Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS er sindssyge

Side 4 ud af 11 (103 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må ellers sige at det er sjældent at møde nogen, der er så familiær med deres forsikringsselskab, at det ligefrem er "lasse-mand"

Som tidligere bankmand kan jeg huske, at det er sådan at et firma kan oprette din betaling hos PBS hvis de får din underskrift. Ellers ikke.
 
Hvis du tager girokortet ned til din bank og beder dem betale er det forskelligt fra situation til situation. Hvis de ikke direkte spørger dig (hvilket de bør for god kundeservice), så er det jo lidt forskelligt om de så tilmelder betalingen eller ej. Principielt må de jo ikke tilmelde en automatisk betaling til din konto (=dine penge) uden at de har en bekræftelse på det. Men det sker alligevel udfra den filosofi, at betalingen bare kan afmeldes igen, hvis du ikke vil have det. Og betalingen kan op til 3 dage efter betalingsdato afvises, så du få pengene igen.
 
Hvis banken tilmelder dig så går betalingen automatisk og du skal ikke betale gebyr. Hvis du hver måned kommer med girokort så skal du betale gebyrer. Og pengeinstitutterne er ikke meget bedre end PBS i den forbindelse.
 
Men som kommentar til diskussionen generelt er det forrykt, at et monopol som PBS i den grad bare kan sætte sine skyhøje gebyrer uden videre. Konkurrencestyrelsen viser igen sin styrke (=mangel på samme). Gang på gang har de vist, at de er en rendyrket parodi.
 
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/2/2006 9:40:55 PM Forfatter: Martin Thorborg Nu har PBS gjort det igen. En kunde fra udlandet har købt SPAMfighter og der kommer så en indsigelse som PBS beder om en kommentar til. Vi kontakter kunden der ikke fortår det, de er glade for SPAMfighter. PBS undersøger sagen og finder ud af at kundens kort har været udløbet på købstidspunkt og det derfor er en fejl. Resulatat = SPAMfigter skal betale 200 kr. til PBS i sagsgebyr.. De er ikke raske de mennesker... Dbh Martin

Det kan vel undgåes ved et check af udløbsdatoen i forbindelse med betaling? Er udløbsdatoen ældre end den nuværende = afvisning. Eller hur?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/5/2006 7:15:39 PM Forfatter: Lasse H. Kristiansen

Det kan vel undgåes ved et check af udløbsdatoen i forbindelse med betaling? Er udløbsdatoen ældre end den nuværende = afvisning. Eller hur?



Det er ikke noget vi piller ved, det er PBS der clearer kort og det er dem der skal afvise dem og så os der kommer til at hænge på den.

Dbh Martin
Tilmeldt 19. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er GROTESK, at et system, der efter lov om visse betalingsmidler, SKAL være sikkert, er så elendigt som kreditkortsystemet på internettet. Når vi går i pressen med det, får vi konstant at vide, at det er et lille problem, og at det er sikkert at betale med kort.

1. Hvis det er et lille problem, så lad PBS betale. Det er fuldstændig uhørt, at vi ikke kan stole på de penge, vi får. Vi mister varen, pengene, transaktionsafgiften og så lige for at gnide salt i såret et gebyr oveni på 250 kr. Og lige så længe PBS kan sende regningen videre, har det INTET behov for at ændre det. Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med loven, men de er garanteret i Rotary sammen ,for der sker INTET trods et tab på mange millioner i 2005. Se tal for svindel på  PBS siderne.
 
2. At sige det er sikkert at bruge kort for forbrugere, fordi de altid kan få deres penge tilbage, er det samme som at sige, at det er sikkert at stå på ski, fordi man altid kan komme på skadestuen. Vrøvl. Det er to separate handlinger og løsningen med at gi folk penge tilbage, er nødvendigt, fordi systemet er så hamrende usikkert.  Men en ting er sikkert. Hvis vi kunne misbruges på samme måde som et stjålet Dankort, ville vi blive lukket af Forbrugerombudsmanden. Der er forskel på folk. Et eksempel: En mand har ALDRIG handlet på nettet. Han går på restaurant, betaler med kort, og 7 dage senere mangler han 6.000 kr. på sin konto. Er det sikkert? Nej vel. Det turde være indlysende.
 
Vi er desvære nødt til at videreføre aben, da vi jo i forhold til PBS er betalingsmodtager, og vi kan ikke tage risikoen for snyd, selvom vi gerne ville. Vi arbejder på at lave 3D secure og andre ændringer og der er i realiteten ikke længere behov for en PBS løsning. I kan nøjes med os!
 
