Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omsætningsbudget

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går i overvejelser omkring at åbne en forretning, som bygger på et helhedskoncept omkring sundhed, hvor nøgleordene er kemi-frit, økologisk og ingen tilsat sukker, smagsfremmere eller andet makværk (læs: et udvidet koncept af helsekost men mere eksklusivt og med et bredere udvalg) .

Nu er min største udfordring hvordan jeg forholdsvis fornuftigt får lavet en beregning på et omsætningsbudget, hvorfor jeg vil høre om nogle af Jer har nogle gode råd til hvordan jeg mest fornuftigt gør det??

 

 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

En god ide vil være evt at foretage en markedsanalyse af det område du regner med at slå dig ned i. 

Det kan evt gøres med et telemarketing bureau. Eller ved at du selv ringer rundt og spørger om interessen er der til at støtte den slags virksomhed, og om de har et behov for din produkter.

Det er nogen gange lidt billigere end at gå "all-in" med hus og hjem og bagefter finde ud af at der slet ikke var et marked til din ide. Så er en analyse til 5.000 kr givet billigt ud.

Når du har lavet analysen laver du en omvendt beregning på dit budget. Altså hvad din omsætning skal være for at du kan betale dine regninger og det som du vælger skal være din smertegrænse. 

Herefter kigger du på hvor mange kunder der skal til for at skabe denne omsætning.

Forventede gennemsnitsordre og generelle drifts/likviditetsbudgetter.

At lave en hel forretningsplan er altid en god ide, da det giver dig et overblik over hele markedet og din placering, situation i branchen.

Så kigger du på om det ser sandsynligt ud og hvad du forventer at skulle bruge på markedsføring for at få det antal kunder ind i butikken for at skabe din smertegrænse indtægt.

 

 

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)