Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

300 tilmeldte links på en måned

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Hvilket til stadighed er en kilde til forundring.... Men det har nok noget at gøre med så mange netbanker ikke spiller med andre browsere end IE.

Jeg ved godt at mange har svært ved at acceptere det - men har du overvejet at det kunne være fordi vi er rigtig mange som ganske enkelt bedst kan lide IE? Og ja, jeg har prøvet det fleste andre browsere og har jævnligt omgang med dem - men IE er stadig den absolut fedeste til dagligt brug, synes jeg.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:51

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg ved godt at mange har svært ved at acceptere det - men har du overvejet at det kunne være fordi vi er rigtig mange som ganske enkelt bedst kan lide IE? Og ja, jeg har prøvet det fleste andre browsere og har jævnligt omgang med dem - men IE er stadig den absolut fedeste til dagligt brug, synes jeg.

Man kan selvfølgelig dele IE-brugerne op i flere kategorier. Den største brugerskare vil jeg mene gør ligesom "Peter":

Peter køber en computer. Peter vil på internettet. På computeren hedder internetprogrammet Internet Explorer. Peter går derfor på internettet med Internet Explorer.

Og så er der folk som du og jeg, der aktivt tager stilling til det brede udvalg af browsere og prøver dem af. 

Det eneste som på sigt kan afsløre, hvilken browser de fleste foretrækker, er et fuldstændig frit browservalg fra det øjeblik man tænder sin nye computer. Rent statistisk er IE's dominans jo sikret af, at browseren er standardudstyr på milliarder af computere verden over.

Indtil det sker vil jeg mene det er smartest at lave hjemmesider som spiller 100% i IE, og derefter prioriterer nedefter.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Langt de fleste mennesker gider ikke at skulle tage stilling til hvilken browser der skal bruges, men er derimod rigtig glade for at der som standard er installeret en god browser som de kan gå igang med at bruge med det samme.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:12

Mikkel deMib Svendsen:

Nu var det ikke fordi jeg ville håne folk, for deres valg af browser.... Foretrækker man IE er det den bedste browser for en - goes without saying.

Jeg mener bare objektivt set, at IE langt fra er den bedste browser på markedet. Sikkerheden er nok det mest relevante kritikpunkt, da mange netbanker som sagt har bundet deres system op på IE.

Derudover er der så også det åbne spørgsmål, som BZR stiller, om folk virkeligt ville vælge IE, såfremt de havde et helt frit valg? Mange vælger den jo nok bare per default/fordi det er "den de kender".

Men det er da klart.... Hvis folk foretrækker at bruge IE, så er de da i deres fulde ret til det. Objektivt set er der bare andre, og mere attraktive tilbud derude - derfor min undren :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:
Derudover er der så også det åbne spørgsmål, som BZR stiller, om folk virkeligt ville vælge IE, såfremt de havde et helt frit valg?

De HAR et helt frit valg - men rigtig mange gider bare ikke at skulle tage stilling til alt muligt og er derfor rigtig glade for, at andre gør det for dem. Der er sikkert også meget som du ikke tager et aktivt valg omkring i det daglige ...

Det er en super nørded forestilling, at alle folk ønsker at tage stilling til alting. Det gider de ikke - og det kan jeg godt forstå. Jeg har det på samme måde med langt de fleste dagligdagsting.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:02

Mikkel deMib Svendsen:
Der en super nørded forestilling, at alle folk ønsker at tage stilling til alting. Det gider de ikke - og det kan jeg godt forstå. Jeg har det på samme måde med langt de fleste dagligdagsting.

Det er jeg ikke enig i. 

Mine forældre er ikke særlig tech-savvy, men jeg vil vædde på jeg kunne sælge dem ideen om Firefox eller Chrome på to sekunder. Blandt andet den integrerede Google-søgning i Chromes adressefelt er en rigtig fed feature. Udover det føles den hurtigere.

