Beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed er vejen til succes som bager! Så pas nu på med, at tage et billigt lokale, som ligger i et totalt øde kvarter! |
Carlos.M:Jeg har snakket med en af de "helt store" bager i malmö som selv bager og køre det ud til andre butikker i byen Nu er jeg jo ikke hel DUM ved godt han er en foretningsmand har snakket lidt med ham han siger at det er normel here i malmö at andre bager køber brød igennen ham.
Har kørt rigtigt meget rundt i byen det sidste ugs tid Mange steder here kan man få lokaler helt nede til 5.000 Skr
Jo, jo, men så er det jo et bageriudsalg, du får. Den model kender jeg fra et enkelt sted herhjemme og det fungerede vist udmærket, men her var det bageren, der ejede både bageriet og bageriudsalget. Jeg tror faktisk ikke engang bageriudsalget havde en bestyrer, men det kan der jo være større steder, der har. Hvis det er den vej, du gerne vil gå, så kunne det være, du skulle lægge ud med at være bestyrer af et bageriudsalg et stykke tid før du stiller op med dit eget udsalg.
Ellers må den indledende øvelse jo bestå i, at du snakker med bageren om, hvad hans leveringspriser og -betingelser ville være og så regner lidt på udgifterne (lokaler, løn, reklamer) så du ved, hvor meget du skal sælge for om måneden, for at det kan løbe rundt. Og så nøje overvejer, hvordan du kan tage en markedsandel i den størrelse fra byens øvrige bagerier - det skal nok være via beliggenhed.