Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til navn til webbutik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som det tydeligt fremgår så er jeg helt ny og lysegrøn herinde på Amino. Jeg har dog læst med et stykke tid og er blevet (overraskende) meget klogere.

Jeg skal så småt til at starte en webbutik med børnetøj (6 mdr - 3 år). Jeg ved godt der er mange af slagsen, men jeg tror på mit produkt og vil gerne prøve det af. Jeg er dog i det dilemma at de to domænenavne jeg synes allerbedst om allerede er optagede (og bruges ikke engang Angry), så jeg har haft gang i den øverste etage og er kommet frem til 3 forslag, nemlig:

a) krillebille.dk (=en bille der kilder)

b) KrammeRaf.dk (=krammegiraf)

c) lilledrage (ja, siger sig selv)

Hvad tænker I?

Jeg modtager selvfølgelig meget gerne andre forslag, for tænk nu hvis der var noget helt genialt jeg havde overset.

På forhånd tak for hjælpen og god aften til alle derude i det danske sommerland

Timamo

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 21:03

Tror, at jeg ville tage C'eren.

Men hvad sådan noget som babygiraf (jf. forslag b) eller lignende?

Hvis dit logo eksempelvis indeholder en giraf, vil det være et oplagt forslag.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:07

Stemmer på C! Smile

Kommer snart...

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:08

Helt klart C :-)

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:14

Hejsa,

umiddelbart så ville jeg gå efter noget med "kant" da der allerede er så mange webshops med børnetøj.

Jeg mener ikke bare i navnet, men hele konceptet. Ellers kan det blive svært at skille sig ud.

Kan du fortælle noget mere om dit koncept? Hvad vil du med din shop? Hvem er dine kunder? Dyre mærkevarer, billige alternativer, spædbørn, toddlers, tweens?

mvh

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:25

Vil også mene C!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:28

Timamo:
Jeg er dog i det dilemma at de to domænenavne jeg synes allerbedst om allerede er optagede (og bruges ikke engang Angry)

Alt efter omstændighederne kan det jo være det er muligt, at overtage domænet. Du kan forsøge at kontakte registranten og høre om de vil sælge.... Men du kan også køre en sag gennem klagenævnet for domænenavne. Det koster så vidt jeg husker 400,-, som du får igen hvis du vinder sagen.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:22

Jeg ser lige at du faktisk har fortalt at det er ½-3 årige du går efter, men da de jo ikke selv køber tøj så må du beslutte hvilken type mor (eller forælder) du går efter. Du får ikke succes ved at gå efter alle, du er nødt til at fokusere og på forhånd vælge (fra).

Glæder mig til at høre om konceptet - domæne-navnet er underordnet.

Hvis du ikke vil afsløre mere, så held og lykke alligevel. Wink

mvh

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:24

Fama:
Men du kan også køre en sag gennem klagenævnet for domænenavne. Det koster så vidt jeg husker 400,-, som du får igen hvis du vinder sagen

Hvad kræver det at kunne vinde sådan en sag?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:30

----------------

I dette afsnit skal De begrunde, hvorfor De mener, De bør gives medhold i klagen.

Sådanne begrundelser kan f.eks. være, at indklagedes registrering og/eller brug af det omtvistede domænenavn er i strid med:

1. Domænelovens § 12, stk. 1.

2. Lovgivning om beskyttelse af personnavne m.v. (kopi af eks. personnavneattest bedes vedlagt).

3. Selskabslovgivningen m.v. (kopi af selskabsregistreringsattest bedes vedlagt).

4. Markedsføringslovens § 18 - reglen om forretningskendetegn (der bedes redegjort for retten til forretningskendetegnet).

5. Varemærkelovgivningen:

- Varemærkerettighed etableret via ibrugtagning (dokumentation bedes vedlagt).

- Varemærkerettighed etableret via registrering (varemærkeregistrering bedes vedlagt).

6. Andet. 
 ----------------

Kilde: domaeneklager.dk

Kort sagt skal du på den ene eller anden måde bevise, at du har mere krav på domænenavnet end pågældende.

Men du skal huske på at bare fordi der ikke er en hjemmeside, betyder det ikke at domænet ikke bliver anvendt.

Kommer snart...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)