Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæner med æøå!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi:

Emil.. Mange måder ja.. Hvis du ønsker dig et brand eller noget.. Ja så vil jeg også fraråde æ, ø og å.. Men snakker vi små nichesider hvor du håber at de besøgende kommer fra google, klikker på din side, læser artiklen og forsvinder ved at klikke på en annonce eller mere, ja så er jeg bestemt uenig med dig!

Jeg vil råde dig til at teste noget mere hvis du fortæller mig at ae, oe og aa ranker mere naturligt en æ, ø og å i domæner... UDEN backlinks vel og mærke, eller måske med samme antal backlinks.

Søger du på ting eller efter info med æ, ø eller å i på google, så ser du ofte at linkene indenholder selvsamme tegn, og går du nogle sider om.. så kommer ae, oe eller aa 'erne frem..

Men som sagt.. Ønsker du at folk skal vende tilbage og sådan, så anbefaler jeg heller ikke æ, ø og å..

Jeg giver Emil fuldstændig ret. Som sagt er dette blevet diskuteret til højre og venstre. Og det har vist sig gang på gang at det ikke kan betale sig at bruge domæner med ÆØÅ af flere årsager.

Først og fremmest er det en svær ting at teste, både fordi du af forskellige årsager ikke kan lave testen helt så nøjagtig, som med mange andre SEO tests, da der er så mange ting som spiller ind. Konkurrence, SEO, links, alder, trukturen, hastighed og 1000 andre ting. Man kan af gode grunde ikke have eksakt den samme hjemmeside med samme indhold, hvilket jo ville være optimalt i sådan en test, men det skaber jo DC. og samtidig vil du heller ikke kunne lave en test med forskellige tekster da disse af gode grunde ikke kan være lige optimeret/fokuseret, da der altid vil være en lille forskel.

Der er selvfølgelig også det aspekt at det ikke er alle computere som kan skrive ÆØÅ bare sådan. og man mister derfor brugere da de ikke kan komme ind på hjemmesiden uden at trykke på et link.

Det er et emne som er blevet diskuteret 1000 gange, og læser du de indlæg, vil du også kunne se hvilken vej det peger. Og læser du samtidig også forskellige bøger og tips vil du også kunne se hvilken vej det peger.

Så alt i alt hold jer fra domæner med ÆØÅ og brug dem kun med en 301 redirect til det fonetiske.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:29

Wi:

Emil.. Mange måder ja.. Hvis du ønsker dig et brand eller noget.. Ja så vil jeg også fraråde æ, ø og å.. Men snakker vi små nichesider hvor du håber at de besøgende kommer fra google, klikker på din side, læser artiklen og forsvinder ved at klikke på en annonce eller mere, ja så er jeg bestemt uenig med dig!

Jeg vil råde dig til at teste noget mere hvis du fortæller mig at ae, oe og aa ranker mere naturligt en æ, ø og å i domæner... UDEN backlinks vel og mærke, eller måske med samme antal backlinks.

Søger du på ting eller efter info med æ, ø eller å i på google, så ser du ofte at linkene indenholder selvsamme tegn, og går du nogle sider om.. så kommer ae, oe eller aa 'erne frem..

Men som sagt.. Ønsker du at folk skal vende tilbage og sådan, så anbefaler jeg heller ikke æ, ø og å..

Tak for dit råd, samt dine STORE bogstaver - det hjælper nu ikke på at jeg stadig ikke er enig med dig!

At du ser søgeordet fremhævet i din URL ved brug af Æ, Ø og Å frem for ae, o/oe og a/aa, betyder ikke direkte at google foretrækker ÆØÅ.

Har man muligheden, for at vælge imellem et domæne indeholdende ÆØÅ, eller et tilsvarende helt uden, ville jeg vælge det sidste - både hvis det skulle bruges til at brande en virksomhed, eller hvis det f.eks. kun skulle bruges til et affiliate site.

Lad os antage at Thorborg i tidernes morgen havde valgt iværksætterdebatten.dk frem for amino.dk

Så skulle han både have købt iværksætterdebatten.dk samt ivaerksaetterdebatten.dk , hvorefter han skulle lave en permanent viderestilling fra iværksætterdebatten.dk til  ivaerksaetterdebatten.dk .

