Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

billeder til en webshop

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Har netop åbnet ny webbutik

www.bertusbazar.dk (en Scannetwebshopløsning) med de problemer den nu giver............billederne driller meget på siden - har svært ved at få dem ens..............er der nogen som har nogle idéer erfaringer med Scannetwebshopløsninger (puha langt ord) og indlæggelse af billeder. Er photoshop programmet til billedredigering eller findes der evt. andre som I kan anbefale.

Hilsen

Frank

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 02:15
Er det størrelsen på billederne?

Så er Photoshop nok lidt overkill. Det kan vist klares i Paint, der følger med Windows! :-)

(men jeg har aldrig i mit liv brugt Paint, så det er ikke en opfordring til at komme med opfølgningsspørgsmål) :-)

Tilmeldt 14. Sep 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:15
Det bedste  må da være Photoshop i og med du kan kopiere dine indstillinger, så du sådan set bare kan påføre den samme effect og størrelse på alle dine billeder.

Lidt smart ;O)

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 08:31
Jeg har så tilgengæld brugt Paint og fik malet en snabel på min fars daværende computer - og det kan ikke bruges til at skalere billeder med, fordi det bliver grimt og dumt (punktum).

Hvis du har Office findes der Office "Paint" (kan ikke helt huske hvad det hedder), men det skalerer noget pænere og kan komprimere til web.

Jeg vil give Lone ret (igen) i, at Photoshop nok er lidt mange penge at give for et program du bare skal bruge til at lave billeder til din shop med. Har du ikke et program der følger med dit kamera du kan bruge? Hvis man ikke er hurtig nok til at dukke sig, får man jo nærmest smidt sådannogle programmer du efterlyser i nakken sammen med en printer, scanner, kamera eller mobiltelefon :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:36
Ja Paint bruger man vist kun hvis man sidder på en kontor-PC uden rettigheder til at installere programmer.

Hvis dit redigeringsshow er en engangsforestilling, kan du downloade en trial af Photoshop fra www.adobe.com som fungerer i 30 dage.

Ellers vil jeg anbefale IrfanView (www.irfanview.com) som er ganske gratis. Lad dig ikke snyde af logoet, som kandiderer til det grimmeste jeg nogensinde har set (kan være det bliver kult en dag). Ud over at være en ganske udmærket billedviewer, kan du i IrfanView foretage en lang række redigerings- og manipulationsfunktioner på dine billeder - også som det der hedder batch, dvs. hvor du kan sætte IrfanView til at udføre den samme kommando på x antal billeder på din computer (f.eks. skallere dem til en given opløsning), så du ikke skal åbne dem op enkeltvis.

mvh
Lasse Adolphsen

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:26
Du kan evt. også købe Adobe Photoshop Elements, som er en mini Photoshop. (Pris så vidt jeg husker ca. 500,- incl. moms). Jeg har tidligere anvendt Microsoft Photodraw (fulgte med Office 2000 premium), og jeg syntes bedre om Photoshop Elements.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Dato: 12-12-2006 00:35:35 Forfatter:Frank Christensen/ BertusBazar.dk
Har netop åbnet ny webbutik

www.bertusbazar.dk (en Scannetwebshopløsning) med de problemer den nu giver............billederne driller meget på siden - har svært ved at få dem ens..............er der nogen som har nogle idéer erfaringer med Scannetwebshopløsninger (puha langt ord) og indlæggelse af billeder. Er photoshop programmet til billedredigering eller findes der evt. andre som I kan anbefale.

Hilsen

Frank

Hej Frank

Det er sandsynligvis lidt op til dig selv med størrelser (inden for nogle rammer) Det kan drille for mange, som ikke har arbejdet med billeder tidligere. Du modtager måske billederne i 300 dpi eller mere. Du skal bruge 72 dpi. Og et bestemt antal pixel i bredden og højden. Gå i Imagesize og stil på dpi''en og antal pixel, hvis du bruger Adobes produkter. Og beslut dig for én størrelse f.eks 200 pixel x 200 pixel i 72 dpi på alle dine produkt-sider. Tilføj evt. hvidt i højden eller bredden hvis formatet ikke passer. Din forside kan godt have lidt anderledes størrelser end de andre sider. Pas på kompirmering. Komprimering er godt, men kan også ødelægge billedet.Det gælder om at finde det punkt hvor tingene ser fantastiske ud, men ikke fylder for meget.

Photoshop er et dyrt program - men rigtig godt! Men kan utrolig meget.

De har en lightudgave, som kan det du har brug for - PhotoshopElements. Se Adobe.dk

Men der er også ADCSee som er til meget overkommelig pris og nem at arbejde med.

Har du brug for hjælp kan du kontakte mig. Mit firma arbejder med billeder hver dag.

Mange hilsner fra Dorte

dorte@visualangels.com

www.visualangels.dk

Grafisk design til internet og tryk

www.visualangels.com  
Illustrationer, plakater og postkort

mange hilsner

Dorte

Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:05
For blot lige at slå det fast: hvis der kun er tale om billeder til din webshop, skal du ikke bekymre dig om dpi, men kun om hvor mange pixels dit billede er i højde og bredde, og så selvfølgelig den efterfølgende komprimeringen (som jeg formoder er i JPG). Om dine billeder er 72 dpi eller 300 dpi har ikke noget at sige for filstørrelsen (byte), men er kun vigtigt hvis billederne skal ud af computeren i form at print eller tryk.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hej kreativemedie

Tak for rettelse!

Du har ganske sikkert ret at Scannet/browsere er ligeglad. Det er muligvis min gammeldags opdragelse fra, da nettet var ungt endnu at jeg har det med dpi med i bagagen. Og jeg tænker altid dpi, når jeg f.eks. arbejder  med skrifter i 1200 dpi, tryksager 300 dpi, plakater i 250 dpi, digital tryk i 150 dpi og internet i 72 dpi. Så spring det med dpi over i min forklaring. Du har sikkert ikke brug for det.

bedste hilsner

Dorte

Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:30
mit indlæg igår var mit første på Amino.....og jeg må sige tak for de mange tilbagemeldinger. Det siger noget om hvor seriøse og godvilligt I er herinde - tak for mange gode svar som jeg vil dyrke lidt. Lige p.t. har jeg brugt lidt tid på at undersøge om søgemaskineoptimering - puha det er KÆMPE område som jeg som grøn vist skal gå i hi for at komme til bunds i..........når jeg nu har fået styr på billederne.

Hilsen

Frank

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)