Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt svindel eller drengestreg ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Jeg husker sådan et eksempel i nyhederne engang. Aner ikke hvor. Det vist noget med du ska sende pakken tilbage elers kan der blive tale om du acceptere handelen. Kan være jeg huker forkert for lyder syret hehe.

Hvilken handel. Han skal give besked til firmat om at han ikke har bestilt den og at den kan sende ham en returkurvert hvis de vil have den tilbage. Han kan give dem 14 dage til at foretage action og derefter kan han beholde den.

Firmaet kan på intet tidspunkt kræve betaling for den hvis de ikke kan bevise at han har bestilt den.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

TPedersen:
Hvis det var overskriften der slog alt ihjel. Så syntes jeg det havde været passende at ændre den, fremfor at skamskyde tråden.

Jeg er moderator og ikke spåmand. Det er umuligt at "læse" betoninger og gætte hvad en trådstarters intensioner med et indlæg er. Jeg tror de fleste firmaejere vil være utilfredse med, at deres firmanavn blev sat i forbindelse med svindel - om der er spørgsmålstegn eller ej.

/Henrik

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:45

Niels:

Der er intet bevis overhovedet for at jeg har bestilt den. Fakturaen / Brevet er tydeligvis lavet i Word. Og jeg kunne lave et tilsvarende på 2 min.

Der står Intet med CVR, firmanavn, adresse, telefonnr. email osv osv.

Det er blot et brev med den tekst jeg skrev.

Desuden er det ikke et firma, men et amerikansk net-forum, efter hvad mine 2 min eftersøgning gav. Jeg forstår det ikke. Kan ikke se hvad ideen skulle være med denne pakke.

Henrik:

OK

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 17:51

Så hvad sker der hvis man modtager en faktura på en vare/ydelse man aldrig har fået/bestilt ?

Skal man bevise man ikke har bestilt/fået denne ydelse eller vare ?

Virker lidt besynderligt hvis det er modtageren af faktura/vare/ydelse der skal bevise sin uskyld..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:39

Mikkel Friis:

Så hvad sker der hvis man modtager en faktura på en vare/ydelse man aldrig har fået/bestilt ?

Skal man bevise man ikke har bestilt/fået denne ydelse eller vare ?

Virker lidt besynderligt hvis det er modtageren af faktura/vare/ydelse der skal bevise sin uskyld..

Hvis jeg sender dig en pakke med en faktura uden at vi har lavet en aftale (at du har købt den) så skal du kontakte mig og fortælle mig at jeg kan hente den eller sørge for at den bliver hentet uden at du skal betale for det ellers kan du beholde det. Du skal give mig en rimelig frist til at foretage afhentningen.

Du skal som modtager ikke bevise noget. Det er mig som afsender der skal bevise at vi har lavet en aftale om at du vil købe den.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 18:49

Hej Niels.

Okay, så det handler bare om at oplyse afsender om fejlen og lade dem hente eller anullere fakturaen.

Ville da også være meget trist og unfair hvis modtager skulle bevise købet

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:52

Altså jeg ret sikker på det her er simpel tilbud og accept.

Hvis du beholder pakken har du accepteret sælgers tilbud :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:38

Jeg har modtaget en pakke fra BXXXXXX som er et norsk firma - og der er tale om nogle slankepiller, har ikke bestilt dem og de sendte også bare en faktura med pakken. 

Er overbevist om det er noget MLM for det ligner de der akaibær eller sådan noget, som der tidligere var nogen der har snakket om herinde. Jeg skrev så en mail til hvor jeg ganske udiplomatisk fik forklaret ham at jeg ikke ville have noget som helst med det og gøre, og de frit kan afhente det, men jeg vil ikke bruge noget af min tid på at gøre noget ved pakken. 

De har så ikke svaret på mailen, og pillerne ligger stadig på mit bord - så hvor længe går der inden jeg kan smide det ud rent juridisk uden jeg lige pludselig står med rykkere over navlen? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:53

Martin:
De har så ikke svaret på mailen, og pillerne ligger stadig på mit bord - så hvor længe går der inden jeg kan smide det ud rent juridisk uden jeg lige pludselig står med rykkere over navlen? 

På forbrugermandens hjemmeside taler de om en frist på 3 måneder til at afhente en pakke. Om der er lovhjemmel for dette eller en praksis ved jeg ikke.

/Henrik

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:04

Update !

Sagen er nu således at jeg lige har snakket med en kammerat, der spurgte om jeg ikke havde modtaget en polo her en af dagene. Ganske rigtigt svarer jeg, det har jeg. Hvordan vidste han så noget om det.

Han arbejder selv på den anden side af kloden, og har derfor ladet en Polo fra det omtalte net-forum sende til min arbejdsadresse, da han vidste at den så ville blive modtaget godt.

I min uanende tro, har jeg været meget mystisk over denne pludselige polo, og alt blev blot forstærket med den amatør agtige "faktura", den sjove forsendelse etc.

Virksomhedens navn, hvis nogle har fanget det, er hermed renset.

Meget sjovt dag, og nu sluttet af med et ret stort grin. Fantastisk, som man er oppe på paraderne i dag mod svindel. :)

Mvh

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)