Dermed ville ivaerksaetterdebatten.dk være hoveddomænet.

Som KTJ-Media.dk siger - læs en masse gamle aminotråde om ÆØÅ problematikken.

/ Emil Blücher

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Okay, jeg tager ikke jeres viden til mig.

Jeg køber æ, ø og å domæner og tjener MANGE penge på dette via annonceringer.. Jeg ønsker ikke at folk skal skrive æ, ø og å i addressebaren. Men komme, klikke og smutte igen.. Sådan tjener jeg mine penge :)

Men fortsæt i blot med at købe domæner uden æ, ø og å.. Så køber jeg dem blot i mellemtiden.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:37

Wi:

Jeg køber æ, ø og å domæner og tjener MANGE penge på dette via annonceringer.. Jeg ønsker ikke at folk skal skrive æ, ø og å i addressebaren. Men komme, klikke og smutte igen.. Sådan tjener jeg mine penge :)

Men fortsæt i blot med at købe domæner uden æ, ø og å.. Så køber jeg dem blot i mellemtiden.

Du må helt selvom hvad du tror på, det er jo ikke noget vi eller andre er herre over, men i og med du ikke forstår hvad vi siger. må man jo lige forklare lidt... det vi siger er at ÆØÅ skal købes, men de skal ikke være hoveddomænet. Hoveddomænet og det man skal søgemaskineoptimerer er det fonetiske. Og 301 redirecte æøå domænet til det fonetiske.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Emil Blücher:

Wi:

Tak for dit råd, samt dine STORE bogstaver - det hjælper nu ikke på at jeg stadig ikke er enig med dig!

At du ser søgeordet fremhævet i din URL ved brug af Æ, Ø og Å frem for ae, o/oe og a/aa, betyder ikke direkte at google foretrækker ÆØÅ.

Har man muligheden, for at vælge imellem et domæne indeholdende ÆØÅ, eller et tilsvarende helt uden, ville jeg vælge det sidste - både hvis det skulle bruges til at brande en virksomhed, eller hvis det f.eks. kun skulle bruges til et affiliate site.

Lad os antage at Thorborg i tidernes morgen havde valgt iværksætterdebatten.dk frem for amino.dk

Så skulle han både have købt iværksætterdebatten.dk samt ivaerksaetterdebatten.dk , hvorefter han skulle lave en permanent viderestilling fra iværksætterdebatten.dk til  ivaerksaetterdebatten.dk .

Dermed ville ivaerksaetterdebatten.dk være hoveddomænet.

Som KTJ-Media.dk siger - læs en masse gamle aminotråde om ÆØÅ problematikken.

/ Emil Blücher

Okay jeg havde ikke lige set det her indlæg, ved ikke hvorfor, men her kommer der så en respons på det indlæg!

Hvorfor skulle han ville vælge iværksætterdebatten.dk i stedet for amino? Jeg forstår ikke dit synspunkt hvad det angår. Amino er nu et brand, et kort fikst navn som er let at huske. Iværksætterdebatten.dk ? Jeg kan kun sige at det er logik for burhøns hvorfor han vælger amino i stedet for.

Vi snakker slet ikke i samme spor, det KAN jeg da læse mig frem til. Jeg har ikke noget forum, jeg har INTET de besøgende skulle komme tilbage til mine sider for, med mindre de finder en artikel eller andet via google.
Du snakker om at markedsføre et produkt eller en idé  - og den part er jeg komplet ligeglad med, for jeg er da ligeglad med om mine besøgende husker det 4 ord langt domæne, så længe de rammer siden, klikker, køber og smutter.

Så snart du har "patent" på et brand eller et navn, kan ikke komme på det rigtige ord lige nu, så må du jo ikke lave hjemmesider op af det.. SÅ lad os antage at han lavede ivaerksaetterdebatten.dk så måtte jeg jo ikke købe iværksætterdebatten.dk og slå ham på SEO, for det er jeg stensikker på at jeg ville kunne.

