Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme mail og dokumenter på 2 computere?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

har selv haft brugt BeInSync til det samme "problem".

Det kører super godt og er meget nemt at bruge. Tjek mere på www.beinsync.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:56
Dato: 22-12-2006 16:36:12 Forfatter: Remy Jessen Lorenzen Lav en FTP. Så kan du gemme og hente dine dokumenter der! ;-)

Jeg vil bestemt ikke anbefale FTP - det er den mest usikre forbindelse du kan skabe (og andre kan let misbruge den!)

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 11:03
Til dokumenter kan du bruge et versionskontrol system.

Det kræver dog at du har en server, eller anden pc stående tændt, eller køber en online-versions kontrol.

Jeg kan anbefale SubVersion og klienten TortoiseSVN

Så kan du også bare "checke ud" hvis du får en ny computer, og vupti så har du alle dine dokumenter til rådighed.

Du skal dog selv ligge dine dokumenter ind i systemet og "committe" dem når du har lavet ændringer (gøres lidt via stifinder).

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 11:19

Dato: 22-12-2006 13:16:29 Forfatter:Jesper Skov Hej IT-aminoer.

Jeg skal inden alt for længe have fat i både en ny stationær og en bærbar. Jeg har en del ting, blandt andet mine mails, dokumenter og andre mapper med filer, som jeg gerne vil have på begge computere.

Derfor vil jeg gerne høre, om det på en måde er muligt at have det samme indhold (fx mails, dokumenter og evt. andre mapper) fuldstændig ens på begge computer. Er der evt. en måde man nemt kan synkronisere det på, hvis man har arbejdet senest på bærbaren også på en måde opdaterer, så det samme er på den stationær.

Det kan godt være at det blive bøvl, men kom gerne med nogle idéer - og har i evt. nogle foslag til online løsninger?

God jul og godt nytår til jer, ser frem til nogle gode svar.

I min vens firma (også jeg) hvor de er 50+ stykker og  her   bruger alle laptop + at de rejser meget og skal have adgang til deres mail fra alle steder, har de købt et domainnavn/plads på yahoo.com (12-20dollers mdr.   ) Her får man så xxxxx@ejenfirmanavn.com og her kan man så vidersende til nr 2pc.automatisk og vælge at mails stadig lægger på serveren  (også fint som email backup - så igen ting smutter en dag og hvis man skrifter ny pc/stjålet/på rejser) Og Yahoos nye mail  virker næsten som alm. outlook med div. fede tinge og sager, ret godt faktiks, også  størrer filer/fotos sender fint begge veje.  + gratis Spamfiler, slip og træk funktion. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:23
Dato: 23-12-2006 11:18:59
Forfatter: Biz. Since 1992

Jeg skal inden alt for længe have fat i både en ny stationær og en bærbar. Jeg har en del ting, blandt andet mine mails, dokumenter og andre mapper med filer, som jeg gerne vil have på begge computere.

Derfor vil jeg gerne høre, om det på en måde er muligt at have det samme indhold (fx mails, dokumenter og evt. andre mapper) fuldstændig ens på begge computer. Er der evt. en måde man nemt kan synkronisere det på, hvis man har arbejdet senest på bærbaren også på en måde opdaterer, så det samme er på den stationær.

Det kan godt være at det blive bøvl, men kom gerne med nogle idéer - og har i evt. nogle foslag til online løsninger?

I min vens firma hvor de er 50+ stykker og  her  bruger alle laptop + at de rejser meget og skal have adgang til deres mail fra alle steder, har de købt et domainnavn/plads på yahoo.com (12-20dollers mdr.  ) Her får man så xxxxx@ejenfirmanavn.com og her kan man så vidersende til nr 2pc.automatisk og vælge at mails stadig lægger på serveren  (også fint som email bakup - så igen ting smutter en dag og hvis man skrifter ny pc/stjålet) Og Yahoos nye mail  virker næsten som alm. outlook med div. fede tinge og sager, ret godt faktiks, også  størrer filer/fotos sende fint begge veje.  + gratis Spamfiler, slip og træk funktion. 

Det lyder faktisk som en fin idé - dog vil jeg gerne selv have lidt mere kontrol over tingene, altså ikke have dem gemt hos fx. jubii. Tror nok at mail-løsningen bliver en imap, da det er smartest, nemmest og billigst.

// Jesper Skov

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 11:26
Dato: 23-12-2006 11:22:55 Forfatter: Jesper Skov
Dato: 23-12-2006 11:18:59 Forfatter: Biz. Since 1992

I min vens firma hvor de er 50+ stykker og  her   bruger alle laptop + at de rejser meget og skal have adgang til deres mail fra alle steder, har de købt et domainnavn/plads på yahoo.com (12-20dollers mdr.   ) Her får man så xxxxx@ejenfirmanavn.com og her kan man så vidersende til nr 2pc.automatisk og vælge at mails stadig lægger på serveren  (også fint som email bakup - så igen ting smutter en dag og hvis man skrifter ny pc/stjålet) Og Yahoos nye mail  virker næsten som alm. outlook med div. fede tinge og sager, ret godt faktiks, også  størrer filer/fotos sende fint begge veje.  + gratis Spamfiler, slip og træk funktion. 

Det lyder faktisk som en fin idé - dog vil jeg gerne selv have lidt mere kontrol over tingene, altså ikke have dem gemt hos fx. jubii. Tror nok at mail-løsningen bliver en imap, da det er smartest, nemmest og billigst.

Ja men det sjove er at du har 100% kontrol med yahoo, ander online mail programer har man ikke samme muligehder...

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 11:57
Nu kender jeg ikke yahoo''s tjeneste, men google har faktisk noget hvor man bare peger sine MX-records mod deres mailservere og så klare de resten. Når mailen skal læses sker det i deres GMail klient, eller noget lignende.

Til filer kan du evt. bruge webdav hvis du har adgang til en webserver som undersøtter dette.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 12:03
Dato: 23-12-2006 11:56:59
Forfatter: Mikkel Jørgensen
Nu kender jeg ikke yahoo''s tjeneste, men google har faktisk noget hvor man bare peger sine MX-records mod deres mailservere og så klare de resten. Når mailen skal læses sker det i deres GMail klient, eller noget lignende.

Til filer kan du evt. bruge webdav hvis du har adgang til en webserver som undersøtter dette.

Forklar gerne lige om webdav, eller smid evt. et link.. :-)

// Jesper Skov

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:10
Jeg bruger selv IMAP også har jeg en VPN forbindelse hjem til så jeg har adgang til fælles drev, printer o.s.v...
Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:41

Hvorfor to computere?

Køb en kraftig bærebar med dockingstation, ekstern skærm, keyboard, mus mv.

Så har du det hele samlet på en maskine, køb også et netværksdisk som du kan bruge til backup, så er alt ikke tabt hvis du mister den bærebare.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)