Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her nogen god plan? (Firma-system .- All in Wonder)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg vil lige høre jeres mening om en ide jeg går og pusler med.

All in Wonder er navnet på et gammelt grafikkort (de der både er gamle og nørdede nok kan sikkert huske det). Tanken bag grafikkortet var at samle både grafikkort, tv kort i ét kort, som var hot på det tidspunkt.

Min plan er dog ikke at lave grafikkort, men et firma-baby-sitting program, som understøtter ledelse, men fjerner hovedparten af det administrative arbejde. Fx debitor og kreditor regnskab, løn, kørebøger, timeregistreringer osv. - dermed All-In-Wonder.

Der er en skov af enkeltdele - fx sidder jeg og kigger op på et banner med AUTOLOG - "Automatisk KØREBOG til SELVSTÆNDIGE" står der. Men det er jo bare en GPS modtager og udstyr til et simkort som man kan få smidt i nakken i næsten alle regnbugesns farver. Ikke at der er noget galt med produktet, men det løser kun en meget simpel opgave og kun delvist.

Regnskabsprogrammet mener jeg er det enste rigtige sted at samle sine oplysninger, så jeg har kontaktet E-Conomic og fået fat på deres API samt fået fat på et open source PHP system. Begge super systemer, men jeg er ikke PHP mand, og E-Conomic er ikke til at hugge eller stikke i. - Jeg har arbejdet med disse systemer før, og har derfor startet fra bunden med mit eget system, hvor jeg får alle muligheder for at lave et komplet set af funktioner uden at skulle vente flere år på en opdatering af et API.

Mht. ricisi og økonomi, så er jeg klar over at jeg hverken kan lave dette projekt mht. know-how, økonomi eller tid. jeg har brug for næsten alt, men først vil jeg gerne høre jeres mening.

Er grund ideen totalt i skoven?
Vil en virksomhed spare en kontormedarbejder hvis de kunne?
Er der overhovedet interesse for mit produkt?
Alle kritikpunkter, holdninger og meninger er velkomne.

Dennis Jensen

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes - all in favor! Det er så sandt. Hvad skal vi med en kørelog-løsning hvor jeg selv skal gøre det halve arbejde. Jeg vil have den færdig, dokumenteret, indtastet i min selvangivelse! ;-)

Jeg mener der er en kæmpe fremtid indenfor det du beskriver lidt af. Den eneste grund til at så få virksomheder outsourcer deres regnskab er jo bare den enkle at der ikke er nogen rigtig gode alternativer.

Når alternativerne bliver bedre - så kommer forretningen. Det er jo ikke fordi at jeg tror jeg er bedst til at lave mit egen daglige regnskab at jeg gør det, men der er ligesom ikke noget alternativ...

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)