Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hostingbranchen er et rådent sted og jeg er åbenbart den eneste der har et problem med det!

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 13 person

Jeg syntes IKKE det er iorden at :

1. Lave billig-hosting på gammel lortehardware der voldbruger af vores strøm.
  2. Lave løsninger til kunderne som skal genstartes hver nat fordi man er for dum til at sætte et backup-script op.
  3. Lyve overfor kunderne.
  4. Opgive falsk varedeklaration
  5. Oversælge kapaciteter (måske lige pånær strøm og net-kapacitet ... der hvor der gir mening that is) uden at skilte med.
  6. Love guld og grønne skove, og så lade kunden i stikken når lortet væltet.
  7. Være ligeglad med sikkerhed og lade maskinerne stå åbne for spammere, crackere og andet skidtfolk der pludselig ødelægger MIN dag fordi DIT lort ikke er sat ordentligt op.
  8. at sælge mig "adgang" til en 2x1Gbit linie, som kan væltes af et 140mbit ddos angreb.
  9. at sende elektrikker-lærlinge ind i serverrummet og pille ved nogetsomhelst.
  10. at skrue køleanlægget op på 30 grader for lige at se hvad der sker.
  11. at bruge millioner på flotte fladskærme, sluser, kammeraer o.l. falsk-sikkerhed når jeres hoveddør springer op i regnvejr.
  12. at bruge millioner på en medarbejderstab og ikke ville invistere de 1500kr det koster at sikre den server som gør at de rent faktisk kan producere noget.
  13. at sælge mig adgang til en redundnat 155mbit linie i herning, som går ned på grund af ét relæ der står af i Odense.
  14. ... og sidenhen kun viser sig at være en 16mbit linie.
  15. give forskellige forklaringer på den samme hændelse til kunder, forhandlere og presse.
  16. sige "Jo jo ... 10Gigabyte er MERE end nok til dig fru olsen" for så at sende et eftersmæk på 50.000KR når året er omme.
  17. tage skyhøje priser for et professionelt produkt uden at levere skyggen af service.
  18. påstå man har redundans når man i virkeligheden kun har 2 fiber-par fra samme udbyder.
  19. påstå man har "nødstrømsanlæg" når der står en gammel rusten UPS i hjørnet.

De her anklagepunkter rammer alt fra små virksomheder her på Amino (som faktisk er undskyldt, netop fordi de er små, nystartede, fattige osv...) til de store spillere i DK.

Jeg sætter ikke navne på de enkelte punkter, men hvis de rette folk ser det ved de godt hvad det drejer sig om. Jeg har været hele turen rundt og jeg har set alt det lort vi som branche smider i hovedet på vores kunder, og det er IKKE iorden.

Jeg har startet min hostingvirksomhed op som et modsvar til den måde tingene kører på, det har givet mig en lille håndfyld yderst tilfredse kunder. Det har gjort mig uvenner med mange andre i branchen, som selvfølgelig ikke bryder som om at få påpeget sine svagheder.

Formålet med denne tråd? Tjae ... jeg blev træt af konsekvent at sku forsvare mig selv overfor bedrevidende selvudråbte konkurrenter her på Amino, for straks at blive bedt om at holde kæft af moderatorerne fordi vi er off-topic!

Nu er det mit topic røvhuller! Take it or leave it ;)

Og kan i så ellers have en fantastisk nat :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:16

Der er desværre mange dårlige webhosts. Der der kun få af os som kører det ordentligt. Jeg har tit snakket med kunder hos andre som har grædt ud ved min msn :(

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 00:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Du burde slå dig ned som blogger Yes Godt skrevet!!!!

