Det mener jeg bestemt ikke. Dette er et forum for nye virksomheder, og hvis fokus ikke er på indtjeningen, så er det bare endnu en hyggelig hjemmeside, man kan fordrive tiden på. Mvh Maria |
Dennis Kjærgaard:Det har du også lov til. Det som jeg reagerede på var din beskyldning om mine hensigter med indlægget.
Come on Dennis.... Din hensigt er at tjene nogle penge på affiliate-salg af det der plugin.... Din hensigt var IKKE at dele noget brugbar viden med dine med-aminoer - lad os i det mindste cut the bullshit og kalde en spade for en spade ;)
Men det er for så vidt underordnet.... Jeg er bedøvende ligeglad med hvad dine hensigter er.... At folk gerne vil tjene nogle knaster kan jeg da kun bifalde...... Så du har misforstået min hensigt.... Den var sådan set bare at påpege, at kejseren altså er nøgen - hvilket der tilsyneladende var en del, der ikke kunne se....
Dennis Kjærgaard:Nu behøver man jo ikke at tjene penge på reklamer eller bryde loven om ophavsret.
Nej da.... Man kan jo lade være med at bruge det plugin..... Men bruger man det er min påstand man uværgeligt vil bryde lov om ophavsret i DK..... og scraper man amerikanske sites vil jeg påstå man ikke står bedre.
Ang. scraping af danske sites er lovgivningen helt klar - der skal angives kilde, når du citerer. Hvilket det plugin tydeligvis ikke gør - ergo: benytter du det til at scrape danske sites vil du bryde lov om ophavsret.
Ang. amerikanske sites så står man faktisk langt værre.... I USA har man ikke citatret, som i DK - dvs. man faktisk kan komme i problemer selvom man angiver kilden. Derovre har de et koncept der hedder "fair use", som er langt mindre klart defineret end den danske citatret - men hvad man med rimeligt stor sikkerhed kan sige er at scrapersites vil have rigtigt svært ved at falde ind under fair use....
Så det korte af det lange er at jeg, med henvisning til konkret lovgivning, kan komme med en klart defineret påstand: Det plugin vil bringe dig på kant med loven, hvis du bare lader det styre sig selv.