Og for de der alligevel bøvler med PBS. I skal være velkomne. Vi har ingen behandlingstid...
 
Lasse Rungholm, advokat og partner, ewire
 
 
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde være noget, man kunne tage op politisk. Det hænger sammen med andre ting, som e-handlende uretmæssigt udsættes for:

* At vi skal betale store summer for betalingerne i forhold til de fysiske butikker.
* At det er os der skal betale fragten når en kunde(/spade) bestiller den samme vare 10 forskellige steder for blot at afhente den, der kommer først frem.
 
 
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at være færdig med min egen webshop og er kommet frem til at jeg bruger ewire og kun dem...

jeg vil hellere lade vær med at modtage dankort end at bruge de aber

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/6/2006 3:51:55 PM Forfatter: Domani

Jeg er ved at være færdig med min egen webshop og er kommet frem til at jeg bruger ewire og kun dem...

jeg vil hellere lade vær med at modtage dankort end at bruge de aber



Det er en super ædel tanke som jeg finder mægtig sympatisk, men det overlver du desværre ikke. Har du ikke Dankort, så har du en hobbybiks og det kan jo være at det er alt rigeligt for dig.
Problemet er at PBS ikke er til at komme uden om og det er det der er så frustrerende!

Dbh Martin
Tilmeldt 19. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig men det er altså noget vrøvl og kan kun skyldes ukendskab til ewire, og hvordan det virker. Jeg er klar over, at Martin formodentlig i løbet af kort tid vil protestere, men det laver ikke om på fakta.

Enhver shop kan så rigeligt nøjes med ewire, hvor alle kan indbetale med Dankort og andre betalingskort, og hvor tilmelding, indbetaling og udbetaling foregår i een arbejdsgang. Der er reelt ikke behov for en indløsningsaftale med PBS.
 
Uden at det skal ende som reklame for ewire, så er vi både sikrere og billigere og bedre og hurtigere og flinkere - og enhver køber, der kan stave til nethandel kan bruge ewire.
 
Vi har over 250 betalingsmodtagere, der omsætter for op til 100.000 om ugen. Hobby??? Nej vel.
 
Og vent bare. Om ganske kort tid kan du bruge ewire på engelsk. norsk og svensk også - i EUR, DKK, SEK, NOK - og dine købere skal KUN bruge en 4 cifret PIN. Vent og se. Hvis ellers branchen vil, er det ikke nødvendigt med PBS.
 
Lasse Rungholm - ewire - og helt og aldeles objektiv!!! ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dato: 3/6/2006 4:14:17 PM Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 3/6/2006 3:51:55 PM Forfatter: Domani

Jeg er ved at være færdig med min egen webshop og er kommet frem til at jeg bruger ewire og kun dem...

jeg vil hellere lade vær med at modtage dankort end at bruge de aber

Det er en super ædel tanke som jeg finder mægtig sympatisk, men det overlver du desværre ikke. Har du ikke Dankort, så har du en hobbybiks og det kan jo være at det er alt rigeligt for dig. Problemet er at PBS ikke er til at komme uden om og det er det der er så frustrerende! Dbh Martin
Tilmeldt 19. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

lasse

kan du ikke forklare mig hvad det er jeg får ved at lave en erhvervsaftale i kontra den gratis aftale i har...
har lidt svært ved at se det...
Tilmeldt 19. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har gentagne gange klaget over PBS men som en omend lille konkurrent, så har vi svært ved at komme igennem.

Hvis nogen vil lave en protestside over PBS a la http://www.paypalsucks.com/ så skal vi gerne støtte op med alle vores rædselshistorier...
 
Jeg har for nylig foreslået FDIH og et nystartet inkassofirma at lave en koordinering af svindel, så dem der er blevet snydt (læs vi betalingsmodtagere) kan rapportere til en fællesdatabase, så de informationer de forskellige besvindlede har kan bruges sammen. Vi har måske en IP adresse. En anden hvor samme kort er brugt har måske navn og adresse og en tredje et telefonnummer. På den måde ville vi bedre kunne komme efter svindlerne. (Sjovt nok har PBS alle info over, hvor kort er brugt og kunne med en effektiv indsats koordinere forfølgning, men som tidligere skrevet, har de ingen interesse så længe at de som monopol kan lægge byrden poå os modtagere...)
Side 4 ud af 11 (103 indlæg)