(Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle smide dette indlæg, så det havned her)
Jeg har en side om gratis programmer jeg sidder og hygger mig med, og der skal selvfølgelig en del indhold på, b.la. så vil jeg gerne have en kategori med RSS læsere, så hvilken er mest brugt, og hvilken en bruger du, og hvorfor? :)
- John Bakken
Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---
Jeg tillader mig altså lige at "overtage" din tråd lidt..... Håber det er okay, for jeg vil mene det også kan interessere dig.... Ellers må du jo tæske mig med en våd søndagsberlinger :)
Nå.... Mit spørgsmål er:
Hvor meget benytter I jer egentligt af RSS og hvad skal der til, før i hapser et feed med fra et site?
Det kunne egentligt også være fedt, hvis I kunne fortælle lidt om hvordan I benytter RSS.... Bruger I det meget seriøst, hvor stort set alt bliver læst... Eller bliver der bare læsset feeds på, som I så kan fiske i efter interessante ting?
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Jeg tillader mig altså lige at "overtage" din tråd lidt..... Håber det er okay, for jeg vil mene det også kan interessere dig.... Ellers må du jo tæske mig med en våd søndagsberlinger :)
Nå.... Mit spørgsmål er:
Hvor meget benytter I jer egentligt af RSS og hvad skal der til, før i hapser et feed med fra et site?
Det kunne egentligt også være fedt, hvis I kunne fortælle lidt om hvordan I benytter RSS.... Bruger I det meget seriøst, hvor stort set alt bliver læst... Eller bliver der bare læsset feeds på, som I så kan fiske i efter interessante ting?
Helt i orden, så længe vi også får nogle gode bud på RSS læsere jeg også kan prøve ;)
Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---
Det er ikke et program som sådan, men jeg bruger Google Reader ganske meget til RSS feeds.
Fordelen er, at alle præferencer mv. gemmes "i skyen", og jeg derfor kan bruge flere forskellige computere, og læste artikler, favoritter mv. er opdaterede, uanset hvor jeg måtte være.
Det er ikke et program som sådan, men jeg bruger Google Reader ganske meget til RSS feeds.
Fordelen er, at alle præferencer mv. gemmes "i skyen", og jeg derfor kan bruge flere forskellige computere, og læste artikler, favoritter mv. er opdaterede, uanset hvor jeg måtte være.
Nå.... Mit spørgsmål er:
Ja - det var sgu lidt dårlig stil - men et ganske interessant spørgsmål.
Personligt tager jeg lige nøjagtigt de feeds hvor overvægten af indholdet interesserer mig (p.t. har jeg 46 feeds i min reader).
Det er så lidt forskelligt hvor brede de er. Jeg river f.eks alt ned fra Amino, men læser kun de overskrifter jeg finder relevante. Andre feeds er så smalle at jeg læser det hele. Nogle feeds overlever ikke tilstedeværelsen på min liste...
Jeg har en temmelig stor daglig kontaktflade, og noget der undrer mig er at det er så få "almindelige mennesker" (læs :ikke nørder og net-geeks) der benytter sig af feeds.
Det er min opfattelse at der er rigtigt mange mennesker der simpelthen ikke aner hvad et RSS-feed er eller hvorfor de konstant ser RSS-logoet rundt omkring.