Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Min-Mave.dk - Hvordan skal sitet se ud i fremtiden?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer 

Jeg har gennem de sidste ca. 10 år haft websitet http://www.min-mave.dk  og mange ting er sket i den lange periode så sitet nu efterhånden er et meget kendt site her i Danmark.

Men netop fordi det er blevet så stort og populært er vi også rendt ind i diverse udfordringer med brugervenlighed, design der ikke rigtig lever op til behovet i dag mm.

Så kære aminoer, jeg har brug for jeres hjælp til at tage Min-Mave et stykke længere og gøre endnu flere personer glade som har brug for hjælp, informationer og netværk.

Hvordan synes du Min-Mave skal se ud i fremtiden? Har du forslag til hvad vi kan gøre for at brugerne bedre kan finde rundt, at indholdet og informationerne nemmere er tilgængelige 

Alle forslag modtages med kyshånd, og jeg har besluttet mig for at sætte bogen "Don't make me think" skrevet af Steve Krug -til den person der kommer med det bedste forslag til hvordan vi får Min-Mave det næste stykke ud over stepperne

Jeg glæder mig SÅ meget til at høre jeres forslag og hold din endelig ikke tilbage, kom med din ærlige mening.uanset om det er et forslag der er lille eller om det er en komplet gennemgang af sitet.

På forhånd tak fordi I vil hjælpe mig med at gøre sitet endnu bedre. 

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg syntes du skulle spørge dine brugere, da det er dem der til daglig bruger din hjemmeside... Skriv til dem som her, og spørg hvad de har af gode idéer og ønsker.

Jeg mener der kan sidde et helt panel af eksperter på hjemmesider, søgeord osv. herinde, men det er dine egne brugere der ved hvad de vil have :)

Håber du kunne bruge forslaget til noget.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit - Min-mave.dk:
Men netop fordi det er blevet så stort og populært er vi også rendt ind i diverse udfordringer med brugervenlighed, design der ikke rigtig lever op til behovet i dag mm.

Nu har jeg siddet og "bladret" lidt rundt på siden, og synes ikke der "store" udfordringer i den eksisterende form, men kan godt se der kan være nogle udfordringer med at udvide sitet mere i forbindelse med kategorier. Det eneste der "generer" mig lidt er farverne, men ved de er gode for segmentet, og har ikke alternative forslag.

Og jeg mener sitet kan gøres en "større" og dermed fastholde brugerne i længere tid hvis f.eks. I fik kategorier med der ikke umiddelbart ses i dag:

Bøger for børn i aldersgrupperne 0-3/4-8/9-12

Musik for børn.

Mode sektion - for børn og gravide..

Og sikkert mange flere..

Birgit - Min-mave.dk:
Hvordan synes du Min-Mave skal se ud i fremtiden? Har du forslag til hvad vi kan gøre for at brugerne bedre kan finde rundt, at indholdet og informationerne nemmere er tilgængelige 

Det er meget "fora" opbygget og kan blive lidt "kedeligt" i længden. Dette kan krydres med felt der har lidt billeder og tekst, og så tror jeg det vil være en fordel at gøre navigationen nemmere ved at synliggøre antal links i forbindelse med sideskift i venstre side.

______________________

MEN det er en "farlig" opgave du/I begiver jer ud i, men også tiltrængt grundet størrelsen, sammenholdt med at der ser ud til at være langt flere muligheder for sitet end det umiddelbart viser.

Det er ekstremt svært at skrive sig ud af, da ændringer som man har i hovedet også involverer andet design, så det er noget af en opgave du stiller os hehe - men hvis jeg får tid, så vender jeg tilbage med mere og evt idéer..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo gjort rigtigt godt som det er nu, så jeg forstår dit problem. Så det må blive lidt ud af boksen.

Jeg ville lave et magasin som man kan bladre i, med billeder og tekst som en medarbejder på min-mave har fundet blandt det brugerne skriver. Så ville jeg indsætte annoncer bestående af billeder med links til de forskellige kategorier.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

DIt link virker ikke... der et w for meget i www. + noget skrammel til sidst...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgit,

Tillykke med dit positive problem. ;-)

Design- og brugevenlighedsmæssigt skal websitet friskes lidt op - man kan godt fornemme, at sitet er vokset ud af sine gamle bukser og ikke har fået et par nye på endnu. I stedet for at remse en række ting op, som kunne forbedres, vil jeg i stedet referere til nogle sociale netværk, som, jeg mener, at du kan trække inspiration fra:

http://www.cafemom.com/

http://www.babycenter.com/

http://www.care2.com/

 

Brugeroplevelsen på min-mave.dk, som er mit fokusområde, burde gøres mere virkelighedsnært. F.eks. sproget, som bruges på websitet, er for generel, ment på den måde, at vordende mødre og fædre jo ikke kommer på min-mave.dk for at debattere, men i stedet for at få en snak/samtale om tingene. Træk websitet ned i øjenhøjde med brugerne og brug de ord og vendinger, som vordende forældre vil bruge om sit et og alt, i stedet for de generelle vendinger, som stammer fra community sites.

Hvis du kan skabe et mere personligt og virkeligshedsnært miljø på sitet, vil brugerne få en langt bedre oplevelse af sitet, som vil give mere viral markedsføring, mere trafik og større loyalitet.

 

Jeg håber, at du kunne bruge noget af det.

Hav en fremragende dag, Birgit.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Jeg er slet ikke blandt dine målgrupper, men kan dog ikke lade være med at komme med denne kommetar.

Da jeg for lidt siden ankom på siden, troede jeg kort at jeg var landede på et site for og om Filmland.dk. En side hvor temaet er at man sider ned og får en stor mave mens man ser film.

Jeg ville absolut fjerne alt dette om filmland i toppen - allerede nu!

Og så ville jeg ikke springe ud med et helt nyt design over natten. Jeg ville tage små skridt i den retning du vil med designet/brugerfladen. Således at dine kunder langsomt kan tage de nye tiltag til sig.

Held og lykke med opgaven!

:-)

[Redigeret] Jeg kan se at der er forskellig topbanner på forsiden. Da jeg loadede forsiden første gang, fik jeg en bannerreklame for Filmland.dk og lige neden under en "call to action" på filmland. Det virkede lidt voldsomt. :-)

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Birgit.

Jeg ved ikke en bjælde om webdesign mv -men jeg er mor til 3 og bruger af siden.  Og... det i mindre omfang efter sidst den blev lavet om.  Embarrassed og hvorfor? Jeg ved ikk om jeg er den eneste travle småbørnsforælder der ikke ORKER at sætte mig ind i helt ny side for at spørge "hvilken flyverdragt vil i anbefale?"  Så jeg vil egentlig bare sige, lad være at lave så store ændringer i denne ombærring. 

Hilsen Jannie

 

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

Jeg syntes du skulle spørge dine brugere, da det er dem der til daglig bruger din hjemmeside... Skriv til dem som her, og spørg hvad de har af gode idéer og ønsker.

Jeg mener der kan sidde et helt panel af eksperter på hjemmesider, søgeord osv. herinde, men det er dine egne brugere der ved hvad de vil have :)

Hej Peter 

Jeg er helt enig - mine brugere er eksperterne men fra deres ønsker er der alligevel et stykke til nyt design og ny menustruktur og jeg har allerede stillet dem spørgsmålet her 

http://www.min-mave.dk/debat/thread-1942330.htm

- så derfor spørger jeg også jer, som har hver jeres professionelle vinkel på et re-design.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)