Hey, ville lige sige at du skal være opmærksom på at der er fejl i designet/layoutet i forhold til IE7. Der bliver byttet lidt rundt og toppen er det eneste synlige i browseren, medmindre man scroller omkring 2-3000px ned.
Kommer man derfor ind på siden via IE7, vil man tro at der ikke er noget på hjemmesiden andet end toppen.
Vil give dig delvist rart men samtidig pointere, at det afhænger af sidens målgruppe.
Statistikken for min gamle hjemmeside (iPhone nyheder) var således:
IE 40,53%
Safari 27,58%
Firefox 17,66%
Chrome 12,47%
IE stadig vinder, men slet ikke i samme størrelsesforhold :-)
Nemlig målgruppen har også indflydelse, men man skulle dog mene at et linkkatalog har hjemmesideejere som målgruppe. Nu har jeg en statistik for ca 35 hjemmesider :) gennemsnittet siger nogenlunde det. har ikke brugt meget tid på at udregne, men jeg plejer nu ikke at tage så meget fejl :)
Hvilket til stadighed er en kilde til forundring.... Men det har nok noget at gøre med så mange netbanker ikke spiller med andre browsere end IE.
Som I allerede har været inde på har målgruppen naturligvis noget at sige - jeg kan forestille mig statistikken ser markant anderledes ud for diverse OSS-fora og andre "religiøse" grupper ;)
Men generelt sidder IE altså på omkring 70% af browserne i DK.
Som et kuriosum kan jeg fortælle, at den trafik fra Amino, jeg har analyseret, viser et helt andet billede. Her er står FF og IE hver for omkring 30%, med en lille fordel til FF. Chrome kommer så ind på en flot 3. plads med omkring 25% og Safari har 4. pladsen med 7-10% :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)