Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WWW redirecter til http

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som overskriften antyder, har jeg problemer med "www" i url'en til domænet applenyt.dk.

Hvis jeg går til www.applenyt.dk, bliver jeg automatisk ledt til http://applenyt.dk.

Hvilken måde løser jeg det smartest på, uden at risikere noget mht. søgemaskinerne?

På forhånd tak.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:57

tommyarildslund:
Hvis jeg går til www.applenyt.dk, bliver jeg automatisk ledt til http://applenyt.dk

Der er fra www.applenyt.dk lavet en 301 redirect til applenyt.dk - det er den korrekte måde at gøre det på.

tommyarildslund:
Hvilken måde løser jeg det smartest på, uden at risikere noget mht. søgemaskinerne?

Du riskere intet som det ser ud nu. Dog skal du overveje om der skal linkes med eller uden www. Hvis du linker nu uden www så er det korrekt sat op.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 16:58

Hej Tommy. Du skal nok skrive lidt flere detaljer. Hvor får du hostet? Bruger wordpress, joomla eller tredie? osv.

Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:06

Mange tak for det hurtige svar :-)

Der anvendes Wordpress på sitet og der linkes uden www.

Hvad er grunden til at der redirectes på den måde?

Jeg ville også gerne kunne linke med www.

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 17:24

Du skal blive enig med dig selv om du vil benytte www eller ikke. I forhold til søgemaskiner, er det en ulempe at have begge. Den typiske måde er altid at bruge www og så blot redirecte (301) ikke-www til www, som Niels rigtigt skriver. Hvordan du kan sætte det op i wordpress ved jeg ikke. Måske det endda er en option du kan sætte i kontrolpanelet på dit webhotel. Måske nogle wordpress eksperter kan svare dig på dette :)

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 17:27

.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:07

Niels:
Dog skal du overveje om der skal linkes med eller uden www. Hvis du linker nu uden www så er det korrekt sat op.

Men når man laver en 301-fætter, så ryger www-linksne vel bare over og tæller med i bunken af ikke-www-links?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:36

Fama:
Men når man laver en 301-fætter, så ryger www-linksne vel bare over og tæller med i bunken af ikke-www-links?

Det tror jeg.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 06:42

Niels:

Fama:

Det tror jeg.

Ok... Du er måske lige så forvirret som jeg? :)

Grunden til jeg spørger er jo at jeg har hørt den flere gange, den der med man skal bestemme sig for hvordan man vil linke til sit site, når man har opsat en 301 redirect. Men det er, som jeg forstår det, jo et eller andet sted i modstrid med en af de grundlæggende pointer ved at lave en 301 - nemlig, at få samlet de to forskellige typer links, så de tæller med i samme pulje.

Det er Rosenstand så ikke 100% klar omkring, i hans ellers udemærkede video. Der fortælles jo at de 50 links til hhv. www.svendbent.dk og svendbent.dk knaldes sammen og bliver til 100 links til www.svendbent.dk. Men han trækker så lidt i land og fortæller der er uenighed i branchen om det - Rosenstands eget (konservative) bud er så "minimum 90%"..... Med andre ord er det jeg hører på den ene hånd, at det er ligegyldigt eller tæt på ligegyldigt, hvordan man linker til et 301-redirected site. Men på den anden hånd hører jeg så også ofte, at man, efter et 301 redirect, må bestemme sig for hvordan man vælger at linke til sit site.

Forvirringen er derfor total :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 09:50
Der er sikkert uenighed om du bliver straffet i søgemaskinerne for det du gør. Jeg argumenterede ikke for, at du vil blive straffet for at bruge på og (www). Men mere at der ikke er grund til at have begge udgaver. Så slipper du i hvert fald for at bekymre dig om straf eller ingen straf :)
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)