Jeg må ellers sige at det er sjældent at møde nogen, der er så familiær med deres forsikringsselskab, at det ligefrem er "lasse-mand" Som tidligere bankmand kan jeg huske, at det er sådan at et firma kan oprette din betaling hos PBS hvis de får din underskrift. Ellers ikke.
Hvis du tager girokortet ned til din bank og beder dem betale er det forskelligt fra situation til situation. Hvis de ikke direkte spørger dig (hvilket de bør for god kundeservice), så er det jo lidt forskelligt om de så tilmelder betalingen eller ej. Principielt må de jo ikke tilmelde en automatisk betaling til din konto (=dine penge) uden at de har en bekræftelse på det. Men det sker alligevel udfra den filosofi, at betalingen bare kan afmeldes igen, hvis du ikke vil have det. Og betalingen kan op til 3 dage efter betalingsdato afvises, så du få pengene igen.
Hvis banken tilmelder dig så går betalingen automatisk og du skal ikke betale gebyr. Hvis du hver måned kommer med girokort så skal du betale gebyrer. Og pengeinstitutterne er ikke meget bedre end PBS i den forbindelse.
Men som kommentar til diskussionen generelt er det forrykt, at et monopol som PBS i den grad bare kan sætte sine skyhøje gebyrer uden videre. Konkurrencestyrelsen viser igen sin styrke (=mangel på samme). Gang på gang har de vist, at de er en rendyrket parodi.
|
Dato: 3/2/2006 9:40:55 PM Forfatter: Martin Thorborg Nu har PBS gjort det igen. En kunde fra udlandet har købt SPAMfighter og der kommer så en indsigelse som PBS beder om en kommentar til. Vi kontakter kunden der ikke fortår det, de er glade for SPAMfighter. PBS undersøger sagen og finder ud af at kundens kort har været udløbet på købstidspunkt og det derfor er en fejl. Resulatat = SPAMfigter skal betale 200 kr. til PBS i sagsgebyr.. De er ikke raske de mennesker... Dbh Martin