Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-bøger. Fremtiden?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens

Hvad mener I, er E-books bare fremtiden?

Læser du selv e-books(udover e-pusher:-)?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:41
Jeg læser selv e-bøger, men jeg må nok indrømme, at jeg printer dem ud. Men det er da en fordel, for dem der skriver den, at de "bare" kan "trykke" den som en e-bog :) Af den grund, tror jeg uden tvivl det bliver fremtiden. Og man kan da sige, at fordelen ved at have bogen som e-bog er, at man selv som køber kan vælge mellem at printe den eller læse den på skærmen

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 21:01
Dato: 12-12-2006 19:41:24 Forfatter: Marcel Fuursted
 Men det er da en fordel, for dem der skriver den, at de ''bare'' kan ''trykke'' den som en e-bog :)

Hvis du mener bare at skrive den og så lægge den ud, så er der ikke tænkt på læserne. Det redaktionsarbejde som forlagene udfører gør, at forfatterne kommer til at skrive bedre bøger (prøv at læse nogle forord i bøger, der ofte beskriver den proces).

Af den grund, tror jeg uden tvivl det bliver fremtiden. Og man kan da sige, at fordelen ved at have bogen som e-bog er, at man selv som køber kan vælge mellem at printe den eller læse den på skærmen

Man kan ikke nødvendigvis printe en e-bog.

Jeg læser nødigt e-bøger, da skærmen ikke er velegnet til store tekstmængder (og hvis jeg gør printer jeg dem som Marcel ofte ud). E-bøger der ikke er tænkt som e-bøger er lige så ringe som store tekstmængder, der er smidt op på en hjemmeside. Desuden har den fysiske bog nogle tekniske fordele, som jeg sætter pris på.

Jeg tror ikke det bliver fremtiden med e-bøger, men at det bliver en af flere muligheder: e-bøger, papirbøger, lydbøger...

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 21:49
I lyset af de teknologiske fremskridt(bedre skærme, bedre printere) tror du så ikke e-books er fremtiden?

I fremtiden gider du da ikke vente +1 dag på at få leveret en vare, og så skal du måske ned på posthuset efter den? Næ du, en bog der bliver leveret med det samme, det er fremtiden.

Tror jeg:-)

Fra København
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:52
Dato: 12-12-2006 19:36:42 Forfatter:Nikolaj Astrup Madsen
Hej folkens

Hvad mener I, er E-books bare fremtiden?

Læser du selv e-books(udover e-pusher:-)?

Hej Nikolaj

Interessant spørgsmål som jeg meget gerne vil lytte med på,

Jeg arbejder selv med e-books på en måde da vi laver digital publicering. Vi har lanceret www.bladportal.dk hvor vi hovedsageligt gør det i flashbaserede blade. Vi har dog også e-books på siden som vi regner med at konvertere om til flash efter nytår. Dertil vil jeg gerne tilføje et spørgsmål - kan jer Aminoer bedst kan lide flash format eller PDF format når vi taler om rigtige bøger?

Mit svar til spørgsmålet omkring e-books er at det absolut er fremtiden(efter min mening) jeg har altid den mening er at internettet er til  for at opfylde alles krav. Der vil altid være flest som helst vil læse det i papirformat, men fakta er at der altid er nogle som helst vil læse det online så selvfølgelig skal denne gruppe have muligheden.. 

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:00
Som jeg ser det har E-books da nogle helt markante fordele. Selvfølgelig skal man stadig arbejde på dem for at sikre en høj kvalitet som Henrik siger. Men det vil aldrig være lige så dyrt at sælge en bog til download, som hvis den skal trykkes, opbevares og derefter sælges til køberen.
Det er en fordel fordi man derfor vil se mere stof bl.a. inden for marketing, da der vil være plads til at mange teorier kan komme op, når det ikke er forbundet med en risiko på samme måde at skrive og udgive en bog. Man kan "højst" tabe sit arbejde, selvom det selvfølgelig heller ikke er sjovt.

Som et salg er det naturligvis også rart for køberen at han/hun ikke skal vente på at få en bog med posten, eller selv tage ud til en butik.

Det vigtigste for E-Booken bliver dog når elektronisk blæk (http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_paper) rigtigt bliver indført, da det ikke er mange der kan holde ud at sidde og læse en hel bog på deres computerskærm. Dette vil fjerne den sidste bariere, hvis man altså ser bort fra følelsen af at sidde med en bog i hjørnesofaen foran sin pejs. Her vil vi nok se den samme kamp som digital (betalt) musik kæmper imod CDer (eller er det omvendt?).

Så E-Books er klart en del af fremtiden, da de åbner op for nogle fordele som traditionelle trykte bøger ikke kan konkurere med.

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 19:30
Så må jeg da også hellere komme med et indspark.

Til Nikolaj''s spørgsmål, jeg tror det bliver både og... der er en klar fordel at folk kan skrive noget og sælge det uden de store omkostninger, men på den anden side kan det også blive E bøgernes død, med mindre der er nogen forhandlere som sørget for at sortere rigtig godt i det og kun bruge kvalitet. Man risikere hurtigt at der kommer en masse ævl fra folk som tror de kan score lidt penge på at skrive et eller anden, som ofte ville være mere eller mindre copy paste from internet sider eller andre bøger eller hvor kvaliteten er virkelig ringe...

"Dertil vil jeg gerne tilføje et spørgsmål - kan jer Aminoer bedst kan lide flash format eller PDF format når vi taler om rigtige bøger?"

Til spørgsmålet fra Mouritz ville jeg gætte på PDF, først og fremmest fordi det også kan printes let og normal er sat op i A4 størrelse, det er en af de vigtigste ting for mig når jeg læser ebøger, selv e-pusheren kom ud af printeren :) 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:56
Nu har jeg ikke selv læst den omtalte bog, men når man arbejder med en PC hele dagen, så er det da rart engang i mellem at kunne være fri for PCen og læse en bog man sidder med i hånden.

Så tror at det kommer til at blive 50/50. Nogen kan ikke gøre noget uden en PC og andre vil gerne havde en pause fra den engang i mellem :)

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 21:31
Personligt er jeg mere til de traditionelle bøger end e-bøger.. Jeg har læst 3-4stykker, udover E-pusher, og syntes kvaliteten har været virkelig svingende..
Derudover er de virkelig virkelig trælse at sidde og læse, hvis de når op over en hvis længde.. Selv når de er printet, for løse A4 papire er altså ikke det bedste :s ..

Er nok mest til de traditionelle bøger.. Ja som der tidligere er blevet sagt, er det fint at komme væk fra skærmen engang imellem jo, og en alm. bog er altså også en lille smule bedre at sidde med i bussen eller toget.. :) ..
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:10
En del af dem jeg kender der skriver eBooks, har bl.a. gjort det på grund af det lidt sjove fænomen, at man kan tage mange flere penge for en god eBook end en tilsvarende trykt bog. De fleste vil ikke giver over 3-500 kr. for en almindelig (og god) bog - men mange betaler rask væk 1-2.000 for det samme indhold som eBook. Sjovt nok, for jeg medgiver at en trykt på på mange måder stadig har nogle kvalliteter, som en eBook ikke har.

At man udgiver noget som eBook behøver absolut ikke at betyde, at man dropper redaktøren. Men i stedet for at du som forfatter bliver ansat af forlaget, som har redaktøren, kan du som forfatter ligeså eje det hele, og selv hyre en redaktør. Det er det jeg selv gør med min nye bog.
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)