John - et par tips til din jobsøgning ... 1) Det er min erfaring når man søger jobs i de små, eftertragtede og kreative brancher, at man skal være MEGET skarp, undersøge markedet rigtig godt og så gå målrettet efter ansættelse i lige DE virksomheder i branchen som passer bedst - og hvor du bedst kan sælge dig selv. Det gælder også for SEO branchen. 2) Sælg dig selv bedre. Vi er i marketingbranchen! De fleste af os, der er ledere i denne branche, er nogle halvdøve gamle stoddere, der er vandt til at der bliver råbt højt. Du skal sælge dig selv bedre end de hundrede andre der står og banker på for det samme spændende job. Du skal trænge igennem støjen. 3) Sørg for, at du har et link til en god online beskrivelse af dig selv - en CV eller bare en uformel beskrivelse, gerne et billede osv. I marketingbranchen ansættes i høj grad "typer" - så vi vil vide hvem og hvad du er. 4) Sæt dig grundigt ind i hvad det er der kan virke positivt og negativt på en arbejdsgiver indenfor dit søgte område. F.eks. tror jeg mange SEO firmaer, der ligger i København vil være meget forbeholdne med at ansætte en person fra Odense. Du kører træt i pendlingen. Så hvis du er frisk på at flytte til København, så skriv det - fremhæv det for at imødegå de forbehold der kan være. |
Hej Mikkel
Tak for dine gode råd, som jeg bestemt vil benytte.
Der er jo helt sikkert en virksomhed, der mangler deres nye bedste SEO/AdWords medarbejder