Hejsa Jeg kunne ikke finde det helt rigtige sted at placere dette indlæg, men jeg håber alligevel det fanger nogen. Jeg blev for en uges tid siden ringet op af en mand, som på engelsk forklarede at han arbejde for et børsmæglerfirma (stock brooker) i Tokyo. Han ville forhøre sig om jeg lavede investeringer / købte aktier. Jeg fortalte at det gjorde jeg ikke - og fik også svaret på hans spørgsmål omkring risikovilje, som var meget ledende spørgsmål. Han fortalte mig at jeg om noget tid ville bliver ringet op af en broker, som helt uforpligtende ville give mig et tilbud, som ville være rigtig godt. Det skete så i dag. Tony fra Prentice Corp ringede og fortalt mig om en fantastisk mulighed for at tjene godt på et køb af China Mobil stocks. (CHL), som var ude i rigtig meget medvind og ville stige meget de næste 90 dage. Han kunne tilmed tilbyde mig en pris som lå godt 10 dollars lavere end den nuværende markedspris. Hmm. hvad siger man så til det ? Jeg kunne ikke lade være med konstant at tænke på at dette kunne være fup. Han ville sælge mig aktier for omkring 30.000,- dkk, hvilket jo - som han også flere gange understregede ikke var mange penge at risikere. Han lovede mig at jag ville blive glad - og måske på sigt rig. Jeg fortalte ham at jeg var utryk og aldrig før havde gjort Business på denne måde. Dette besvarede han med at det altså var helt normalt på denne måde - og at hans andre kunder også havde være usikre i starten. Han bad mig tjekke Yahoo Finance, for at bekræfte de oplysniger han havde givet mig om aktien. Og bad mig også besøge hans firmas hjemmeside: http://www.prenticecorp.com/ Han virkede oprigtig og prøvede også med megen menneskelighed at overbevise mig om hans gode intentioner. Men det lykkedes ikke. Jeg kunne ikke overvinde min frygt for at der var noget uldent ved alt dette. Mit spørgsmål til jer er nu. Har jeg gjort det rigtige. Tror I også det er fup. Eller har nogen af jer allerede tjent godt på den slags handler ? Jeg værdsætter en hver kommentar. Jesper ;-) |
De ringer ugentligt til mig - glæd dig, når først du er i databasen - så får du underholdning :-(
Der er ingen grænser for, hvor mange penge de kan tjene til dig uden risiko..