Men er der en person der laver noget som: aesletfrashrek2.dk , så måtte jeg skam gerne købe æsletfrashrek2.dk og slå ham.. For jeg ønsker blot at rangere højt, og det virker for mig, og hvis det andet virker for jer, så fair nok!

Der var engang hvor browsere ikke kunne hitte ud af æ, ø og å .. men den tid er ovre og vi snakker måske 1-3% der ikke kan komme ind på mine sider! Men det er ligegyldigt for jeg skal ligge mindre arbejde i det - og JA! Jeg er meget for passiv indkomst via adsense, partner-ads.dk, tradedoubler.com, cj.com og clickbank.com.. ALT er passivt!

Nu har jeg læst lidt på din hjemmeside, og du virker til at have styr på det, men jeg NÆGTER at tro på at du har lavet en hjemmeside med æ, ø og å i før.
Jeg tror personligt at de domæner skræmmer jer, STADIG skræmmer jer in fact, og jeg tror det koster jer rigtig mange penge, i hvert falde for dem som ønsker noget passivt indkomst.

Man kan vel nærmest sige... Selv wikipedia gør det, og selvom de ranker naturligt højt pga. de er autoriserede, så gør de det stadig, og jeg er ikke 1 sekund i tvivl om at specialtegnene hjælper dem med at opnå ENDNU bedre placeringer.

Men uanset hvad vi argumentere for hver især, så holder vi stadig på vores eget. Jeg har læst din hjemmeside igennem Emil, og jeg forstår ikke dine holdninger når du nu er en ekspert på området, og andres for den sags skyld. Det er som om at i ikke tør forsøge jer frem, og det er møntet på alle som siger at man ikke skal vælge æ, ø og å.. For jeg troede på den engang.. Men da jeg slog konkurrent, efter konkurrent ved at købe NØJAGTIGT samme domæne, blot med æ, ø og å i, stoppede jeg med at tro på det!

Og så er det ikke for at fornærme eller andet, for det er sagen urrelevant.. Men 700 kroner for en times SEO?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

KTJ-Media.dk:

Wi:

Du må helt selvom hvad du tror på, det er jo ikke noget vi eller andre er herre over, men i og med du ikke forstår hvad vi siger. må man jo lige forklare lidt... det vi siger er at ÆØÅ skal købes, men de skal ikke være hoveddomænet. Hoveddomænet og det man skal søgemaskineoptimerer er det fonetiske. Og 301 redirecte æøå domænet til det fonetiske.

MVH Kim

Jeg ville gøre det omvendt... Jeg ville redirecte fra domaene.dk til domæne.dk for at bygge links til domaene.dk og lade dem gå videre til domæne.dk og rangere for domæne.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:58

Wi:
Men uanset hvad vi argumentere for hver især, så holder vi stadig på vores eget. Jeg har læst din hjemmeside igennem Emil, og jeg forstår ikke dine holdninger når du nu er en ekspert på området, og andres for den sags skyld. Det er som om at i ikke tør forsøge jer frem, og det er møntet på alle som siger at man ikke skal vælge æ, ø og å.. For jeg troede på den engang.. Men da jeg slog konkurrent, efter konkurrent ved at købe NØJAGTIGT samme domæne, blot med æ, ø og å i, stoppede jeg med at tro på det!
Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har, da man ikke rigtig kan se noget ud fra din anonyme profil. Men jeg selv har været i denne branche i over 10 år, som det også fremgår af min profil, og har testet stort set alt hvad der kan testes :) jeg har endda også prøvet at blive taget af Google pga nogle af de tests jeg har lavet. Så det handler skam ikke om at vi følger det der bliver skrevet/sagt af andre. Men når det så er sagt så er det måske nok en god ide at se på hvad andre har fået ud af deres tests.

