Jeg ved godt at mange har svært ved at acceptere det - men har du overvejet at det kunne være fordi vi er rigtig mange som ganske enkelt bedst kan lide IE? Og ja, jeg har prøvet det fleste andre browsere og har jævnligt omgang med dem - men IE er stadig den absolut fedeste til dagligt brug, synes jeg. |
Mikkel deMib Svendsen:Jeg ved godt at mange har svært ved at acceptere det - men har du overvejet at det kunne være fordi vi er rigtig mange som ganske enkelt bedst kan lide IE? Og ja, jeg har prøvet det fleste andre browsere og har jævnligt omgang med dem - men IE er stadig den absolut fedeste til dagligt brug, synes jeg.
Man kan selvfølgelig dele IE-brugerne op i flere kategorier. Den største brugerskare vil jeg mene gør ligesom "Peter":
Peter køber en computer. Peter vil på internettet. På computeren hedder internetprogrammet Internet Explorer. Peter går derfor på internettet med Internet Explorer.
Og så er der folk som du og jeg, der aktivt tager stilling til det brede udvalg af browsere og prøver dem af.
Det eneste som på sigt kan afsløre, hvilken browser de fleste foretrækker, er et fuldstændig frit browservalg fra det øjeblik man tænder sin nye computer. Rent statistisk er IE's dominans jo sikret af, at browseren er standardudstyr på milliarder af computere verden over.
Indtil det sker vil jeg mene det er smartest at lave hjemmesider som spiller 100% i IE, og derefter prioriterer nedefter.