Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlanske børsmægler ringer til danske versomhedsejere - Er det fup?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg kunne ikke finde det helt rigtige sted at placere dette indlæg, men jeg håber alligevel det fanger nogen.

Jeg blev for en uges tid siden ringet op af en mand, som på engelsk forklarede at han arbejde for et børsmæglerfirma (stock brooker) i Tokyo. Han ville forhøre sig om jeg lavede investeringer / købte aktier. Jeg fortalte at det gjorde jeg ikke - og fik også svaret på hans spørgsmål omkring risikovilje, som var meget ledende spørgsmål. Han fortalte mig at jeg om noget tid ville bliver ringet op af en broker, som helt uforpligtende ville give mig et tilbud, som ville være rigtig godt.

Det skete så i dag. Tony fra Prentice Corp ringede og fortalt mig om en fantastisk mulighed for at tjene godt på et køb af China Mobil stocks. (CHL), som var ude i rigtig meget medvind og ville stige meget de næste 90 dage. Han kunne tilmed tilbyde mig en pris som lå godt 10 dollars lavere end den nuværende markedspris.

Hmm. hvad siger man så til det ? Jeg kunne ikke lade være med konstant at tænke på at dette kunne være fup.

Han ville sælge mig aktier for omkring 30.000,- dkk, hvilket jo - som han også flere gange understregede ikke var mange penge at risikere. Han lovede mig at jag ville blive glad - og måske på sigt rig.

Jeg fortalte ham at jeg var utryk og aldrig før havde gjort Business på denne måde. Dette besvarede han med at det altså var helt normalt på denne måde - og at hans andre kunder også havde være usikre i starten. Han bad mig tjekke Yahoo Finance, for at bekræfte de oplysniger han havde givet mig om aktien. Og bad mig også besøge hans firmas hjemmesidehttp://www.prenticecorp.com/

Han virkede oprigtig og prøvede også med megen menneskelighed at overbevise mig om hans gode intentioner.

Men det lykkedes ikke. Jeg kunne ikke overvinde min frygt for at der var noget uldent ved alt dette.

Mit spørgsmål til jer er nu. Har jeg gjort det rigtige. Tror I også det er fup. Eller har nogen af jer allerede tjent godt på den slags handler ?

Jeg værdsætter en hver kommentar.

Jesper ;-)

Fra Købenahvn
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:52

De ringer ugentligt til mig - glæd dig, når først du er i databasen - så får du underholdning :-(

Der er ingen grænser for, hvor mange penge de kan tjene til dig uden risiko..

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:34

Brug det omvendte Nike slogan - just don't do it !

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:38

jstrib:

De ringer ugentligt til mig - glæd dig, når først du er i databasen - så får du underholdning :-(

Det stopper, når du lige pludselig ikke kan et ord engelsk. Så gider de ikke bruge mere tid på dig :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:40

Jesper Rybicki Ibsen:
Mit spørgsmål til jer er nu. Har jeg gjort det rigtige. Tror I også det er fup. Eller har nogen af jer allerede tjent godt på den slags handler ?

Meget brugt og ulovlig markedsføringsmetode med mindre den pågældende er registreret hos Finanstilsynet.

/Henrik

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:41

Henrik Krogh:

Jesper Rybicki Ibsen:

Meget brugt og ulovlig markedsføringsmetode med mindre den pågældende er registreret hos Finanstilsynet.

/Henrik

er det også ulovligt hvis de ringer fra et ikke Eu Land ?

/b/

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:43

Jesper Rybicki Ibsen:
Jeg fortalte ham at jeg var utryk og aldrig før havde gjort Business på denne måde.

Her skriver du selv løsningen.

Uanset om det er fup eller ej, har du ikke mulighed for at vurdere din risiko. Selvom vi måtte antage, at det ikke er fup, er du stadig henvist til deres risikovurderinger. INGEN kan forudsige, om en aktie vil stige eller falde i den kommende tid. ALLE kan se, hvordan aktien har klaret sig ind til nu, og vurdere eller gætte på, hvilke hændelser i verden der vil have hvilken indflydelse på denne aktie.

Hvis du har 30.000 kr., du kan undvære, så giv dem til Kræftens Bekæmpelse - dér er du sikker på, at du ikke bliver rig, men dine penge går til et godt formål og ikke til et muligvis tvivlsomt mæglerselskab.

mvh Hans

Fra Videbæk
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:44

Når noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også...

Kærlig hilsen

Lotte

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 12:46

Enig du skal aldrig købe noget på den måde. Stil også dig selv det spørgsmål der hedder

"Når investeringen er så sikker, og han vil sælge de aktier til under kursen idag og hans på samme tid lover dig at de siger - Hvorfor vil han så sælge"

Når noget er for godt til at være sandt, så er det typisk også det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56

Jesper Rybicki Ibsen:

Hvis du gerne vil vide hvad det er de har gang i, så smut ned og lej hollywoodfilmen Boiler Room hos din lokale BlockBuster. Du gjorde det rigtige :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)