|
Jeg skal inden alt for længe have fat i både en ny stationær og en bærbar. Jeg har en del ting, blandt andet mine mails, dokumenter og andre mapper med filer, som jeg gerne vil have på begge computere. Derfor vil jeg gerne høre, om det på en måde er muligt at have det samme indhold (fx mails, dokumenter og evt. andre mapper) fuldstændig ens på begge computer. Er der evt. en måde man nemt kan synkronisere det på, hvis man har arbejdet senest på bærbaren også på en måde opdaterer, så det samme er på den stationær. Det kan godt være at det blive bøvl, men kom gerne med nogle idéer - og har i evt. nogle foslag til online løsninger? God jul og godt nytår til jer, ser frem til nogle gode svar. |
Samme mail og dokumenter på 2 computere?
// Jesper Skov
|
Filer må du kunne overføre mellem dem, eller gemme i cvs eller svn som du så hiver ned på den anden maskine. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Ja - det var jeg godt nok også selv klar over, men det største problem er faktisk mine dokumenter osv... Det kan godt være remote-backup bare blive min løsning :-) |
// Jesper Skov
|
Allerførst i Windows findes der en indbygget synkroniseringsfunktion til dette. Har dog aldrig brugt den. Jeg har dog løst samme problem på en for mig meget tilfredsstillende måde. Jeg opbevarer ikke nogle filer på min bærbare, men bruger blot den (eller en hvilken som helst anden computer) til at skaffe adgang til mit fjernskrivebord på den stationære (at jeg så har en server og en hardwarefirewall inde i det er en anden sag). Det kræver selvfølgelig adgang til internettet fra den bærbare, og at den stationære står tændt (men gerne logget af). Fjernskrivebord er en del af XP prof.. |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Ja - kender godt lidt til fjernskrivebord, dog er jeg ikke så vild med det. For det første vil jeg ikke have min stationære kørende hele tiden, og for det andet har man et problem hvis man ikke kan komme på internettet med sin bærbar. Hvis man fx. sidder i et tog eller andet. |
// Jesper Skov
|
Det er også klogt at have en rigtig firewall, hvis en computer kører hele tiden, men computeren kan sagtens holde til det. |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
|
|
// Jesper Skov
|
Det benyttede jeg mig af mens jeg flyttede og ventede på at få adsl igen, det fungerede faktisk ganske fint, det kunne trække ca 30 kb/sek downstream og noget mindre den anden vej. Jeg overvejede at beholde det, men endte med at "nøjes" med min 8Mbit adsl, til samme pris, ingen grund til både at have internet på kontoret, hjemme og trådløst, kan godt klare mig med gprs når jeg er på farten. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
|
Bliv gratis medlem