|
Du kan selvfølgelig også læse ''about'' og ''faq'' nederst på diggs sider.
|
Hej Jean-Michel og Lars. Jeg har også set udsendelsen. Ikke fordi jeg havde læst her på Amino, at I kom på; men fordi jeg tit ser nyhederne på dette tidspunkt. Jeg synes, at klippet var godt og beskrivende. Det er et beundringsværdigt projekt, som man kun kan være stolt af, at det er udviklet af danskere. (Og det er uanset, om vi ser vidt forskelligt på hjemmesiden, Lars). Så jeg vil også gerne ønske jer tillykke. Held og lykke med projektet. ![]() Mvh, Christian |
Tillykke med den gode reklame, det er et super projekt... Nu hvor i næsten har nået det at kunne spore de her uhyggelige plastik miner, så mangler der "bare" en sikker måde at at få dem til at exploderer på, sagen er jo den at gøre dette arbejde sikker!. før er problemet ikke løst rigtig og færdig produkt i mine øjne... Her ville en "robot" ala rullemarie med en form af panser, så den kan "tryk" på tændsatsen og på den måde Search & destroy - landmines Eller evt. et lille terænpanser kørertøj (ombygget minigraver) , hvor en mine exploren ikke betyder noget.... |
|
|
|
Dato: 26-12-2006 00:47:55 Forfatter: Lars C Dato: 25-12-2006 12:25:14 Forfatter: Biz. Since 1992 Hej og godjule dag Når i finder en landmine  med jeres model, hvad gør i så for at  fjerne den ,  hvordan sker det praktisk ? Hej Biz, Vores detektor kan sporer og genkende landminer, ikke fjerne dem. Når landminer skal fjernes, bliver de enten gravet op - eller sprængt, hvis de er for farlige at håndterer. Vi har tidligere søgt at udvikle en mekanisk indretning der kunne detonerer en landmine, via fjernkontrol. Den udvikling stoppede vi, fordi de slutbrugere vi havde kontakt til, ikke mente det var et problem vi skulle spilde tid med. Med venlig hilsen Lars C tjaaa og jooo :-) det mener jeg ikke efter jeg har set den måde på Tv (hvis nok TV2 for et par år tilbage) hvor meget tid de brugte bare på at fjerne EN mine (først finde, med risiko til død, og så fjerne dem med risiko til død) og tænk så hvis der ligger flere 1000 i et bestemt område. Det var derfor jeg gerne så en "billige" smart opfundet panserkøretøj ala en minigraver hvor man kunne fjerne flere 100 på en dag, og uden risiko for død. Og kunne gøre et helt område safe igen. Lige noget for hvor NATO styrker eller hvad de nu hedder skulle tage sig af (et rigtig job ). Og så kan jeg ikke se om den skulle koste 500.000 kr. (din søger + en minigarver pris) skulle være et problem. Men man kunne jo lave fler typer...tror sku en dygtige "opfinder" smed kunne bygge en minigraver om så den er sikker, bare så man kunne få monteret en god søger på den og noget gps så man ved 100% hvor man har søgt/kort over det. |
Hey Biz, Ikke så langt fra mig ligger der et firma som laver den slags panserkøretøjer. Her er et link: http://www.hydrema.com/910mcv2helside_DK.htm Den har kæder som pisker ned i jorden og dermed aktiverer minerne. mvh Carsten |
Dato: 26-12-2006 13:38:05 Forfatter: Carsten Jacobsen Hey Biz, Ikke så langt fra mig ligger der et firma som laver den slags panserkøretøjer. Her er et link: http://www.hydrema.com/910mcv2helside_DK.htm Den har kæder som pisker ned i jorden og dermed aktiverer minerne. mvh Carsten Hej Carsten, godt link Ja den er meget smart - men den ikke lidt BIG og voldsom, der må være nogen områder den ikke virker eller kan kom frem. Den er nok god til det den er udvirkelet til, men den der koster nok 10mil. vil jeg skyde på- lidt overkill og hvormange kan man have af dem med rundt. |