Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsejendom og renteudgifter

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folk

Jeg blev fornylig arbejdsløs og overvejer om det kunne være en idé at købe nogen ejendomme og se om der kunne komme nogen penge ind ad den vej. I den forbindelse har jeg et spørgsmål.

Jeg har allerede et Aps selskab som dog ikke kører i højt gear. Jeg overvejer derfor at købe en udlejningsejendom så der kan tjenes lidt på husleje. I den forbindelse skal jeg låne nogen penge i realkredit. Min personlige indtægt i øjeblikket er nul.

Mit spørgsmål er nu: renteudgifterne til realkredit - kan disse trækkes direkte fra i husleje indtægterne ? Altså således at firmaet overskud = lejeindtægt - driftudgifter - renteudgifter ?

Eller er det for simpelt sat op ?

Måske nogen også kunne svare på om det måske er meget ikke-klogt at flytte hele sin privat økonomi over i selskabet til køb af ejendom og så forsøge at leve af lejeindtægter ?

venligst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

Hej

Ja hvis du kører det som virksomhedsordningen.

Virksomhedsordningen indebærer således tre ændringer i den måde, hvorpå man ellers vil blive beskattet, såfremt man driver en personligt ejet virksomhed:

1. Anvendes virksomhedsordningen, vil en del af virksomhedens overskud blive beskattet som kapitalindkomst hos skatteyderen i stedet for som personlig indkomst.

2. Det er muligt at foretage opsparing af overskud i virksomheden, som kun beskattes med en foreløbig skat på (2010, 2009: 25%).

3. Man kan få fuldt fradrag for sine renteudgifter.

Dog tror jeg ikke, at du skal sætte næsen for højt op efter, at kunne leve af dine lejeindtægter. Husk også på, at man ikke kan sætte huslejen for højt, så kan lejerne nemlig trække dig i LLO.

Mvh

Mark

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:50

Du skriver, at du har et ApS - så jeg går ud fra at det er i det selskab at du vil købe ejendomme. Ja - du kan godt fratrække renterne i dit regnskab.

Noget helt andet er, at jeg tror det er op af bakke at låne penge til køb af investeringsejendomme når du ingen indkomst har - medmindre du selvfølgelig har en solid bankbog ;-)

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 10:38

Hej

Mange tak for et glimrende svar. Hvis jeg lige må komme med tillægsspørgsmål/kommentarer :

Vedrørene punkt 1: virksomhedens overskud vil blive beskattet som kapitalindkomst hos skatteyderen ? Dvs. at jeg skal betale penge for at mit firma har overskud ? Jeg går ud fra at det må være fordi hele firmaets overskud  udbetales til mig hvorefter jeg skal betale skat af dette. Men hvis nu selskabet udbetaler løn til mig kan dette også trækkes fra i overskuddet. Og da jeg ikke har nogen indkomst kan de første 50 kg jo næsten være uden skat. Resten opspares så i selskabet.

Vedr. pkt2: ja hvis jeg opsparer overskud i firmaet i nogen år så kan de flyttes til et holding selskab. Herfra kan jeg så udbetale udbytter til mig selv som beskattes lavt ?

vedr. pkt3: takker, tænkte det nok men kunne ikke finde det hos "skat"

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 10:45

Jesper Jepsen:

Du skriver, at du har et ApS - så jeg går ud fra at det er i det selskab at du vil købe ejendomme. Ja - du kan godt fratrække renterne i dit regnskab.

Noget helt andet er, at jeg tror det er op af bakke at låne penge til køb af investeringsejendomme når du ingen indkomst har - medmindre du selvfølgelig har en solid bankbog ;-)

Ja, jeg ønsker at overføre private midler til selskabet.

Ja bankerne kan godt blive et problem men da jeg selv har en "relativ" solid bankbog samtidigt med at ejendommene jo ikke er til privat brug men såkaldte "aktiver" burde det vel være muligt.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 10:47

Nu spørger jeg bare dumt... Men er du ekstremt gode venner med din bank? hvis ikk, hvordan pokker vil du så låne penge når du er arbejdsløs og ingen indkomst har?

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 10:49

Et godt råd så, hvis du finder en investeringsejendom, til fx. 3 mill.

Så brug din relative gode dagbog til at betale de 20 % kontant, og undgå banken, hvis du har penge nok til det, så kan det være kreditforeningen tror på dig, ellers vil de bede dig rende og hoppe...

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 10:59

The-shop.dk:

Et godt råd så, hvis du finder en investeringsejendom, til fx. 3 mill.

Så brug din relative gode dagbog til at betale de 20 % kontant, og undgå banken, hvis du har penge nok til det, så kan det være kreditforeningen tror på dig, ellers vil de bede dig rende og hoppe...

Hej

Ja sådan en investeringsejendom kan jeg købe kontant. Min plan er ikke at skulle låne i banken men udelukkende holde mig til realkreditlån.

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 11:00

Det er sådan at i et ApS, sker beskatningen kun hos dig personligt, hvis du trækker penge ud til dig i for af løn eller udbytte. du kan også hvis du overfører private midler til ApS'et trække disse penge ud igen hvis de er overført via en mellemregningskonto med dig, husk selskabet må gerne skylde dig penge men ikke omvendt.

ApS'et beskattes at dets nettooverresultat, dvs. lejeindtægter, fratrukket omkostninger, løn, renteudgifter mm.

/Karsten

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 11:02

Hvis det er tilfældet så ville det være en god ide. Der hvor bylden ligger er i de 20% fra banken, de koster i nogle tilfæde 3/4 af hvad 80% i realkreditten koster... Og det er den renteudgift der æder rentabiliteten i sådanne investeringer... Men så syntes jeg da bare du skal ud og finde en ejendom, og hvis du køber den ind i et aps, så er renten jo bare en udgift der trækkes fra før skat..

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)