700kr for en times SEO er nu meget normalt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:00

KTJ-Media.dk:

Nej, det er i den MEGET lave ende af markedet. Spørg blot de mere etablerede bureauer - både i DK og andre vestlige lande :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:11

Mikkel deMib Svendsen:

KTJ-Media.dk:

Nej, det er i den MEGET lave ende af markedet. Spørg blot de mere etablerede bureauer - både i DK og andre vestlige lande :)

Stick out tongue i know.. men nu snakker vi jo for personer som emil

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

KTJ-Media.dk:

Wi:
Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har, da man ikke rigtig kan se noget ud fra din anonyme profil. Men jeg selv har været i denne branche i over 10 år, som det også fremgår af min profil, og har testet stort set alt hvad der kan testes :) jeg har endda også prøvet at blive taget af Google pga nogle af de tests jeg har lavet. Så det handler skam ikke om at vi følger det der bliver skrevet/sagt af andre. Men når det så er sagt så er det måske nok en god ide at se på hvad andre har fået ud af deres tests.

MVH Kim

Anonym.. PRÆCIS.. Det er også derfor jeg ikke viser jer mine sider.

700 kroner i den lave ende? og i udlandet? LoL tag lige og besøg warriorforum.com en gang og så research lidt om dette emne.. Det er vist kun i DK og andre uvidende lande der tages så meget for det.. Men hey, det er ikke min branche.. Personligt finder jeg det kedeligt at bygge links hele tiden.. Derfor har jeg også tonsvis af sider..

Dog er jeg ved at finde ud af et projekt jeg finder interessant, som jeg gerne vil have på benene.. Uden æ, ø og å i.. for det bliver et brand :)

Med hensyn til min erfaring, så startede jeg med at lære at bygge hjemmesider da jeg var 14 pga. en depression.. Min verden gik ned og jeg kedede mig og gad kun lave hjemmesider.. Da jeg havde lært php, html, javascript, css etc. etc. og en dag stødte jeg på therichjerks ebog.. Læste ebogen, fik ikke så meget ud af den andet end nogle begreber.. undersøgte begreberne og testede det hele!

Jeg er sikker på at med min viden og med mine tests at jeg kan slå alle sider på deres søgeord.. Altså selvfølgelig ikke de helt store, som har monopol på det og sådan. Du har nogle erfaringer jeg har nogle.

Men det er 2 vidt forskellige verdener, det kan jeg garantere dig for!

Et forum som warriorforum.com eller webmaster-talk.com er meget anderledes og langt mere informativ end eksempelvis amino.. Ikke at jeg ikke kan lide amino, men hvis i kun har læst SEO på dansk, så har i satme meget at indhente, om så i har været i branchen i 10 år!

Jeg bruger dagligt 1 - 1½ time på warriorforum.dk fordi der er så meget info at hente.. Måder at få backlinks på som INGEN af jer har tænkt på før! Whitehat selvfølgelig..

Jeg bruger lidt tid herinde også, men det er for det meste kun for at se hvad i sælger jeres hjemmesider mm. for. De såkaldte SEO-eksperter herinde, jeg har INGEN navne, for jeg aner ikke hvem der er ekspert eller ej, er amatører i forhold til engelsk SEO..
Det er ikke for at nedgøre noget som helst! Men du kan få SEObøger på engelsk til 200 kroner ($37) ca.. som svarer til SEOlex der koster op med 12 gange så meget... Det er IKKE for at nedgøre SEOlex! For det er en GANSKE fin bog, jeg HAR læst den. Men jeg lyver IKKE, og jeg gentager mig selv.. Jeg lyver IKKE, hvis jeg siger at der findes engelske webbøger med mindst ligeså meget relevant viden i til en 12 gange lavere pris. Jeg siger ikke de er bedre, for det er vist ulovligt.. Men på lige fod.. Bestemt!

Jeg tænker fremad!

Bliver æ, ø og å domænerne VED med at være 'tabu'? Nej det tror jeg sgu ikke på ! 4-5 år fra nu er alt ændret, MÅSKE til æ, ø og å's fordel, måske ikke.. Men Google Danmark er dog trods alt OGSÅ et marked taget i betragtning at danske webmastere bruge over 1 milliard kroner sidste år mener jeg, på annonceringer! På google vel og mærke..

Nettet, koderne, browserne ændre sig konstant, og jeg tror IKKE at det er dumt at gå på storindkøb hvad æ, ø og å domæner angår... Men jeg er også en risktaker.. Måske går det godt, måske ender det skidt! Hvem ved? :)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)