Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PL Brake i TV2 kl. 22.00

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars, hvis jeg ikke husker meget galt fra vi engang havde et produkt i TV2-nyhederne kan du købe klippet af TV2 til non-kommercielt brug for ca. 1200 kr. Da din hjemmeside ikke sælger noget, vil jeg umiddelbart tro det er ok at lægge det på så.
Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:18
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:29
Hej Jean-Michel og Lars.

Jeg har også set udsendelsen. Ikke fordi jeg havde læst her på Amino, at I kom på; men fordi jeg tit ser nyhederne på dette tidspunkt.

Jeg synes, at klippet var godt og beskrivende.
Det er et beundringsværdigt projekt, som man kun kan være stolt af, at det er udviklet af danskere. (Og det er uanset, om vi ser vidt forskelligt på hjemmesiden, Lars).

Så jeg vil også gerne ønske jer tillykke. Held og lykke med projektet.
Mvh,

Christian

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:30
Tillykke med  den gode reklame, det er et super projekt...

Nu hvor i næsten har nået det at kunne spore de her uhyggelige plastik miner, så mangler der "bare" en sikker måde at at få dem til at exploderer på, sagen er jo den at gøre dette arbejde sikker!. før er problemet ikke løst rigtig og færdig produkt i mine øjne...  Her ville en "robot" ala rullemarie med en form af panser, så den kan "tryk" på tændsatsen og på den måde Search & destroy - landmines

Eller evt. et lille terænpanser kørertøj (ombygget minigraver)    , hvor en mine exploren ikke betyder noget....

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 01:10
Dato: 24-12-2006 12:29:39 Forfatter: Biz. Since 1992

Nu hvor i næsten har nået det at kunne spore de her uhyggelige plastik miner, så mangler der ''bare'' en sikker måde at at få dem til at exploderer på, sagen er jo den at gøre dette arbejde sikker!. før er problemet ikke løst rigtig og færdig produkt i mine øjne...  Her ville en ''robot'' ala rullemarie med en form af panser, så den kan ''tryk'' på tændsatsen og på den måde Search & destroy - landmines

Eller evt. et lille terænpanser kørertøj (ombygget minigraver)    , hvor en mine exploren ikke betyder noget....

Kære Alle,

Tak for de pæne ord og råd, som jeg sætter stor pris på.

M.h.t. at sprænge landminer lokalt i et rydningsfelt, så er det mindre smart. Bl.a. er der sikkerhedsafstanden ved sprængning af landminer, som betyder at alle andre skal ud - inden en sprængning kan udføres. Dermed nedsættes den hastighed der ryddes på.

Man kan selvfølgelig benytte sig af et pansret køretøj til rydning, hvilket rigtig mange minerydningsvirksomheder og organisationer bruger. Problemet er at ethvert køretøj kræver logistik til f.eks. reservedele, brændstof etc - desuden er indkøbsprisen meget højere end vores landminedetektor er estimeret til.

F.eks koster en mellemklasse minerydder henved DKK 1 mill - vores bærbare landminedetektor er estimeret til DKK 75.000

Vores enhed benytter elektricitet genereret via solceller som brændstof og vægten for den samlede enhed er under 10 kg - desuden er KISS (Keep It Simple Stupid) absolut et mål vi sætter højt for udstyrets brug og vedligeholdelse. Det betyder meget både rent logistisk og økonomisk.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 12:25
Dato: 25-12-2006 01:10:08 Forfatter: Lars C
Dato: 24-12-2006 12:29:39 Forfatter: Biz. Since 1992

Nu hvor i næsten har nået det at kunne spore de her uhyggelige plastik miner, så mangler der ''bare'' en sikker måde at at få dem til at exploderer på, sagen er jo den at gøre dette arbejde sikker!. før er problemet ikke løst rigtig og færdig produkt i mine øjne...  Her ville en ''robot'' ala rullemarie med en form af panser, så den kan ''tryk'' på tændsatsen og på den måde Search & destroy - landmines

Kære Alle,

Tak for de pæne ord og råd, som jeg sætter stor pris på.

M.h.t. at sprænge landminer lokalt i et rydningsfelt, så er det mindre smart. Bl.a. er der sikkerhedsafstanden ved sprængning af landminer, som betyder at alle andre skal ud - inden en sprængning kan udføres. Dermed nedsættes den hastighed der ryddes på.

