Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlige betaler

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige snakket med en kunde der har modtaget en vare,

Alt passer på ham - Navn, adresse, tlf nr., 

Fragtmanden har leveret varen og kan bekræfte det, dog ikke med en underskrift, da kunden har krydset af, at de ikke var hjemme på leverings tidspunktet!

Nu ringer jeg så kunden op da jeg ikke har modtaget nogle penge, kunden lyder helt forbavset og siger at han overhovedet ikke noget til pakken og kender ikke mit firma.

Skal jeg bare sige ok, det er helt i orden, undskyld forstyrrelsen eller blive sur, fortælle at jeg skal have mine penge nu og desuden fortælle kunden at jeg ikke helt tror på det der bliver sagt!

Hjælp hvad skal jeg gøre??? 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Surt show... forbrugerne er jo rimelig beskyttet - og det benytter nogle til at fuske... jeg siger ikke, at lige netop denne kunde har snydt - det kan jo være en nabo eller andet, hvis kunden har ønsket at betale med faktura/giro.

Som butik er det jo dig, der har valgt, at fragtmanden må stille varen hos kunden - og ikke kunden, der har givet fragtmanden en fuldmagt til at stille varen.  Så derfor er jeg nok bange for, at du må æde den selv...

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 11:30

Hvad drejer det sig om økonomisk? 

Hvis ikke beløbet er noget særligt, så drop det, det er selvfølgelig surt, men så kan du jo sige at hvis man ikke er hjemme og kan skrive under, når pakken bliver leveret, så bliver ordren annulleret. 

Held og lykke!

Mvh. Thomas

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 11:36

Jeg er også bange for at jeg må æde den selv.

Det er ferske varer jeg sælger så jeg kan ikke bare tage det tilbage igen, desværre!

Jeg har løst problemet med at folk skal betale før de får leveret varen. Det her er nogle hængepartier fra før jeg begyndte på det....

Det er bare sindsygt træls og miste de pengeSad

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 11:36

Er det en privat kunde eller erhvevskunde?

Hvordan har kunden i første omgang bestilt varerne via mail, telefon, ?  

Har fragtmanden haft lov til at stille varerne uden underskift? 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 11:38

Jesper Riel:
Jeg har løst problemet med at folk skal betale før de får leveret varen.

God ide. 

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 11:44

Kunden har bestilt via hjemmeside og godkendt de vilkår jeg har skrevet.

Pakken er leveret på den pågældende adresse, så hvis ikke det er blevet snydt fuldstændig, også med mails osv. så er det ham der modtaget varen og bare ikke vil betale. 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 11:48

Jesper Riel:
Kunden har bestilt via hjemmeside og godkendt de vilkår jeg har skrevet.

Nu har jeg ikke lige læst dine vilkår :)

Men man kan ikke "tørre den af" på kunden, selvom kunden accepterer at have ansvaret for levering efter fragtmanden har stillet varerne, hvis der er tale om B2C.

Hvis kunden nægter ethvert kendskab til at have bestilt, så er der vel næsten tale om en politisag, hvor du skal udlevere de logfiler/ip-adresser du evt. måtte have registreret.  Hvis IP-adressen viser sig at høre hjemme på leveringsadressen, er sagen vist rimelig oplagt ;)

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 12:15

Jeg kom lige til at kigge lidt rundt i mine mails og kan se at jeg endda har skrevet med ham dagen før levering og selv skriver i denne mail en udførlig vejledning med placering af produktet.!

Så tror ikke på ham og tjekkede også lige hurtigt ip adressen den er beliggende i det område han bor i, dog kan jeg ikke se præcist hvor det er henne!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 12:30

Har du prøvet at undersøge om den mail adresse du har på køber på noget måde kan linket til ham der bor på adressen f.eks via google eller facebook osv.   

Var jeg dig ville jeg bare sende vedkommende en regning, kommer der ingen skriftlig indsigelse mod regningen og betaler han ikke skal du bare køre en helt almindelig rykker procedyre. .... gør han ikke indsigelse vil kan stå dårligere i en evt retsag.   Kommer der en indsigelse vil jeg foreholde han den dokumentation du har og oplyse ham om at det så vil blive en politisag.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)