Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame ved firma opstart

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hejsa alle sammen.

Jeg har overvejet igennem længere tid at starte et rekruteringsfirma. I den forstand mener jeg følgende:

* Demopiger/drenge, som tager ud og reklamerer med demoprodukter.

* Piger/Drenge som er ude ved opstart af et firma, som eks. går rundt med fadsevering.

* Piger/Drenge til eks. bilmesser, biografåbninger, events.

* Hypnoseshows (mig selv).

* Akustisk baggrundsmusik med sangerinde og guitarist (mig selv og kæreste).

* Dinner musik ved spisning eller receptioner.

Det er nogle af de ideer som jeg har tænkt.

Jeg skal selvfølgelig have oprettet en pro hjemmeside, så eventuelle kunder får et godt indtryk og firmaet fremstår professionel på internettet og eventuelle henvisninger, men mine spørgsmål går ud på følgende:

* Hvordan tager jeg ud til firmaer og går mig opmærksom?,

* Hvem skal jeg snakke med når jeg tager ud til et firma?

* Hvem skal jeg snakke med når jeg ringer til et firma og skal have et møde med en person fra firmaet?

* Hvordan skal jeg lave en god præsentation, så de husker mig?

* Mener i der kunne være potentiale i hele projektet?

Håber i har tid til at besvare nogle af mine spørgsmål.

Med Venlig Hilsen

Mads

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:15
Hej Mads

Det lyder som et spændende projekt. Her har du mine svar på dine spørgsmål:

- Du starter med at kontakte dem med direct mail. Send noget oplysende salgsmateriale til dem. Derefter følger du op med en opringning.

- Marketingsafdelingen vil være mit bud, eller direktøren hvis det er en mindre virksomhed.

* Hvem skal jeg snakke med når jeg ringer til et firma og skal have et møde med en person fra firmaet?
- Se ovenstående svar.

- Det er meget vigtigt at dit salgsmateriale bliver lavet professionelt. Det er alt afgørende for om de vælger at smide det direkte i skraldespanden eller gemme det.
Få evt. et dygtigt reklamebureau til at udvikle det for dig - f.eks. InMedia Reklamebureau

- Ja, det kunne der helt bestemt, hvis du kontakter de rigtige firmaer. Her kan et reklamebureau også hjælpe dig med at definere en helt præcis målgruppe.

Mvh. Mikkel Johansen

InMedia Reklamebureau

Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:17
Jeg stiller mig gerne til rådighed mht. til hjemmesidefremstillingen - hos mig kan du få oprettet en hjemmeside for kun 499,95

Flyers er også en mulighed for at nå ud til kunderne.. Det virker dog ikke altid særlig prof men det er op til dig :)

Til Mikkel Johansen: Er det lovligt at sende en uopfordret mail ? - for har selv overvejet dette men mener jeg stødte ind i en mur i form af spam-lovgivningen ;)

Mvh Morten

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Skrevet kl. 11:30
Dato: 19-12-2006 11:16:33 Forfatter: Web-Factory.dk

Til Mikkel Johansen: Er det lovligt at sende en uopfordret mail ? - for har selv overvejet dette men mener jeg stødte ind i en mur i form af spam-lovgivningen ;)

Mvh Morten

Hej Morten

Nej, det er det ikke - Det bliver betragtet som spam. Men hvis du kigger efter igen er det heller ikke det jeg skriver - Jeg skriver "direct mail".

Direct mail = Almindelig post (Altså via Post Danmark)

Jeg ville aldrig opfordre mine kunder til at sende spam.

Og med "salgsmateriale" mener jeg f.eks. en lille brochure. Tror også du har ret i at en flyer vil virke lidt for uprofessionel, den ville sikkert ryge ud med alle de andre reklamer de modtager. Det gælder om at få lavet noget anderledes.

