Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

benytte software som aktiv i forbindelse med start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at stifte et holdingselvskab med tilhørende driftselvskab.

PT. har jeg et stykke software(CMS system jeg har udviklet), dette kunne jeg godt tænke mig at benytte som start kapital. for det kan lade sig gøre skal en revisor vurdere værdien, dette er vel ikke helt billigt?

Anden løsning jeg tænker er at skyde 80.000,- ind iselvskabet. købe softwaren af mig selv og udbetale pengene. Så får jeg jo en personlig indtægt og skal betale skat af dem. øv øv

findes der andre løsninger, og hvad vil de mest korrekte værer.
Hvad skal man forvente der er af revisor udgifter(årligt) til sådan et setup(bogføring klarer jeg selv i C5).

Omsætningen vil ikke være det vilde til at starte med, da det er hobby virksomhed til at begynde med(årlig omsætning måske omkring 80.000,-)

Ja enkeltmands virksomhed er også en mulighed, men vil gerne have det lidt større setup, da man så er klar hvis det bliver fuldtids arbejde med tiden :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:57

Jeg tvivler på at du kan få vurderet et nyudviklet stykke software til en værdi der gør at du kan stifte selskabet med dette som eneste aktiv.

Især når du skriver at det er et CMS, for det marked er så oversvømmet med systemer at jeg tror du kan få svært ved at finde en revisor der vil stå inde for værdien af softwaren når der findes gratis alternativer der måske kan det samme.

Det ville være noget andet hvis du kunne pege og sige at du havde Y kunder der gav X tusinde kroner om året for at bruge systemet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:47

Findes der så en smart måde hvor jeg kan indkøbe softwaren fra mig selv. Uden at skulle svarer skat af hele beløbet :-)

Har også kigget lidt på iværksætter konto, at man kan trække indskud på sådan fra i skat.
Ville man kunne  bruge 80.000 fra sin personlige kassekredit, og indskyde på en iværksætter konto.
Oprette ApS selvskabet, og købe software udvikling for 80.000,-

Man må så blive beskattet af de 80 i indtægt,men ligeledes få 80 i fradrag for ivæksætter konto.
Hvor efter man vel nogen lunde går i nul.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)