Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal ud af Afghanistan

Side 1 ud af 21 (207 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er 

Hvad er jeres holdninger til dette: 

Enhedslisten og SF vil nu have at Danmark skal ud af Afghanistan, og begrunder kravet med at ni års krig for 1925 milliarder ikke har udviklet landet.

Læs hele artiklen, KLIK HER

 

OBS: Tråden er i Cafe og hygge

 

Mvh. Thomas De Oliveira v/ PolitikNyt.dk


Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 7 person

Hej Thomas,

Vi skal ingen steder før vi kan garantere sikkerheden for de afghanere der havde tillid til os, på den ene eller anden måde.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Min helt personlige holdning er at det er at pisse på de døde soldater hvis man stikker af med halen mellem benene uden at gøre opgaven færdig. Ellers er de (er det 33?) danske soldater døde forgæves.

Har Danmark først sagt A ved at gå med i krigen efter 9/11 må Danmark også have nosser nok til at sige B blive der til opgaven er fuldført.

At Danmark ikke har været krigsførende i 150 år forud giver os nok nogle problemer med den folkelige og politiske opbakning, selvom danskerne nok efterhånden er ved at vænne sig til at krig er grimt og koster menneskeliv.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har aldrig støttet krigen, den er meningsløs.

Så der er fest, når de trækkes ud.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

En ting er jo hvad vi her hjemme tænker, en anden ting er hvad soldaterne tænker, og jeg tror ikke de vil ud af Afghanistan lige forløbelig. 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas De Oliveira:
En ting er jo hvad vi her hjemme tænker, en anden ting er hvad soldaterne tænker, og jeg tror ikke de vil ud af Afghanistan lige forløbelig. 

Hvis soldaterne havde den samme mening som mig, så ville indsatsen være sløv.

Jeg er enig i at det skal fuldføres nu når vi er der, men vi burde aldrig have deltaget.
Jeg havdet været meget tilfreds med, vi have støttet befolkningen med mad, tøj, telte osv. istedet for at sende soldater.

Jeg ved soldaterne dernede hjælper til hos befolkningen men i hvor stor grad? Er de med til genopbygning eller patruljere de og deler slik ud?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas De Oliveira:
En ting er jo hvad vi her hjemme tænker, en anden ting er hvad soldaterne tænker, og jeg tror ikke de vil ud af Afghanistan lige forløbelig. 

Ja det kan måske lyde mærkeligt, men jeg vil ikke have noget i mod at komme derned igen. Jeg undersøgte faktisk mulighederne så sent som sidste uge, men det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre, da jeg på faglig uddannelsen. Så det vil først blive aktuelt en gang i 2012, og spørgsmålet er så hvordan situationen ser ud der.

Der er endda mange som lever og ånder for missionerne, og det er ikke unormalt folk er et ½ år på mission, og ½ år hjemme.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, IOOS Internet:

Der er endda mange som lever og ånder for missionerne, og det er ikke unormalt folk er et ½ år på mission, og ½ år hjemme.

Jeg vil tro der er mange der har det som sømændene har det, lang tid på havet med hårdt arbejde, lang tid hjemme på ferie.

Flere af de folk jeg kender der har været i Afghanistan og/eller Irak har for det første fået en fin pose penge med hjem, og en fandens masse ferie og afspadsering til overs.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Vi skal ud af Afghanistan, når opgaven er løst - ikke før.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
en fin pose penge med hjem, og en fandens masse ferie og afspadsering til overs.

...og mange har fået dårlige nerver og fået ødelagt resten af deres liv med stresssymptomer...

Min holdning er også at vi aldrig skulle have gået med i den krig. Men også - at når vi nu gjorde det - er det vigtigt at blive ved til arbejdet er fuldført. Desværre tror jeg aldrig man kommer til at sætte et stort fedt punktum dernede...

Side 1 ud af 21 (207 indlæg)