Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synd for butiksejere på Nørrebro

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-12-2006 12:40:22 Forfatter: Mikkel deMib > Mikkel skal vi sætte os i rundkreds med de utilfredse børnehavebørn ''?

Ja, absolut! Havde du tænkt dig at vi skulle banke dem? Vi får ikke en anti-voldelig kultur, hvis vi tror problemer kan løses med vold - uanset hvor den vold så kommer fra.

 

Kan ikke forstå at du syndes at politiet har lavet vold ???  Det som sker i dag at de unge kommer for en domstol det er da ikke vold ??? Det er da alm. lov og ret som bliver brugt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ronnie du er ufattelig primitiv, har du ikke oplevet mange gange i dit liv folk går, når du diskutere med dem ?  hvis ja så har jeg fuld forståelse for det :-)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
> Vi har jo fortalt dem at de IKKE får det HUS.

Ja, efter "VI" havde givet huset til dem

> Jeg kan se på det hele du ikke er ret glad for retsikkerhed.

Det må stå for din egen regning. Jeg har aldrig argumenteret mod retsikkerhed, men jeg har argumenteret for at problemerne løses der hvor de opstår, og mellem de parter det opstår imellem, istedet for at bruge unødig magtanvendelse.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel:  Vi gav en brugsret, vi gav dem ikke huset.

Og de kunn egsu da bare selv have købt det i 1999 hvor højeste bud var 2.8 Mil

 

 

MK.

Lige når det drejer sig om autonome-Terrorister så er jeg rimelig kontant, og det står jeg ved.

Havde jeg haft noegt at bestemme igår var det hus blevet rydet, om jeg så dagen efter var blevet fyret.

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-12-2006 12:49:34
Forfatter: Mikkel deMib
>

> Jeg kan se på det hele du ikke er ret glad for retsikkerhed.

Det må stå for din egen regning. Jeg har aldrig argumenteret mod retsikkerhed, men jeg har argumenteret for at problemerne løses der hvor de opstår, og mellem de parter det opstår imellem, istedet for at bruge unødig magtanvendelse.


Problemet er at konflikten opstår mellem nogle unge mennesker der udøver vandalisme og uskyldige mennesker der får deres private ejendom hærget. De mennesker har i et retssamfund krav på beskyttelse fra politiet. At politiet griber ind og anholder de skyldige kan jeg ikke på nogen måde se skulle være unødig magtanvendelse.

Der er i høj grad forsøgt at løse problemerne mellem de oprindelige parter. Det er også blevet afgjort af domstolene hvem der har retten - de eneste der anvender vold er de unge...

Arbejder med online salg og design.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Mathias der så åbenbart ikke prøvet hårdt nok. Vi har stået overfor langt større problemer i vores historie end et ungdomshus, som er blevet løst.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-12-2006 12:49:34
Forfatter: Mikkel deMib
Ja, efter 'VI' havde givet huset til dem


Brugsret over huset! Og for over 20 år siden. Hvor længe er det så fair at forvente, at man mere eller mindre gratis kan blive boende i et ellers dyrt københavnerkvarter for andres penge?
Og hvad har de i de mange år betalt for denne brugsret?
Hvis hele denne problemstilling var opstået på få måneder på baggrund af, at Faderhuset havde købt huset bag om ryggen på de unge, og kun fogedretten havde sagt god for, at de skulle smides ud, så var sagen en anden. Men 2 retsinstanser har talt.
Hvor meget mere forlanger du deMib?

Nu laver de så en uanmeldt demonstration, bryder maskeforbudet, bærer våben, bruger våben, udøver hærværk mod uskyldige og sætter en bydel i brand. Havde jeg en smule sympati for dem før, så er den væk nu!
De skal lære, at i Danmark har vi nogle spilleregler, udviklet gennem mange års demokrati styret af folkevalgte politikere fra både højre og venstrefløjen. Når de groft bryder disse spilleregler, så skal de lære at der er en konsekvens! For 213 af dem, forhåbentlig 1½ års fængsel: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/12/17/082901.htm?nyheder

Imens de sidder og spjælder den, kan politiet forhåbentlig få fogedrettens tilladelse til at ryde stedet.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-12-2006 13:05:21
Forfatter: mk
Mathias der så åbenbart ikke prøvet hårdt nok.

Hvad er det dit eget løsningsforslag går ud på?
Der er blevet prøvet med retssager og andre diplomatiske metoder, f.eks. købstilbud. Men vi lever i et demokratisk land og har ejendomsret over de ting og bygninger vi nu engang har købt. Faderhuset er i deres gode ret til at sige nej i de købstilbud de har fået. Der er ikke noget at diskuterer om det hus længere.
Og hvorfor er det, at samfundet skal give dem et nyt dyrt hus? Der er mange andre gode formål i København, f.eks. idrætsklubber, spejderne,
ungdomsforeninger, ældreforeninger, trossamfund, godgørende foreninger og mange flere, som jeg langt hellere så fik del i de penge, der hvert år indsamles gennem skatterne.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel & MK

 

Hvis i nu havde købt huset på samme vilkår som Faderhuset, havde i så også haft de holdninger som i har nu? Det tror jeg ikke. Jeg er sikker på at i også ville påberåbe jer ejendomsretten.

 

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Bent Det klart. Men for mit eget vedkommende har jeg på intet tidspunkt nævnt jeg mener at de unge har ret til huset, men er mere inde på at det kunne havde været løst længe før Faderhuset kom ind i billedet. Er helt med på de skal ud og kan sagtens forstå de kæmper for det, og ja jeg tror stadig på at det er en mindre grupper fra ungdomshuset som står bag balladen i går, sammen med en hel del andre som kom fra udlandet og andre "alm." danskere, som så optræk til lidt fest i gaden.

Nicolei

Mit eget ville havde været at give huset til dem for mange år siden, så de stadig kunne havde lavet de mange aktiviteter som de gør i det hus, så var der ikke en som ville havde haft ondt i røven over det i dag, så kunne vi havde koncentreret os om andre sager i samfundet :-)

Og så skulle der havde været noget dialog og samarbejde mellem huset og kommunen, så man kunne havde fået ryttet lidt op i de lidt mere uheldige elementer, og ellers lave nogle nyttige aktiviteter som alle andre ungdomsklubber i landet gør i samarbejde med kommunen :-)

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)