Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura/Advokat bistand hjælp

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver dette oplæg på veje af min kæreste, som jeg mener lige er blevet kuppet og håber på hjælp

Hende og en veninde skulle starte en restaurant op sammen og på lige vilkår. De skulle eje 50% hver af drift firmaet.

Min kæreste hedder x og hendes veninde hedder y.

Y er den pengestærke og er hende som har smidt penge i firmaet og det er efter aftale og der skulle laves et lånedokument fra hendes advokat ang at x lånte til drift selskabet.

De gik i gang den 1/2-20010 og har begge knoklet med dette og udover dette har jeg lagt rigtig mange timer i det. Det tog dem 3 mdr at sætte det i stand, så x har IKKE fået løn i de 3 mdr da hun regnede med at hun var partner i firmaet.

Y blev sat ind som direktør, da det var et krav for hende og hendes advokat og X som bestyrer. X har fået næringsbrev og fået bevillingen for det kunne Y ikke.

Det er gået rigtig godt og de har haft stor succes med kæmpe md omsætning og det er jo dejligt. Men her kommer problemet så, for X har rykket Y mange gange for disse papir og det er ikke sket. De lavede så den aftale, at X hun fik 15.000 kr fra Maj i løn på md indtil hendes papir var gået i orden og hun kom til at eje 50% af det. Alle papir er lavet og dem har vi liggende fra hende og hendes advokat, men de er ikke underskrevet, fordi Ys advokat og Y har holdt igen, også de papir med medejerskab.

Men nu er der sket det, at det går SÅ godt og så mener Y ikke at hun har brug for X og hun har i dag den 2/8-20010 meddelt hende at hun IKKE bliver partner og at hun ikke har brug for X mere. Så hun og hendes økonomiske rådgiver har simpelthen fyret hende på den groveste måde og jeg mener ikke det er lovligt.

For det første, må hun da have en hel masse penge til gode, da hun som bestyrer ikke må gå for 15000 på en fuldtidsstilling, udover dette har hun jo haft MANGE flere timer. Men hvad med alle de måneder hvor X har lagt timer, fordi hun troede hun var medejer, men lige pludselig ikke er det, så må hun jo være lønansat?

Men hun har papir og har gået i den tro at hun er en del af en mio forretning, som X har skabt da Y ikke har forstand på det

Håber I hjælpe og hvad kan x gøre??

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:54

Jimmi :
Håber I hjælpe og hvad kan x gøre??

Tag kontakt til en advokat med ekspertise i aftaleret straks og indgå INGEN former for aftaler eller andet med Y og dennes rådgiver.

En aftale er en aftale. Men en advokat må på banen og se hvilke muligheder der er for at få gennemtrumfet aftalen.

Og husk den sidste trumf. Sådan et sted kan hurtigt lukke når medierne finder ud af hvordan Y har snydt... der skal ikke meget til.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:54

Nu får du et kedeligt, men godt råd - kontakt en advokat nu.

Spørgsmålet der skal afklares er om x skal hive stikket ud nu, og dermed fjerne bevillingen fra stedet.

Man ikke kan gøre krav på mgl. løn (ansat) og samtidigt påstå at man troede man var partner (selvstændig) og derudover er der huller i din udlægning så ingen jurist/advokat kan råde dig her på Amino

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 15:14

MS5..Nej selvfølgelig ikke, men kunne være der sad en person med erfaring inden for dette område, som kunne hjælpe. fremover og måske tage denne sag.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 15:21

Som MS5 nævner, står din kæreste med relativt stærke kort på hånden i en forhandlingssituation, hvis hun er indehaver af næringsbrevet og alkoholbevillingen. 

Men hvad den konkrete strategi skal være, kræver et dybere indblik i sagen og hvad der præcist er foregået.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:27

Jeg kender en del til Cafe og restaurations branchen.

Jeg er helt på linje med de andre - kontakt en advokat nu.

Måske Simply Law her på Amino kan hjælpe dig - han har styr på tingende.

Men der er store huller i din forklaring. X skulle have næringsbrev og bevillingen men ikke eje noget af driftsselskabet - det er simpelthen ikke muligt at være stråmand på en bevilling.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:29

MS5:
n ikke kan gøre krav på mgl. løn (ansat) og samtidigt påstå at man troede man var partner (selvstændig) og derudover er der huller i din udlægning så ingen jurist/advokat kan råde dig her på Amino. 

Hvorfor i grunden ikke?

Man kan vel godt være medejer af et ApS og være ansat på normale vilkår i selvsamme selskab?

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 15:34

Kaffe og Co.... Du skal da bare være indsat som bestyrer så kan du sagtane have næringsbrevet og bevillingen og det er hun som jeg skriver

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:56

Det er helt korrekt men bevillingsindehaveren (X) har jo ansøgt på et grundlag - dvs. virksomheden og personerne bag denne og har så efterfølgende indsat en bestyrer (Y)?

Det er muligt jeg ikke kan forså sammenhængen - men hvordan kan man søge om bevilling til sted man ikke ejer eller er direktør eller medlem af bestyrelsen for?

Det kan være jeg overset noget selskabs konstruktion.

Hej fra Søren

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:20

Kaffe & Co:

Hvorfor i grunden ikke?

Man kan vel godt være medejer af et ApS og være ansat på normale vilkår i selvsamme selskab?

Fordi man taktisk skal vælge hvilken påstand man vil søge fremmet. Det er muligt at have flere påstande, men ikke tilrådeligt her. Man kan altid lave et søgsmål mere ud fra 1.ste sag - og det giver bund for et forlig som der bør søges her.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)