Det er jo svært for mine forældre at ønske sig noget de ikke har teknisk kompetence til at forestille sig. Men det er ikke det samme som at sige, at de til hver en tid ville være ligeglade med, at de kunne få en bedre oplevelse på internettet med en anden browser end Internet Explorer.

Folk vælger IE fordi det er der, og det fungerer. Men hvis de fra start fik valgmuligheder, sorteret efter letspiselige parametre som browserhastighed og brugervenlighed, ville den bedste browser vinde. Selvfølgelig spiller andre ting som troværdighed til brandet også en stor rolle, men langt flere faktorer ville komme i spil.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:10

BZR:
Folk vælger IE fordi det er der, og det fungerer.

Nogle folk bruger IE fordi det er dejlig let og de ikke behøver at skulle tage stilling til en masse. Andre, som jeg, bruger den fordi jeg synes det er KLART den bedste browser.

Men hvad er bedst? Du mener at det der er teoretisk teknisk bedst er det. Men det mener størstedelen af befolkningen ikke. De vil bare have det der er let.

Læs i øvrigt min "patte-teori" her for en nærmere forklaring ....

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:12

Fama:
Sikkerheden er nok det mest relevante kritikpunkt

Det er da for 99% fuldkommen ligegyldigt, jeg har aldrig hørt om nogen der har fået hacket deres netbank grundet brug af IE, men jeg forundres stadig over alle de tåber der klikker på links i mail som de får fra folk de ikke kender, og det er her den reelle risiko er. Smile altså fejl 40 sammenkædet med skødesløshed.

Alle der er på nettet skal ikke forholde sig til sikkerhed (da den automatisk kan opdateres dagligt), da de ligeså godt kan gå ud fra at deres færden bliver overvåget og der er risici forbundet med adgang til internettet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:21

Mikkel deMib Svendsen:
De HAR et helt frit valg - men rigtig mange gider bare ikke at skulle tage stilling til alt muligt og er derfor rigtig glade for, at andre gør det for dem. Der er sikkert også meget som du ikke tager et aktivt valg omkring i det daglige ...

De har på papiret et frit valg.... Men hvor frit man kan kalde et så uinformeret "valg", som det folk "vælger" browser efter, for et valg....ja det kan vist diskuteres.

Mikkel deMib Svendsen:
Det er en super nørded forestilling, at alle folk ønsker at tage stilling til alting. Det gider de ikke - og det kan jeg godt forstå. Jeg har det på samme måde med langt de fleste dagligdagsting.

Jeg har aldrig påstået folk gider tage stilling til alt. Og jeg ved ikke hvorfor du forsøger at piske en diskussion igang om det emne? For der er sandsynligvis intet at diskutere..... Jeg er helt enig - folk gider ikke tage stilling til den slags :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:06

BZR:

Folk vælger IE fordi det er der, og det fungerer. Men hvis de fra start fik valgmuligheder, sorteret efter letspiselige parametre som browserhastighed og brugervenlighed, ville den bedste browser vinde. Selvfølgelig spiller andre ting som troværdighed til brandet også en stor rolle, men langt flere faktorer ville komme i spil.

Bare fordi en browser er hurtig gør den ikke til det bedste. Brugervenlighed er meget subjektiv.

Der findes ikke noget der hedder den "bedste" browser. Der findes browsere man benytter sig af, fordi man føler at det passer til den måde man ønsker at få adgang til Internettet på. For nogle er det "Internet Explorer", for andre er det "Firefox" og igen for andre er det et helt tredje internet browser.

Jeg føler selv at jeg har forstand på computere osv. (jeg kan nok samle en computer med lukkede øjne, sådan cirka. Smile), jeg kan godt lide Internet Explorer, jeg bruger meget sjældent Firefox. Google Chrome slettede jeg helt efter en uges brug.

Folk er forskellige, der findes ikke én "bedste" browser.

Kommer snart...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)