Jeg giver Emil fuldstændig ret. Som sagt er dette blevet diskuteret til højre og venstre. Og det har vist sig gang på gang at det ikke kan betale sig at bruge domæner med ÆØÅ af flere årsager. Først og fremmest er det en svær ting at teste, både fordi du af forskellige årsager ikke kan lave testen helt så nøjagtig, som med mange andre SEO tests, da der er så mange ting som spiller ind. Konkurrence, SEO, links, alder, trukturen, hastighed og 1000 andre ting. Man kan af gode grunde ikke have eksakt den samme hjemmeside med samme indhold, hvilket jo ville være optimalt i sådan en test, men det skaber jo DC. og samtidig vil du heller ikke kunne lave en test med forskellige tekster da disse af gode grunde ikke kan være lige optimeret/fokuseret, da der altid vil være en lille forskel. Der er selvfølgelig også det aspekt at det ikke er alle computere som kan skrive ÆØÅ bare sådan. og man mister derfor brugere da de ikke kan komme ind på hjemmesiden uden at trykke på et link. Det er et emne som er blevet diskuteret 1000 gange, og læser du de indlæg, vil du også kunne se hvilken vej det peger. Og læser du samtidig også forskellige bøger og tips vil du også kunne se hvilken vej det peger. Så alt i alt hold jer fra domæner med ÆØÅ og brug dem kun med en 301 redirect til det fonetiske. MVH Kim |
Wi:Emil.. Mange måder ja.. Hvis du ønsker dig et brand eller noget.. Ja så vil jeg også fraråde æ, ø og å.. Men snakker vi små nichesider hvor du håber at de besøgende kommer fra google, klikker på din side, læser artiklen og forsvinder ved at klikke på en annonce eller mere, ja så er jeg bestemt uenig med dig!
Jeg vil råde dig til at teste noget mere hvis du fortæller mig at ae, oe og aa ranker mere naturligt en æ, ø og å i domæner... UDEN backlinks vel og mærke, eller måske med samme antal backlinks.
Søger du på ting eller efter info med æ, ø eller å i på google, så ser du ofte at linkene indenholder selvsamme tegn, og går du nogle sider om.. så kommer ae, oe eller aa 'erne frem..
Men som sagt.. Ønsker du at folk skal vende tilbage og sådan, så anbefaler jeg heller ikke æ, ø og å..
Tak for dit råd, samt dine STORE bogstaver - det hjælper nu ikke på at jeg stadig ikke er enig med dig!
At du ser søgeordet fremhævet i din URL ved brug af Æ, Ø og Å frem for ae, o/oe og a/aa, betyder ikke direkte at google foretrækker ÆØÅ.
Har man muligheden, for at vælge imellem et domæne indeholdende ÆØÅ, eller et tilsvarende helt uden, ville jeg vælge det sidste - både hvis det skulle bruges til at brande en virksomhed, eller hvis det f.eks. kun skulle bruges til et affiliate site.
Lad os antage at Thorborg i tidernes morgen havde valgt iværksætterdebatten.dk frem for amino.dk
Så skulle han både have købt iværksætterdebatten.dk samt ivaerksaetterdebatten.dk , hvorefter han skulle lave en permanent viderestilling fra iværksætterdebatten.dk til ivaerksaetterdebatten.dk .
Dermed ville ivaerksaetterdebatten.dk være hoveddomænet.
Som KTJ-Media.dk siger - læs en masse gamle aminotråde om ÆØÅ problematikken.
/ Emil Blücher