præcis, derfor er det jo måske ikke det smarteste at sende en liste med 20 firmaer. og på den anden side, hvis jeg fik sådan en liste ville den nok bare ryge ud sammen med kassen. vi sender i forvejen vores nyeste kataloger med de pakker vi sender, og dette giver dårlig respons. derfor tror jeg heller ikke man skal forvente alt for meget af sådan noget som det her. men det er da en ide som muligvis kunne blive til noget ordenligt. |
Tråd forsætter her: Rekalme 10-20 webshops sammen...
|
Det er rigtigt, men også det jeg siger, med at Saxo jo har en meget bred målgruppe.. |
Bare lige et indspart herfra... Jeg ville da helst ikke sende mine kunder over til en af mine konkurrenter, så jeg ville helst ikke putte en liste i mine kasser vedr. konkurrenter, som sælger præcis det samme som mig, og da slet ikke hvis der stod at de fik xx % ved at handle der.... Men jeg ville da gerne reklamere for andre firmaer og også gerne børnetøjsforretninger, så længe de blot ikke har de samme ting som min egen.. Derudover tror jeg godt at kunderne kan se bort fra de reklamer, som de ikke har brug for og bare læse videre (o: Jeg ved dog ikke hvordan kunder vil reagere på en sådan reklame.. Hvad nu hvis de faktisk har et "Reklamer NEJ tak" på døren (kan vi jo ikke se) og de så egentlig syntes at man spammer dem med den slags.. Så kunne vi jo risikere at de ikke ville handle hos os længere.. Så man skal måske spørge dem inden om de vil modtage tilbud fra andre firmaer.... |
Det skal selvfølgelig ikke være konkurenter, nej :).. Så ryger fidusen lidt ;).. Men derfor er der stadig mange andre webshops indenfor samme målgruppe som din. Altså børnetøj. Hvis du tænker på, at det nok typisk er den nyere moder der vil købe lidt lækkert tøj til sin lille engel, så skulle der da ikke være noget i vejen for, at smide nogle reklamer i, som jo havde relevans for hende, og ikke bare hendes barn ?. Hun kunne jo evt. være interesseret i 10% ved en anden tøjbutik, der derved havde tøj til kvinder i alderen 25-35. |
lille regnstykke: 20 webshops smider 1000 tryksager ud hver = 20000 internet handler som i forvejen "tør/gør" at handle på nettet. Det er ok i mine øjne = pris Ukendt endnu, men sikkert ikke særlige dyrt, hvis der tale om 20000 stk... Har i set den med pizzabakker reklame, hvad det eks. koster = halv dårlige reklame = ihverfald meget offline reklame. Men opsætning kunne man jo lave på samme måde, og så er jeg personlige lige glad om der skulle være en nobel annonce for kondomer osv. Den med eks. flere børnetøj webshop, kunne man måske så godt skære ned til kun 1 af . men flere tøj butikker kan jeg ikke se noget problem i... |
Jeg vil på ingen måde argumentere imod, at det ikke koster særlig meget, for nej det gør de da bestemt ikke.. Men.. Jeg tror bare man mister lidt effekten af det, hvis man bare invitere alle og en hver med ind i såddanne et ''netværk''. Du skal jo også tænke på, at hvis de shops DU er i netværk med har stor relevans for dine kunder, så får DU også mere ud af det.. Hvis de andre annoncører der er med i et sådanne netværk på ingen med har noget med dit produkt at gøre, får du jo ikke så meget ud af det, da det ikke har nogen interesse. Personligt er jeg ikke så vild med offline annoncering for webshops (medmindre der er tale om de helt store der virkelig kan eksponere, men det er jo også mere branding).. Jeg mener dog at det er en god måde at skabe mersalg på, at man vedligger en form for annonce (for sig selv eller en i sit netværk), når man udsender en pakke. Præcist som i har tænkt jer. Så jeg syntes uden tvivl det er en god idé, i skal bare være sikre på, at i går ind og rammer målgruppen, og ikke invitere alle og en hver til at være med. |
Hvad sælger du? Jeg syntes det er en super ide og er helt klart gerne med. Jeg er grafiker og laver gerne reklamen hvis det er :) Skriv en pm hvis det er. |
Hej Magle. Nunævner du at i sender kataloger eller lignende ud med jeres ordre, og at der er dårlig respons på det. Er det noget du har noget statistik for? altså om du mener at det tjener sig ind igen? Jeg går nemlig med tanker om at vi skal gøre det samme.Og jeg havde umiddelbart troet at den slags ville falde i god jord hos kunderne. Men nu er vores kataloger også nogle fra vores leverandører og som normalt koster omkring 30-40 kr hvis de købes uden at der skal betales porto. Så der er måske lidt mere værdi i det for kunderne. Men giv gerne noget information om den måde i har gjort det på, og evt. hvilke produkter det er. Mvh Kim |
|