Har før taget et kig på woothemes.com, og themeforest.net og må sige begge sider har nogle kanon lækre temaer. EDIT: Fandt den rigtige menu/kategori. Var havnet et uheldigt sted på siden.
Ang. plugins, udover de featured/populære plugins, hvilke bruger I og hvilke kan I anbefale? Der er jo rigtig, rigtig mange (omkring de 10000) så det er at finde en nål i en hø stak de gode.
Men mange tak for alle svarene. Amino er klart et af de mest hjælpsomme steder jeg kender og det bekræfter I jo ;) Smutter lige en tur på Google-toget for at se om jeg kan finde nogle super, lækre plugins sm kunne lette arbejdet.
Du kan også starte med at kigge på de mange tusinde gratis themes der er i WP som standard. Mange er gode, og blot fordi du har købt et theme, er det ikke sikkert at det kan køre med de plugins du vælger at bruge, så der er nok at se til.
Når der nu er tale om et site om Windows 7, hvorfor så ikke bruge det fantastiske danske CMS system Umbraco, pt. ude i en udgave 4.5, kører på næsten alt Windows maskinel. Det er helt fantastisk, til udvidelser, både egne og hjemmebryggede. Eller hvad med det ligeledes danske Blogengine.net, et bloggingsystem, også lavet i .NET og lige så nemt at få i luften som Wordpress.
Jeg så det foredrag der var linket til for et par dage siden, som Joost De Valk holdt ang. WordPress og SEO til dette. I øvrigt et SUPER godt foredrag med tilhørende slides osv - jeg fik i hvert fald en masse gode hints og tips med undervejs. Skrev lidt noter ned undervejs, og de plugins han nævte var følgende:
Headspace - (plugin til Title)
Redirection - bruges til alle tænkelige redirection formål man har
YARPP - share related posts (man får mere indhold + seo elsker det)
Clean Slugs - hold styr på slugs (fås ved at signe up til mailingliste - yoast.com)
RSS Footer - add text linking to your post (forsikrer dig imod "tyve" - god linkbuilding)
Robots Meta - exlude links - lav nofollow osv. - eks så man lander på en post, og ikke et arkiv
Pagination - sørger for gammelt indhold ikke forsvinder fra SEO (1,2,3,4,5...sider i stedet for ...... næste side .....) seo har nemt ved talgivne sider i stedet
artikel om seo/wordpress: http://yoast.com/articles/wordpress-seo/
var lige de noter jeg havde liggende. sorry hvis listen er lang og uoverskuelig, men syntes nogle af de plugins giver rigtig god mening at have :-)
håber noget af det kan bruges, om end give lidt mere information :-)
Hey har læst dit indlæg, jeg vil vil helt klart gå med Joomla der der allerede er lavet extrentions der kan dække det behov du beskriver.
Jeg forstår ikke helt dit indlæg, udover du anbefaler Joomla.
Jeg ved ikke lige hvad "extrentions" er, er det et tema eller en tastefejl for extensions? Hvis det er en extension/tema, kan du så ikke lige sende mig et link? :)
Tak på forhånd
@andre: sidder og roder på localhost, med en WAMP 2 server. Opretter nok senere en gratis webhotel og gratis domæne (det bliver selvfølgelig lavet om, da det andet er for ustabilt) når jeg har fået skrevet nogle guides, blogs og andet gøgl, men tænkte på om I gad give siden et kig, og sige jeres mening? Er specielt interesseret i at høre hvordan jeg skriver, navigation, tema, muligheden for at bidrage med noget og bare helhedsindtrykket. :)
Nu har jeg forgæves brugt hele dagen i går og i dag på at finde et godt tema til min hjemmeside. Men synes alle sammen er beregnet til portfolio, business' og andet lign.
Kan ikke finde et godt theme til en rigtig tutorial hjemmeside, har I ikke nogen gode theme anbefalinger som vil matche godt med min side?
Har kigget inde på woothemes.com go themeforest.net
Ja der er da et gratis WP theme der er opbygget som Vista theme. - Det er vel så tæt på Windows 7 som du kan komme.- Du kan finde det på Wordpress.org hvis du går ind og søger i deres themes.. Gider ikke lige selv lige nu, da klokken er 2 om natten. men jeg ved det ligger der. ;)