Jeg syntes IKKE det er iorden at :
- Lave billig-hosting på gammel lortehardware der voldbruger af vores strøm.
- Lave løsninger til kunderne som skal genstartes hver nat fordi man er for dum til at sætte et backup-script op.
- Lyve overfor kunderne.
- Opgive falsk varedeklaration
- Oversælge kapaciteter (måske lige pånær strøm og net-kapacitet ... der hvor der gir mening that is) uden at skilte med.
- Love guld og grønne skove, og så lade kunden i stikken når lortet væltet.
- Være ligeglad med sikkerhed og lade maskinerne stå åbne for spammere, crackere og andet skidtfolk der pludselig ødelægger MIN dag fordi DIT lort ikke er sat ordentligt op.
- at sælge mig "adgang" til en 2x1Gbit linie, som kan væltes af et 140mbit ddos angreb.
- at sende elektrikker-lærlinge ind i serverrummet og pille ved nogetsomhelst.
- at skrue køleanlægget op på 30 grader for lige at se hvad der sker.
- at bruge millioner på flotte fladskærme, sluser, kammeraer o.l. falsk-sikkerhed når jeres hoveddør springer op i regnvejr.
- at bruge millioner på en medarbejderstab og ikke ville invistere de 1500kr det koster at sikre den server som gør at de rent faktisk kan producere noget.
- at sælge mig adgang til en redundnat 155mbit linie i herning, som går ned på grund af ét relæ der står af i Odense.
- ... og sidenhen kun viser sig at være en 16mbit linie.
- give forskellige forklaringer på den samme hændelse til kunder, forhandlere og presse.
- sige "Jo jo ... 10Gigabyte er MERE end nok til dig fru olsen" for så at sende et eftersmæk på 50.000KR når året er omme.
- tage skyhøje priser for et professionelt produkt uden at levere skyggen af service.
- påstå man har redundans når man i virkeligheden kun har 2 fiber-par fra samme udbyder.
- påstå man har "nødstrømsanlæg" når der står en gammel rusten UPS i hjørnet.
De her anklagepunkter rammer alt fra små virksomheder her på Amino (som faktisk er undskyldt, netop fordi de er små, nystartede, fattige osv...) til de store spillere i DK.
Jeg sætter ikke navne på de enkelte punkter, men hvis de rette folk ser det ved de godt hvad det drejer sig om. Jeg har været hele turen rundt og jeg har set alt det lort vi som branche smider i hovedet på vores kunder, og det er IKKE iorden.
Jeg har startet min hostingvirksomhed op som et modsvar til den måde tingene kører på, det har givet mig en lille håndfyld yderst tilfredse kunder. Det har gjort mig uvenner med mange andre i branchen, som selvfølgelig ikke bryder som om at få påpeget sine svagheder.
Formålet med denne tråd? Tjae ... jeg blev træt af konsekvent at sku forsvare mig selv overfor bedrevidende selvudråbte konkurrenter her på Amino, for straks at blive bedt om at holde kæft af moderatorerne fordi vi er off-topic!
Nu er det mit topic røvhuller! Take it or leave it ;)
Og kan i så ellers have en fantastisk nat :)