Og hvis en kunde virkelig er så snobbet at han udelukkende vil bruge et firma der udelukkende har lavet ting for de store, så er han i virkeligheden nok ikke værd at samle på :) |
Forslag til opdatering
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
For jeg synes han har formået godt at ramme 2 forskellige målgrupper. Jeg glæder mig til at se hvad i kommer frem til. |
Vi udvikler et bl.a. et CMS, og vi har ikke endnu fået salgsdelen på plads, og prøver faktisk ikke at sælge noget endnu, men alligevel sælger vi helt godt vil jeg påstå, og det er alene pga. vores referancer. Så man kan på en måde sige, at vores referance liste er vores salgsafdeling i øjeblikket |
Smider lige nogle flere knuder på det kreative bål:
En af de ting som også er vigtigt for MediaMouse er, at vi netop er personlige - og derved nok også burde tiltrække kunder som netop ønsker det mere kreative, personlige tætte samarbejde. Hvilket jo netop også typisk er det som den lille virksomhed eller butik søger - nogen som de ikke føler sig fremmed over for.
Det er sådan en ting som ville være super at have med på hjemmesiden i en eller anden form - men hvordan? Når vi laver en hjemmeside for en lille butik - f.eks. en optikker - som ligger vægten på bl.a. personlig og venlig betjening og at det er en lille hyggelig butik med tid til kundepleje, så er det jo let nok for os at skabe dette indtryk ved hjælp af tekst og nogle hyggelige billeder fra butikken. Men det er jo lidt svære med MediaMouse selv - det ser jo ikke ligefrem hyggeligt og venligt ud med nogle billeder af produktionsudstyr og trykkemaskiner... (nørderne vil jo nok klappe i hænderne, men det er jo de færreste af disse som er potentielle kunder
/Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk
|
Tag f.eks. jeres urmager butik og lave en casebeskrivelse, gerne både fra jeres side men også få kunden til at skrive en smule. ( hvis det er muligt ) Så kan nye kunder læse om hvordan det foregår, og høre at man rent faktisk har et tæt samarbejde og er medbestemmende. |
Ok, nu har jeg siddet og tænkt lidt mere over hjemmesiden og vendt det lidt med de andre.
Og så må jeg vidst indse at vi ikke kommer uden om referencer og mere konkrete eksempler på hvad vi har lavet. Men vi er ret uenige om vi stadig skal have mange (og flere) detaljer omkring de forskellige ting eller om det skal skæres ned til at være mere overordnet.
Jeg har også, siden jeg oprettede denne tråd, modtaget nogle direkte henvendelser og flere af dem kommenterer at vi ikke har priser på vores side. Det vil jeg dog mene er en dårlig idé, da de fleste af vores produktioner er unikke og det er svært sætte faste priser på unikke produktioner. Som sælger er jeg også bange for at nogle kunder vil se priserne på siden og eventuelt konstatere at de kan sparer 10 kr. ved at gå et andet sted hen - og så gør de det, inden de overhovedet har hørt hvad det helt konkret er vi tilbyder og om vi er villige til at gå 10 kr. ned i pris.
Det kunne også være at vi skulle dele siden op i sort og hvid. Sort baggrund har altid været vores udgangspunkt og hvis det ikke var så besværligt, så ville vi nok også have fakturaer, breve og emails med sort baggrund. Men dem som syntes det er fedt, det er nok også dem som er mere kreative og nørdede. På den måde ville vi måske med en sort/hvid opdeling af hjemmesiden, kunne styre hvilke brugere der gik hvorhen. Den sorte del kunne så være den kreative og avancerede, imens den hvide kunne være den mere overordnede og stilrene. Hvid kunne omhandle produktions-delen og den sorte kunne omhandle den kreative del - eller omvendt... Tja, det er svært at stille alle tilfredse, men det er jo det vi ønsker at kunne med hjemmesiden, så vi ikke risikerer at afskære en gruppe af vores kunder
/Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk |
Hvis jeg skal have noget lavet, går jeg altid efter virksomheder der giver eksempler på priser. Så vis nogle cases med priser på. Så med andre ord, The more the marrier. Dbh Marti |
Hej Martin,
Den med fodder til Google er jeg helt med på.
Men den med priserne er jeg stadig lidt lurende på. Hvis du nu lige har set en anden hjemmeside hvor man f.eks. kan få trykt et eller andet til 1.500 kr. og så kigger du på vores side og ser at vi koster 1.700 kr. Hvis du ikke har andet til sammenligning, ville du så ikke vælge dem til 1.500 kr - og ikke kontakte os først for at høre hvorfor vi er 200 kr. dyrere? Jeg syntes bare at jeg er stødt ind i så mange tilfælde efterhånden, hvor folk netop er gået efter de billigste og så har fået et dårligt resultat ud af det - men det ændrer jo stadig ikke efter at de gik efter de billigste de kunne finde. Og det er lidt svært at forsvare/ændre på, hvis man ikke når at fange dem inden de begår fejltagelsen.
/Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk |
Alle mennesker er forskellige, men jeg foretrækker selv priserne. |
Hvad med nogle cases hvor du beskriver det unikke - altså at der ligger meget arbejde i det med kunden, og samtidig viser prisen for at illustrere at i er billige. Ingen kan så direkte sammenligne Jer med andre da i netop laver en case på et unikt setup. ? Omkring indhold har jeg opdaget på vores egen hjemmeside at brugerne ikke er på en enkel side mere end 40 sekunder. Det har fået os til at ændre en del på strukturen.
Med venlig hilsen
- René R. Nygaard
Kan du få en liste med forslag til forbedringer af din it-struktur - tilpasset Jeres forbrugsmønstre ? |