:36

Hej Simon

Der er meget stor forskel på at fotografere forskellige typer produkter.

Eksemplet du lige nævner med en carlsberg øl, er faktisk et produkt, der er umuligt at fotografere pænt, hvis ikke man lige ved hvordan.

Refleksionen af underlaget vil få øllen til at se kold ud i bunden, hvis underlaget er hvidt, mens det vil se ud som om, at flasken har stuetemperatur i toppen af flasken. Overgangen mellem underlag og flaske bliver let grim.

Derfor bør man skyde en flaske og regne med, at den skal fritlægges.

Det kan du gøre ved at stille den på en lille fod, som er fremstillet til formålet.

Næste opgave er så at få placeret lyskilderne, sådan at flaksens form kommer til at se rund ud på et fladt billede. Når det er i vinkel, sikrer man sig så, at skæret i flasken fra lyskilderne er acceptabelt.

Efterbehandlingsmæssigt kan der stilles lidt på skarpheden og flasken kan så fritlægges.

Vi arbejder rigtig mange timer med produktfoto, du er velkommen til at spørge i pm eller her, hvis der er nogle konkrete produkter du har spørgsmål til.

Venlig Hilsen

Allan

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:55

Hej Simon,

Med hvide foto-telte mener jeg dem her: http://www.cubelite.dk/terningens_funktion.htm

Jeg kan kun give Allan ret. Lige netop en flaske er noget af det allersværeste.

For mit vedkommende tog det ca. et år, inden jeg havde styr nok på "lys og skygge" til at kunne lave ordentlige billeder.

Hvis det er billeder, der skal bruges professionelt, tror jeg, at du skal overveje at lave en aftale med en fotograf. Du kan sikkert få det til en rigtig god pris, hvis du tilbuder at øse ud af dine erfaringer med at drive forretning og lave reklame. Fotografer er gennemsnitligt alt for dårlige til den slags - mig selv inklusiv Smile

Jeg har efterhånden fået mange henvendelser fra folk, som har forsøgt at tage produktfotos selv og brugt en hulens masse tid på det - blot for at ende med middelmådige resultater, der ikke sælger produkter ordentligt.

Det er ikke ualmindeligt, at de rigtig gode reklamefotos tager op imod en dag at lave pr. stk. For mit vedkommende tager det typisk et par timer for det første foto i en serie. Jeg har lige brugt 6 timer på at få første skud i kassen til en større serie af kvalitets-tørklæder - ganske almindelige produktbilleder på hvid baggrund...

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 12:57

Hey Simon.

Jeg synes lige du skulle tage et kig på denne komplette pakke til produktfotografering.

Fra København S
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 19:09

Hej Simon,

Jeg har nogle lysbokse som jeg ikke bruger mere som du kan købe billigt.

Lysbokse bruger du til productsshots, hvilket gør at der er større chance for at lys mv. bliver korrekt.

Lad høre om det er noget!

MVH

Sune

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)