/allan

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg har startet min hostingvirksomhed op som et modsvar til den måde tingene kører på, det har givet mig en lille håndfyld yderst tilfredse kunder. Det har gjort mig uvenner med mange andre i branchen, som selvfølgelig ikke bryder som om at få påpeget sine svagheder

Så forstår jeg ikke helt du råber sådan op, for når man ved man har orden i sit hus, så kan man istedert glæde sig over at man kan få kunder fra dem, der lader stå til

De her anklagepunkter rammer alt fra små virksomheder her på Amino (som faktisk er undskyldt, netop fordi de er små, nystartede, fattige osv...) til de store spillere i DK

Jeg er uforstående over du pludselig laver en "surftown" og skærer alle over en kam. Der er naturligvis brådne kar  alle vegne, men det bertyder jo ikke at alle er useriøse  Jeg kender mange webhosts fra branchen og mange er ligeså seriøse som dig. Man kan da ikke overleve længe i den her branche hvis man ikke leverer varen hver eneste dag.. 

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 09:30

Hej Mikkel

Godt formuleret.....take it or leave it :-)

Bo

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:33

Henrik Nielsen:
Man kan da ikke overleve længe i den her branche hvis man ikke leverer varen hver eneste dag.. 

Kunderne kigger som regel kun på prisen (og at der er fri trafik) når de vælger. De mere seriøse af dem kigger naturligvis på andre parametre.

Enhver kan lave et webhotel hvor du betaler 1 kr pr måned med fri trafik og tager 199 i oprettelse. Det er der gode penge i. Når firmaet så skal betale for forbrugt trafik, så lukker det bare og 2000 kunder går med håret i brevkassen... 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 09:39

• at sælge mig adgang til en redundnat 155mbit linie i herning, som går ned på grund af ét relæ der står af i Odense.
  • ... og sidenhen kun viser sig at være en 16mbit linie.
  • Skype-BigSmile

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra København
    Tilmeldt 11. Sep 09
    Indlæg ialt: 284
    Skrevet kl. 09:40

Jeg ved desværre ikke så meget om hosting, men hold da helt op der er meget energi i dit indlæg!! Yes FEDT! 

Fra Haslev
    Tilmeldt 1. Sep 05
    Indlæg ialt: 2094
    Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:49

Niels:

Enhver kan lave et webhotel hvor du betaler 1 kr pr måned med fri trafik og tager 199 i oprettelse. Det er der gode penge i. Når firmaet så skal betale for forbrugt trafik, så lukker det bare og 2000 kunder går med håret i brevkassen... 

Jeg er enig med dig i at begrebet "fri traffik" er et udtryk for dårlig salgsgas. Mange føler sig fristet til at bruge den, fordi det sælger bedre, feks koster det mig kunder at have disse traffikgrænser .. Hvis folk vælger at lave det slags nummer, som du beskriver, så er det snarere et udtryk for dårlig forretningsmoral, og det er ikke kun kendt i hosting brancen, det kendes fra alle brancher.

Igen, der er altså osse mange seriøse kræfter i denne branche!

Tilmeldt 22. Apr 10
    Indlæg ialt: 1708
    Skrevet kl. 09:53
    Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 12 person

Tjae ... jeg blev træt af konsekvent at sku forsvare mig selv overfor bedrevidende selvudråbte konkurrenter her på Amino, for straks at blive bedt om at holde kæft af moderatorerne fordi vi er off-topic!

Hej Mikkel

Først og fremmest: Dejligt indlæg..... Der ligger tydeligvis en hensigt bag din virksomhed, som mange (rigtigt mange) kunne lære sindssygt meget af.... Hoppen over hvor gærdet er lavest og varm luft er desværre ikke et problem, der begrænser sig til netop din branche. Så indlægget har bestemt bred appeal - thumbs up for det.

Ang. det der med at få besked på at holde kæft.... Tja.... Nu er du jo ikke ligefrem jordens mest diplomatiske person. Du har en sindssygt kort lunte og selvom indholdet i det du skriver ofte ligger på et meget højt fagligt niveau.... ja, så har du det altså med at pakke det (for at sige det ligeud) pissehamrende uheldigt ind. Så prøv at skrue lidt ned for temperamentet. Du behøver ikke konstant have skruet den op på 11, før du kan få dit budskab ud..... og jeg tror/håber jeg taler for mange, når jeg skriver dit budskab rent faktisk tit er værd at få ud - det ville bare hjælpe betydeligt på tingene, hvis du gjorde bare en minimal indsats for at gøre det på et mere stille og roligt niveau :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)