Man kan selvfølgelig benytte sig af et pansret køretøj til rydning, hvilket rigtig mange minerydningsvirksomheder og organisationer bruger. Problemet er at ethvert køretøj kræver logistik til f.eks. reservedele, brændstof etc - desuden er indkøbsprisen meget højere end vores landminedetektor er estimeret til.

F.eks koster en mellemklasse minerydder henved DKK 1 mill - vores bærbare landminedetektor er estimeret til DKK 75.000

Vores enhed benytter elektricitet genereret via solceller som brændstof og vægten for den samlede enhed er under 10 kg - desuden er KISS (Keep It Simple Stupid) absolut et mål vi sætter højt for udstyrets brug og vedligeholdelse. Det betyder meget både rent logistisk og økonomisk.

Med venlig hilsen

Lars C

Hej og godjule dag

Når i finder en landmine  med jeres model, hvad gør i så for at  fjerne den ,  hvordan sker det praktisk ?

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:48
Dato: 25-12-2006 12:25:14 Forfatter: Biz. Since 1992

Hej og godjule dag

Når i finder en landmine  med jeres model, hvad gør i så for at  fjerne den ,  hvordan sker det praktisk ?

Hej Biz,

Vores detektor kan sporer og genkende landminer, ikke fjerne dem.

Når landminer skal fjernes, bliver de enten gravet op - eller sprængt, hvis de er for farlige at håndterer.

Vi har tidligere søgt at udvikle en mekanisk indretning der kunne detonerer en landmine, via fjernkontrol. Den udvikling stoppede vi, fordi de slutbrugere vi havde kontakt til, ikke mente det var et problem vi skulle spilde tid med.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 12:27
Dato: 26-12-2006 00:47:55 Forfatter: Lars C

Dato: 25-12-2006 12:25:14 Forfatter: Biz. Since 1992

Hej og godjule dag

Når i finder en landmine  med jeres model, hvad gør i så for at  fjerne den ,  hvordan sker det praktisk ?

Hej Biz,

Vores detektor kan sporer og genkende landminer, ikke fjerne dem.

Når landminer skal fjernes, bliver de enten gravet op - eller sprængt, hvis de er for farlige at håndterer.

Vi har tidligere søgt at udvikle en mekanisk indretning der kunne detonerer en landmine, via fjernkontrol. Den udvikling stoppede vi, fordi de slutbrugere vi havde kontakt til, ikke mente det var et problem vi skulle spilde tid med.

Med venlig hilsen

Lars C

tjaaa og jooo :-) det mener jeg ikke efter jeg har set den måde på Tv (hvis nok TV2 for et par år tilbage)  hvor meget tid de brugte bare på at fjerne EN mine (først finde, med risiko til død, og så fjerne dem med risiko til død) og tænk så hvis der ligger flere 1000 i et bestemt område. Det var derfor jeg gerne så en "billige" smart opfundet panserkøretøj ala en minigraver hvor man kunne fjerne flere 100 på en dag, og uden risiko for død.  Og kunne gøre et helt område safe igen. Lige noget for hvor NATO styrker eller hvad de nu hedder skulle tage sig af (et rigtig job ). Og så kan jeg ikke se om den skulle koste 500.000 kr. (din søger + en minigarver pris) skulle være et problem. Men man kunne jo lave fler typer...tror sku en dygtige "opfinder" smed kunne bygge en minigraver om så den er sikker, bare så man kunne få monteret en god søger på den og noget gps så man ved 100% hvor man har søgt/kort over det.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:38
Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 13:57
Dato: 26-12-2006 13:38:05 Forfatter: Carsten Jacobsen

Hey Biz,

Ikke så langt fra mig ligger der et firma som laver den slags panserkøretøjer. Her er et link:

http://www.hydrema.com/910mcv2helside_DK.htm

Den har kæder som pisker ned i jorden og dermed aktiverer minerne.

mvh Carsten

Hej Carsten, godt link

Ja den er meget smart - men  den ikke lidt BIG og voldsom, der må være nogen områder den ikke virker eller kan kom frem. Den er nok god til det den er udvirkelet   til, men den der koster nok 10mil. vil jeg skyde på- lidt overkill og hvormange kan man have af dem med rundt. 

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)