Jeg håber det meget for hende, men jeg blev selv forbløffet over hvor uendelig lidt min egen optræden i Go'aften Danmark betød for mit bogsalg. Men der var selvfølgelig heller ikke direkte fokus på min bog. Jeg havde dog alligevel troet at det ville sælge bare lidt at få den nævnt. Men jeg har hørt fra flere at den slags "i gamle dage" ville betyde at ens bøger blev revet ned fra hylderne - det gør det bare ikke længere fordi folk bliver bombarderet med det nu.
Men jeg har hørt fra flere at den slags "i gamle dage" ville betyde at ens bøger blev revet ned fra hylderne - det gør det bare ikke længere fordi folk bliver bombarderet med det nu.
Nu har jeg ikke set indslaget med dig og kender i øvrigt ikke din bog, så det handler ikke direkte om dig :)
Men i forhold til kvinden fra indslaget er sagen jo den at hun altså ikke kom i nyhederne fordi hun havde skrevet en spændende eller vigtig bog.... Hun kom i nyhederne fordi hun selv havde udgivet sin bog..... I den forbindelse synes jeg forklaringen er ret oplagt, hvis hun ikke får noget salg ud af nyhedsdækningen.....
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
80 solgte bøger kan vel næppe siges at være mange, hvis man sammenligner med bogbranchen generelt. Man skal nok sælge mere end 1.000-1.500 stk. for at en bog har solgt "fornuftigt" og mere end 3.000 for at den har solgt "godt". En af de bøger jeg har fået udgivet (http://www.saxo.com/search/search.aspx?keyword=den+private+bygherre) har solgt omkring 6.000 stk. - og det kalder forlaget for en "bestseller", hvilket jeg er både beæret og forundret over, fordi jeg synes jo at bøger skal op og sælge på den anden side af 10.000 for at det rigtigt batter ... men det er - mig bekendt - ikke særligt mange titler der når de tal. Nogle få, typisk kendte, forfatter (Bjarne Reuter m.fl.) kan have salgstal der tælles i titusindvis, hvilket vi andre (nok) kun kan drømme om...