|
Har netop åbnet ny webbutik www.bertusbazar.dk (en Scannetwebshopløsning) med de problemer den nu giver............billederne driller meget på siden - har svært ved at få dem ens..............er der nogen som har nogle idéer erfaringer med Scannetwebshopløsninger (puha langt ord) og indlæggelse af billeder. Er photoshop programmet til billedredigering eller findes der evt. andre som I kan anbefale. Hilsen Frank |
billeder til en webshop
|
Så er Photoshop nok lidt overkill. Det kan vist klares i Paint, der følger med Windows! :-) (men jeg har aldrig i mit liv brugt Paint, så det er ikke en opfordring til at komme med opfølgningsspørgsmål) :-) |
|
Lidt smart ;O) |
|
Jeg har så tilgengæld brugt Paint og fik malet en snabel på min fars daværende computer - og det kan ikke bruges til at skalere billeder med, fordi det bliver grimt og dumt (punktum). Hvis du har Office findes der Office "Paint" (kan ikke helt huske hvad det hedder), men det skalerer noget pænere og kan komprimere til web. Jeg vil give Lone ret (igen) i, at Photoshop nok er lidt mange penge at give for et program du bare skal bruge til at lave billeder til din shop med. Har du ikke et program der følger med dit kamera du kan bruge? Hvis man ikke er hurtig nok til at dukke sig, får man jo nærmest smidt sådannogle programmer du efterlyser i nakken sammen med en printer, scanner, kamera eller mobiltelefon :) |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
|
Ja Paint bruger man vist kun hvis man sidder på en kontor-PC uden rettigheder til at installere programmer. Hvis dit redigeringsshow er en engangsforestilling, kan du downloade en trial af Photoshop fra www.adobe.com som fungerer i 30 dage. Ellers vil jeg anbefale IrfanView (www.irfanview.com) som er ganske gratis. Lad dig ikke snyde af logoet, som kandiderer til det grimmeste jeg nogensinde har set (kan være det bliver kult en dag). Ud over at være en ganske udmærket billedviewer, kan du i IrfanView foretage en lang række redigerings- og manipulationsfunktioner på dine billeder - også som det der hedder batch, dvs. hvor du kan sætte IrfanView til at udføre den samme kommando på x antal billeder på din computer (f.eks. skallere dem til en given opløsning), så du ikke skal åbne dem op enkeltvis. mvh Lasse Adolphsen |
|
|
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
|
|
|
|
Hej kreativemedie Tak for rettelse! ![]() Du har ganske sikkert ret at Scannet/browsere er ligeglad. Det er muligvis min gammeldags opdragelse fra, da nettet var ungt endnu at jeg har det med dpi med i bagagen. Og jeg tænker altid dpi, når jeg f.eks. arbejder med skrifter i 1200 dpi, tryksager 300 dpi, plakater i 250 dpi, digital tryk i 150 dpi og internet i 72 dpi. Så spring det med dpi over i min forklaring. Du har sikkert ikke brug for det. bedste hilsner Dorte |
|
mit indlæg igår var mit første på Amino.....og jeg må sige tak for de mange tilbagemeldinger. Det siger noget om hvor seriøse og godvilligt I er herinde - tak for mange gode svar som jeg vil dyrke lidt. Lige p.t. har jeg brugt lidt tid på at undersøge om søgemaskineoptimering - puha det er KÆMPE område som jeg som grøn vist skal gå i hi for at komme til bunds i..........når jeg nu har fået styr på billederne. Hilsen Frank |
Bliv gratis medlem