Jeg skal inden alt for længe have fat i både en ny stationær og en bærbar. Jeg har en del ting, blandt andet mine mails, dokumenter og andre mapper med filer, som jeg gerne vil have på begge computere.
Derfor vil jeg gerne høre, om det på en måde er muligt at have det samme indhold (fx mails, dokumenter og evt. andre mapper) fuldstændig ens på begge computer. Er der evt. en måde man nemt kan synkronisere det på, hvis man har arbejdet senest på bærbaren også på en måde opdaterer, så det samme er på den stationær.
Det kan godt være at det blive bøvl, men kom gerne med nogle idéer - og har i evt. nogle foslag til online løsninger?
God jul og godt nytår til jer, ser frem til nogle gode svar.
I min vens firma (også jeg) hvor de er 50+ stykker og her bruger alle laptop + at de rejser meget og skal have adgang til deres mail fra alle steder, har de købt et domainnavn/plads på yahoo.com (12-20dollers mdr. ) Her får man så xxxxx@ejenfirmanavn.com og her kan man så vidersende til nr 2pc.automatisk og vælge at mails stadig lægger på serveren (også fint som email backup - så igen ting smutter en dag og hvis man skrifter ny pc/stjålet/på rejser) Og Yahoos nye mail virker næsten som alm. outlook med div. fede tinge og sager, ret godt faktiks, også størrer filer/fotos sender fint begge veje. + gratis Spamfiler, slip og træk funktion.
Jeg skal inden alt for længe have fat i både en ny stationær og en bærbar. Jeg har en del ting, blandt andet mine mails, dokumenter og andre mapper med filer, som jeg gerne vil have på begge computere.
Derfor vil jeg gerne høre, om det på en måde er muligt at have det samme indhold (fx mails, dokumenter og evt. andre mapper) fuldstændig ens på begge computer. Er der evt. en måde man nemt kan synkronisere det på, hvis man har arbejdet senest på bærbaren også på en måde opdaterer, så det samme er på den stationær.
Det kan godt være at det blive bøvl, men kom gerne med nogle idéer - og har i evt. nogle foslag til online løsninger?
I min vens firma hvor de er 50+ stykker og her bruger alle laptop + at de rejser meget og skal have adgang til deres mail fra alle steder, har de købt et domainnavn/plads på yahoo.com (12-20dollers mdr. ) Her får man så xxxxx@ejenfirmanavn.com og her kan man så vidersende til nr 2pc.automatisk og vælge at mails stadig lægger på serveren (også fint som email bakup - så igen ting smutter en dag og hvis man skrifter ny pc/stjålet) Og Yahoos nye mail virker næsten som alm. outlook med div. fede tinge og sager, ret godt faktiks, også størrer filer/fotos sende fint begge veje. + gratis Spamfiler, slip og træk funktion.
Det lyder faktisk som en fin idé - dog vil jeg gerne selv have lidt mere kontrol over tingene, altså ikke have dem gemt hos fx. jubii. Tror nok at mail-løsningen bliver en imap, da det er smartest, nemmest og billigst.
I min vens firma hvor de er 50+ stykker og  her  bruger alle laptop + at de rejser meget og skal have adgang til deres mail fra alle steder, har de købt et domainnavn/plads på yahoo.com (12-20dollers mdr.  ) Her får man så xxxxx@ejenfirmanavn.com og her kan man så vidersende til nr 2pc.automatisk og vælge at mails stadig lægger på serveren  (også fint som email bakup - så igen ting smutter en dag og hvis man skrifter ny pc/stjålet) Og Yahoos nye mail  virker næsten som alm. outlook med div. fede tinge og sager, ret godt faktiks, også  størrer filer/fotos sende fint begge veje.  + gratis Spamfiler, slip og træk funktion. 
Det lyder faktisk som en fin idé - dog vil jeg gerne selv have lidt mere kontrol over tingene, altså ikke have dem gemt hos fx. jubii. Tror nok at mail-løsningen bliver en imap, da det er smartest, nemmest og billigst.
Ja men det sjove er at du har 100% kontrol med yahoo, ander online mail programer har man ikke samme muligehder...
Nu kender jeg ikke yahoo''s tjeneste, men google har faktisk noget hvor man bare peger sine MX-records mod deres mailservere og så klare de resten. Når mailen skal læses sker det i deres GMail klient, eller noget lignende.
Til filer kan du evt. bruge webdav hvis du har adgang til en webserver som undersøtter dette.
Dato: 23-12-2006 11:56:59 Forfatter: Mikkel Jørgensen Nu kender jeg ikke yahoo''s tjeneste, men google har faktisk noget hvor man bare peger sine MX-records mod deres mailservere og så klare de resten. Når mailen skal læses sker det i deres GMail klient, eller noget lignende.
Til filer kan du evt. bruge webdav hvis du har adgang til en webserver som undersøtter dette.
Forklar gerne lige om webdav, eller smid evt. et link.. :-)
Dato: 22-12-2006 13:16:29 Forfatter:Jesper Skov Hej IT-aminoer. Jeg skal inden alt for længe have fat i både en ny stationær og en bærbar. Jeg har en del ting, blandt andet mine mails, dokumenter og andre mapper med filer, som jeg gerne vil have på begge computere.
Hvorfor to computere?
Køb en kraftig bærebar med dockingstation, ekstern skærm, keyboard, mus mv.
Så har du det hele samlet på en maskine, køb også et netværksdisk som du kan bruge til backup, så er alt ikke tabt hvis du mister den bærebare.