Da jeg boede i Danmark, så holdt jeg rigtigt mange iværksætterforedrag på skoler og for offentlige iværksætter-tiltag.
Når jeg f.eks. kom hjem fra et foredrag på en skole med 500 elever, så fik jeg rigtigt mange e-mails. De spurgte bl.a. om "Hvad er moms", "Hvad er der penge i at lave" etc.
Jeg fornemmede at rigtigt mange iværksættere ikke havde et sted at går hen med deres spørgsmål og mange der gerne ville være iværksættere, følte sig fortabt.
Dertil blev jeg træt af at svare på de samme spørgsmål 100 gange ;-)
Så lavede jeg Amino og man må sige at jeg ramte et område med stor efterspørgsel og et meget lille udbud.
Jeg er selv iværksætter og jeg tænker forretning i næsten alt hvad jeg gør, sådan er jeg. Derfor var der ikke langt fra Amino som fritidsprojekt, til Amino som en kommerciel ide og det tror jeg er godt for alle, da jeg bare ikke gider små hyggeprojekter. Så hvis ikke Amino var blevet en forretning, så havde jeg foræret det væk, solgt det eller lukket det ned....
I dag elsker jeg Amino højere end meget andet. Amino er lige præcis den slags virksomheder som jeg elsker at arbejde med, fordi:
* Amino hjælper tonsvis af iværksættere og det er jeg stolt af. Dertil ser jeg Amino som en hjælp til "butikken" Danmark og det gør mig endnu mere stolt.
* Amino er sjovt at arbejde med, da jeg er god til at lave online platforme og elsker at ændre noget og se resultatet med det samme.
* Amino kan udvikles på rigtigt mange måder og det gør at jeg kan holde ud at arbejde med det samme firma i længere tid af gangen...
* Der kan på sigt blive rigtigt mange penge i Amino, men kun hvis vi er dygtige til at udvikle services iværksættere er glade for. Vores vision er at hver gang vi hjælper jer med at tjene 100 kr. så skal vi have den ene og det er vel meget fair.
Men hvordan får man økonomi i en service, der som udgangspunkt er gratis at bruge?
Den ene er den i diskuterer og det er reklamer. Det vil altid være en ballance hvor mange der skal være og hvor meget de skal afbryde folk og vi justerer hele tiden efterhånden som vi lærer af jer og derfor er det cool at i giver os feedback.
Hvis en reklame på ingen måde er anmasende, så kræver det en meget voldsom volume at tjene penge på den, da den har en meget lavere værdi for annoncørerne. Og da Amino har en meget lille målgruppe, så kan vi ikke som Google være super "flinke". Det betyder så også at nogle brugere blokerer for reklamerne og det er klart at det på sigt giver os et problem. Men lige nu fungerer tingene godt og annoncørerne får en rigtig god værdi på Amino.
Men min vision er at vi får mange flere betalende brugere, da det er godt for alle parter.
Det gør at vi får råd til at holde en kvalitet der er højere end den vi har i dag og det betyder at de mest "irriterende" reklamer, ikke bliver vist for brugerne og brugeroplevelsen derfor bliver endnu bedre.
Derfor arbejder vi hårdt på flere nye Amino Plus services, som vi ved vil gøre mange brugere mere end glade.
Og når man tænker på at Amino Plus koster under 3 kr. om dagen, eller mindre end en billig advokat tager for 1 times arbejde for et helt års medlemsskab, så håber vi at få mange flere med, end de godt 600 der i dag er medlemmer.
Men brugerbetaling på nettet, er ikke noget folk pt. er glade for og der skal kæmpes godt for sagerne, men sådan er det og jeg ved med mig selv at vil lykkes og at det er den rette model for os.
Men min vision er at en basis-version af Amino altid skal være tilgængelig for alle, da ingen skal udelukkes fra at få god hjælp til at starte deres forretning.
Dbh Martin