Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WWW redirecter til http

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Ok... Du er måske lige så forvirret som jeg? :)

Er ikke prof. seo-nørd så noget af det er jeg ikke sikker på.

Fama:
Men på den anden hånd hører jeg så også ofte, at man, efter et 301 redirect, må bestemme sig for hvordan man vælger at linke til sit site.

Ja... det er anbefalingen fra eksperterne :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:17

Jeg kan slet ikke forstå, hvordan der kan opstå forvirring? Hvis du 301 redirecter svendbent.dk til www.svendbent..., så er det jo fordi, du ønsker, at dit site skal ses og kendes med "www". Så er det da logisk, at du selv altid linker til versionen med "www", for da VED du, at linkjuicen flyder 100%.

Vi ved ikke med absolut sikkerhed, hvor meget linkjuice der mistes gennem en 301 redirect. Nogle gange ser det ud til, der slet intet mistes, andre gange en smule. Og nogle mener at kunne se, at det er op til en 15-20%. Ergo: Det er usikkert hvor meget.

Når det nu er det, er det da logisk, at du så selv linker til den rigtige - og så kan du glæde dig over, at links til den forkerte tæller alligevel med 80,90 eller måske 97,889876% eller 100%. Det vigtige er, at links til den forkerte ikke længere er spildt.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:32

Thomas Rosenstand:
Så er det da logisk, at du selv altid linker til versionen med "www", for da VED du, at linkjuicen flyder 100%.

Ja naturligvis..... Det var vel også bare et akademisk spørgsmål og ikke et skummelt forsøg på at så tvivl om din ekspertise hr. Rosenstand ;)

Det er sgu da klart, at man ikke vil begynde at linkbuilde som vinden blæser med og uden www, bare lige fordi man kan.

Spørgsmålet kom sådan set bare fordi jeg ofte ser den der med man skal bestemme sig for hvordan man så vil linke til sit site - som jo giver indtryk af det vil være nyttesløst eller ligefrem skadeligt, hvis man kom til at linke i modstrid  med sin 301 redirect.... hvilket jo er i modstrid med et af de grundlæggende formål ved at lave sådan et redirect.

Men hvis vi skal have lidt praktisk med indover. Så synes jeg da det er værd, at bemærke huset altså ikke falder ned om ørene på en, hvis der ryger et par links af i modstrid med ens 301 redirect - i yderste konsekvens vil 20% af dem være tabt...... Med andre ord er worst case scenario at man bevarer 80% af sine links. Hvad er det praktiske i det siger du så? Tja.... På en lille skærm som f.eks. en iPhone er det da meget rart hvis man lige kan spare tre w'er, når der copy/pastes..... eller hvis man lige skal dele et spændende linkTwitter for den sags skyld.... og så er det jo fint man ikke behøver ligge søvnløs, hvis man skulle få den tossede idé, at satse på lidt organisk linkbuilding via de to medier :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:41

Fama:
Ja naturligvis..... Det var vel også bare et akademisk spørgsmål og ikke et skummelt forsøg på at så tvivl om din ekspertise hr. Rosenstand ;)

Næ - sådan kunne det da vist heller ikke opfattes på nogen måde? Mit svar var såmænd heller ikek for at ophidse buddhisterne i Lille Skensved ;-)

Og nej - himlen falder bestemt ikke ned, blot fordi der linkes lidt til den "forkerte". Jeg ved ikke, hvorfra en myte om direkte skade ved at linke til den "forkerte" version kan være opstået. Måske samme sted som myten om, at duplicate content er uproblematisk, at H tags er meget vigtige og den slags?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:54

Thomas Rosenstand:
Mit svar var såmænd heller ikek for at ophidse buddhisterne i Lille Skensved ;-)

De kunne ellers godt trænge til at få lidt liv i kludene ;)

Thomas Rosenstand:
Jeg ved ikke, hvorfra en myte om direkte skade ved at linke til den "forkerte" version kan være opstået.

Myten er vel opstået på baggrund af en misforståelse af den første del af din video, hvor du fortæller man skal beslutte sig for hvilken version (www eller ikke-www) man vil benytte.... Det har folk så ekstrapoleret til at skulle gælde for ens linkbuilding også.

I sig selv en uskyldig "misforståelse", der sådan set kun vil gavne de fleste, da man åbenbart ikke kan være sikker på at få alle links med over i en 301 redirect..... Men her i iPhone- og Twitter-alderen er det da en interessant detalje, at få med sig..... at udformningen af ens linkbuilding ikke nødvendigvis er præget i sten ved en 301-bandit :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)