Jeg skriver dette oplæg på veje af min kæreste, som jeg mener lige er blevet kuppet og håber på hjælp
Hende og en veninde skulle starte en restaurant op sammen og på lige vilkår. De skulle eje 50% hver af drift firmaet. Min kæreste hedder x og hendes veninde hedder y.
Y er den pengestærke og er hende som har smidt penge i firmaet og det er efter aftale og der skulle laves et lånedokument fra hendes advokat ang at x lånte til drift selskabet.
De gik i gang den 1/2-20010 og har begge knoklet med dette og udover dette har jeg lagt rigtig mange timer i det. Det tog dem 3 mdr at sætte det i stand, så x har IKKE fået løn i de 3 mdr da hun regnede med at hun var partner i firmaet.
Y blev sat ind som direktør, da det var et krav for hende og hendes advokat og X som bestyrer. X har fået næringsbrev og fået bevillingen for det kunne Y ikke.
Det er gået rigtig godt og de har haft stor succes med kæmpe md omsætning og det er jo dejligt. Men her kommer problemet så, for X har rykket Y mange gange for disse papir og det er ikke sket. De lavede så den aftale, at X hun fik 15.000 kr fra Maj i løn på md indtil hendes papir var gået i orden og hun kom til at eje 50% af det. Alle papir er lavet og dem har vi liggende fra hende og hendes advokat, men de er ikke underskrevet, fordi Ys advokat og Y har holdt igen, også de papir med medejerskab.
Men nu er der sket det, at det går SÅ godt og så mener Y ikke at hun har brug for X og hun har i dag den 2/8-20010 meddelt hende at hun IKKE bliver partner og at hun ikke har brug for X mere. Så hun og hendes økonomiske rådgiver har simpelthen fyret hende på den groveste måde og jeg mener ikke det er lovligt.
For det første, må hun da have en hel masse penge til gode, da hun som bestyrer ikke må gå for 15000 på en fuldtidsstilling, udover dette har hun jo haft MANGE flere timer. Men hvad med alle de måneder hvor X har lagt timer, fordi hun troede hun var medejer, men lige pludselig ikke er det, så må hun jo være lønansat? Men hun har papir og har gået i den tro at hun er en del af en mio forretning, som X har skabt da Y ikke har forstand på det
Håber I hjælpe og hvad kan x gøre??
|
Jimmi :Håber I hjælpe og hvad kan x gøre??
Tag kontakt til en advokat med ekspertise i aftaleret straks og indgå INGEN former for aftaler eller andet med Y og dennes rådgiver.
En aftale er en aftale. Men en advokat må på banen og se hvilke muligheder der er for at få gennemtrumfet aftalen.
Og husk den sidste trumf. Sådan et sted kan hurtigt lukke når medierne finder ud af hvordan Y har snydt... der skal ikke meget til.