Mvh. Mikkel Johansen

InMedia Reklamebureau

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 12:35
Direct mail = Almindelig post (Altså via Post Danmark)
= altså med andre ord sneglespam! - sry kunne ikke lade være!

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Skrevet kl. 15:29
Ja, man kan kalde det hvad man vil .... "Sneglespam" havde jeg nu ikke hørt før

Men det er stadig lovligt og i mine øjne den bedste måde at hanvende sig til en virksomhed på. - opfulgt af en telefonopringning. - der måske kan medføre et møde osv.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 15:40
Yup det har du ret i! - sneglespam er stadigt en lovlig markedføringsform (heldigvis ellers ville det være svære med markedføring for dem så bruger dene form...) - Det eneste eneste uopfordrede markedføringsform, (når vi taler det skrevne ord som er lovlig idag.).
Fra Copenhagen
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:01
Jeg vil godt lige melde ind med feedback også.
Umiddelbart lyder det som en god idé - forstået på den måde, at jeg vurderer der er et behov for en del af det.
Jeg har selv stået for eventmarkedsføring og været koordinator på flere projekter. Noget af det sværeste er, at få de rigtige mennesker på opgaven. Medmindre vi snakker modeltyper, for så mangler der ikke steder, at få fat i disse. Dét jeg vil mene der er marked for, er et firma jeg kan ringe til, præsentere, hvad jeg har i tankerne af folk, antal og andre relevante informationer og så HAR du dem bare til mig i løbet af et par dage -  eller endnu bedre; timer :-)
Mange events foregår i sommertiden eller i eksamensperioder og det er sgu svært at få stabile folk, når unge mennesker også gerne vil holde lidt ferie. Jeg har de første fem firmaer der gerne vil have dit nummer, så de kan ringe, når de pludselig får et afbud...og hvem ved, på sigt så ringer de bare til dig først, for at få crew.

Jeg vil dog sige, at det er helt vitalt, at du finder ud af, hvad du helst vil. Vil du lave events (musik, hypnose) eller vil du "levere folk". Det lyder måske som oplagt at kombinere, men hvis du skal gøre det nemt at vælge dig fra eller til, så vil jeg helt sikkert gå efter en easy choice-strategi. Dine største konkurrenter (eller samarbejdspartnere, hvis man ser sådan på det) er: sampling service og promoters. Du kan jo læse lidt om dem og så se, om du mener du kan gøre det bedre, anderledes eller får en ny idé.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 23:59

Find en adresseliste for et område og gør dig klar til kold kanvas.  Husk at skriv ned hvem  det er du skal have fat på  hvis vedkommenede  ikke er der eller sidder i møde.  Forsøg at book et møde  når du alligevel er der. 

Den der har stået for den sidste firmafest. HR-afdelingen eller chefens sekretær - eller vær lidt kæk og spørg efter firmaets festabe og start der.

Den personaleansvarlige eller mht. til events, marketingansvarlige.

Du skal tro på din biks, være selvsikker og klar i spyttet mht. til din vare. Som minimum skal du altid efterlade en huskeseddel fx. visitkort, eller en sjov dims folk kan lege lidt med, når du nu vil sælge events.

Hvis du selv tror på det og mener du kan levere noget andre ikke kan - ja. Men  du kommer til at befinde dig i et akvarium med mange fisk;  så vær glubsk i starten.

Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:24
Hej Igen.

Tusind tak for rådene, der er helt sikkert ting jeg kan bruge.

Jeg kan godt følge at man ikke skal have det hele på hjemmesiden, det vil sige hypnose, musik o.s.v får en hjemmeside for sig selv.

Tak for tilbudet om hjemmesiden, jeg forstiller mig lige p.t noget andet eks. med flash intro. Er det noget du kan lave også?

Er meget glad for at høre, du vil sige det til de fen firmaer.

Endnu tusind tak for hjælpen, jeg vil kaste mig ud i det og se om jeg kan gøre det bedre

Med Venlig Hilsen

Mads

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)