Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synd for butiksejere på Nørrebro

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Mon du også mener det når nogle unge mennesker imorgen besætter dit hus og nægter at flytte? Lad os så se hvor interesseret du er i debat og forhandling!, lad os se om du i sidste ende lader besætterne vinde!.

 

Og når den tid kommer, så lad os snakke om hvor ok det er at folk med andre sysnpunkter besætter andres huse!

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Meget syge mennesker der går rundt i danmark
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-12-2006 11:10:37 Forfatter: mk Det jo det som er fedt ved et sted som Danmark, der er plads til alle, ingen skal gemmes væk på Lolland. Havde kommunen, politiker og samfund, gået ind meget tidligere og fået en dialog med de unge, så kunne det havde set meget anderledes ud. Jeg vil vædde min stråhat på at ikke mange som bruger ungdomshuset havde ønsket denne situation.

Jeg kan sagtens forstå de kæmper for Jagtvej 69, de får ikke et nyt Jagtvej, der er smidt så mange kræfter ind i det hus og det har en kæmpe lang historie. Måden det så er blevet gjordt kan så diskuteres.

Problemet er bare det har intet værdi for politikerne, de kan ikke gå ind i denne sag og kæmpe, da sagen er ligegyldig for de fleste, de vinder intet ved det.

Nej lad butikkerne flytte til Lolland så der kunne komme lidt skub i den landsdel igen, se det ville være nyttigt

Christiana, Skole praktikken, nedskæringer, folk skal hurtigere igennem uddannelse systemet og nu et ungdomshus, det hvis på tide at kæmpe for et nyt Danmark, istedet for at have ondt i røven over at nogle har et andet syn på verden end en selv

Hvad bliver det næste, spastikkere og handicappet skal placeres i Skagen.......... nå nej det jo et paradis for kapitalisterne som køber deres falde færdige sommerhuse deroppe til overpriser, så ville Læsø nok være bedre, for hvad kan en rullestolsbrugere, som savler og ikke snakker ren enlig bruges til i et Danmark hvor alle skal gå med slips og tjene kassen inden de er 20.

 

Lad mig gætte på at du ikke bor på Nørrebro. En så lam kommentar kan kun komme fra en der ikke aner en pind om stedet og bor godt og sikkert på god afstand af dem. De har i årevis hærget området og der er så godt som ingen på Nørrebro der ikke ønsker dem hen hvor peberet gror. Jeg vil sgu håbe at deres nye hus kommer til at ligge klods op af dit, så vil jeg gætte på at du skifter mening et par minutter efter...

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Vold avler vold og det er naivt at tro, at en optrapning af konflikten, med mere voldsomme magtanvendelser vil give mindre uro. Nu hvor Israel er nævnt som "godt" eksempel, så se på hvordan Isreaels modstandere reagere - de reagere med endnu kraftigere vold. Er det virkelig selvmordsbomber og den slags vi vil have? Hvis politiet optrapper magtanvendelse, så vil uromagere også gøre det. Det er jo bl.a. derfor at bankerne i Danmark, meget fornuftigt, ikke bruger maskinegeværbevæbnede vagter, for gjorde de det, ville bankrøverne bare trappe op på samme måde, og dermed gøre bankrøverier meget farligere for alle. Nu kan en bankrøver så "nøjes" med en vandpistol og en elefanthue og det giver unægteligt færre skader end en bankøver med bazooka og maskinegevær.

Jeg tror ikke vi vil få en mere rolig verden ved at optrappe volden, og jeg er overbevist om at politets sikkerhed, og vores andres sikkerhed, ikke vil blive bedre af at politiet får mulighed for at anvende mere voldsomme våben. Tværtimod, så vil det betyde flere og mere alvorligt skadede mennesker på begge sider, og mere fysisk ødelæggelse, til skade for alle.

Problemet med denne, som med så mange andre konflikter er, at politikerne ikke gider, eller er dygtige nok, til at løse politiske konflikter politisk. De giver op, og overlader det til den udøvende magt - politiet på Nørrebro, eller militæret i Irak. I begge tilfælde acceptere politikerne vold og magtanvendelse som et våben, når de ikke gider snakke politik mere. Det er i alle tilfælde uacceptabelt. Politiske problemer bør løses politisk.Og det må være surt for politiet igen og igen, at blive misbrugt af politikere, som det også er sket mange gange før i Københavns historie.

Jeg synes også det er synd for butiksejerne på Nørrebro og alle beboerne på Nørrebro - de har ingen pant i konflikten, men er blot offer for volden. På samme måde som civile er det i en krig. Det er aldrig rimeligt. Men jeg synes faktisk at handelsforeningen meldte meget fornuftigt ud i går, da de igen understregede at det er politikerne der har forfejlet deres opgave her, stukket halen mellem benene og overladt det beskidte arbejde til politiet.

På lang sigt løses problemer som dette ikke ved at presse grupper der i forvejen er marginaliseret ud i et hjørne hvor det for dem bliver alt eller intet. Tværtimod, så bliver sådanne grupper meget farligere af det. Ungdomshuset var en fornuftig løsning på mange års gentagne husbesættelser og uro i byen, og lige så klogt det var at oprette Ungdomshuset, ligeså dumt var det at sælge det bagom ryggen på dem man havde givet det til.

De unge der bruger Undomshuset forsvinder ikke bare fordi det bliver rydet, og de tager ikke alle til Lolland. Ved at rydde Ungdomshuset flytter vi bare problemerne tilbage på gaderne, der hvor vi slap forud for Ungdomshusets oprettelse. Og det synes jeg ikke er smart.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ret, vold avler vold. Men når modstanderne vælger volden, må vi slå igen med en kraft så de ikke kan rejse sig igen!
Hvorefter de kan deporteres til en afsides flække af færøerne.

En rettelse, det er regeringen der er den udøvende magt, politiet, forsvaret etc. er redskaber i hænderne på denne.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Regeringen/folketinget er vel den lovgivende magt?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Folketinget er den lovgivende, regeringen den udøvende og domstolene den dømmende.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ret, sorry.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tredelingen af magten ligger fast:

Politikerne er den lovgivende magt
Politiet er den udøvende magt
Og dommerne er den dømmende magt

Vold og straf har aldrig skabt ro eller et ordentlige samfund.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kom jeg ikke ind på noget omkring ejendomsretten, kan ikke huske hvem der nævnte det.

Problemet er måske at havde kommunen valgt ikke at sælge, så havde du aldrig fået denne konflikt. Da Bzerne besatte huset engang i 80erne stod det tomt, ejet af kommunen som det også gjorde inden faderhuset købte huset. Jeg er enig i at fader huset ejer bygningen og grunde, men jeg fatter stadig ikke hvorfor kommunen skulle sælge.

Martin som jeg har forstået det så er der faktisk rigtig stor opbakning omkring det hus på Nørrebro, måske ikke fra butiksejerne og i din omgangskreds, men den almindelige borger derude støttede op om huset i mange tilfælde. Men kan godt være jeg har misforstået det, det er bare det jeg har fået af opfattelse.

Nej jeg bor ikke på Nørrebro, men aligevel har jeg en mening om det, som du har en mening om det danske landbrug selvom du bor i København. Det meget naturligt, jeg har også en mening om krigen i Irak selvom jeg aldrig har været i krigen, det vil jeg tro du også har ;-)

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)