Hmm ville nok være lidt betænkelig, ved at bruge et firma på den anden side af kloden. Altså kr. 1000 er selvfølgelig ikke en masse penge, men mon ikke der findes en gæv amino der kan tilbyde dig hjælp ?
Så bliver der også betalt skat af pengene i DK :-)
..fordi det ikke er rigtige fans men ofte robotter som man får som fan.
Jeg garanterer det ikke er bots... Det er nemmere at skaffe almindelige mennesker end at oprette og administrere så mange bot-accounts.
Med min provo-FacebooksideDen Ukronede Konge Af Social Media illustrerer jeg, at det ikke er "umuligt" og "bare noget nogen siger" - når snakken falder på emnet at købe sig til fans. De godt 17.000 fans jeg har samlet er gjort uden det store besvær....
.. men som en længere oppe nævner, så kan de ikke bruges til meget. Det skulle da lige være at smide et reklame link på væggen, som giver f.eks. 10-30 øre pr. klik, men det er jo ussel mammon i forhold til de beløb jeg potentielt kan få for at forklare hvordan man gør.
Jeg er inde på både historien om provo-gruppen og snakken om Rigtige fans vs ubrugelige fans i denne artikel om facebook fans.
Pointen er: Køb nogle fans, hvis du skal prale. Drop det hvis du vil sælge noget til dem.
Jeg er selvfølgelig interesseret i de fans, der har interesse for det produkt jeg forsøger at udbrede kendskabet til.
Har ikke de bedste erfaring med offline markedsføring, så jeg ville prøve en fan side på facebook, det gik rigtig godt i starten hvor cpc var 20-30 øre, men så udløb annoncen og jeg ville starte den igen, men nu ligger den på ca. 2 Kr. pr. cpc. det var derfor jeg faldt for artiklen i PC World.
Jeg ved ikke hvor meget salg det genererer, men man kan blive i godt humør af at læse det der bliver skrevet på vægen.
Haha - en genistreg Christian Et tørrestativ med tag på - hold op hvor kan opfindsomhed være simpelt.
Hvis du er villig til at investere et par kilo markedsføringskroner, så vil jeg gerne lægge en effektiv facebookstrategi for dig. Du får den i en rapport lige til at samle op og gå i gang på egen hånd - uden anden videre investering end tid. Annoncer behøver du ikke når din historie er af en art, hvor folk jo med glæde over den pudsige og simple idé fortæller den videre. Thats whats facebook is all about.
I mine øjne mangler du kun at forstå adfærd og mekanismer på Facebook for at sælge tørrestativet.
Jeg vil gøre dig den tjeneste at stille garanti for tilfredshed. Du får pengene retur, hvis du ikke efter endt læsning af rapporten kan se at strategien er pengene værd.
Tag fx sætningen: "Did
you know that Facebook has recently been valued at $16 billion?"
Det er klassisk retorik at fortælle hvor meget et andet firma er værd, eller hvor meget der omsættes for i en specifik branche... Noget man også tit hører fra Multi Level Marketings firmaer: "Der omsættes for 30 milliarder i teleindustrien årligt" eller "Medicinalindustrien er den hurtigst voksende industri i verdenen" etc etc... (det er bare eksempler ;-)
Tal som aldrig er blevet bearbejdet til reel fakta, man kan regne på. Hvilket derfor er uinteressant for din virksomhed. Desuden har disse tal heller ikke nogen indflydelse på om hvorvidt det firmas service du måtte købe er noget værd anyway....
Med andre ord - prøver de bare at henlede opmærksomheden på noget stort og flot - for selv kan de ikke præstere...
Jeg vil lige tilføje, at jeg ikke er så naiv at jeg synes det er verdens mest tiltalende salgsmetoder. ... men faktum er at fans kan skaffes - og at de er penge værd.
Hvad skulle man skrive for at blive modtaget med åbenhed, når langt størstedelen af kunderne ikke på forhånd aner at det kan lade sig gøre... og at man sælger noget som lyder for godt til at være sandt.
I min egen testfase tilbød jeg en god veninde at skaffe hende 1.000 fans, og så blev det faktisk til et væddemål fordi hun ikke troede på det kunne lade sig gøre. Det blev til 1.000 på et døgn, og inden jeg lukkede for sluserne lod jeg den rulle op på 5.000 bare for at strinte lidt territorium.
Hvordan sælger man den, uden at lyde som en tv-shop skuespiller - 'with an amazing product'?