Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside folk er dygtige - mn hvad med SEO m.m. ???

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

SmileHej alle Aminoer !

WinkBåde her på Amino og andre steder findes der mange dygtige folk til at lave hjemmesider. Det synes jeg ihvertfald.

Men der hvor det halter, er når man kommer til synligheden på nettet, det er for mig og se ligesom "hjemmeside folk" ikke rigtig interesser sig eller ved nok omkring synlighed og SEO.

Har jeg ret i disse påstande ???

Som håndværker ved vi jo, at der findes mange brancher murer - tømrer - maler - el m.m. Skal man som bygherre have lavet et hus, kan man vælge og tage kontakt med de enkelte faggrupper enkeltvis eller man kan finde en totalleverandør.

Men hvordan er det så, hvis man vil have lavet en flot, funktionel hjemmeside, også med stor synlighed på nettet  ???

Ja her mener jeg man kommer lidt til kort som opgaveudbyder, det er svært og finde personer, firmaer der behersker det hele (design - grafik - programmering - SEO m.m).

Eller er det bare mig der har bind eller andre barrierer for øjnene ???

Findes også disse "multimennesker" derude ? 

For vi er vel alle enige om, at det hjælper ikke meget og have en flot hjemmeside, hvis den ikke bliver fundet. ???

Ligesom det hjælper vel ikke at have en hjemmeside, der let bliver fundet, men "folk" flygter fra den såsnart de kommer til den ???

Har I nogle bud ??? Hvad gør man mest rationelt som opgavestiller ???

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:51

tror egentlig de fleste efterhånden godt ved at seo er vigtigt og hvad der skal til, det er bare et stort og hårdt arbejde at få gode positioner!

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Personligt har jeg (måske lige pånær i weekenden når jeg laver andre hobbier) for meget at lave til at optimere min search rank på vores firma's hjemmeside (http://tiu.gl/tiutiu).

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ib,

Der findes flere bureauer som gør begge dele, eller i hvert fald siger at de gør det.

Min erfaring (som primært er hentet her på Amino og i min øvrige omgangskreds), er at du får mest for pengene med organisk optimering ved at vælge nogle som virkelig ved hvad de har med at gøre, og giver dem et ordentligt budget at gøre det for. Ønsker du ikke at afsætte et sådant budget til SEO, kan det ofte bedre betale sig at læse lidt selv og klare det løbende arbejde.

Men som altid i SEO kommer det meget an på dine søgeord og dine målsætninger. Men igen vil folk der virkelig har forstand på det også kunne vejlede dig væsentligt bedre.

Der er flere sider af SEO. Det er først og fremmest vigtigt at siden er "teknisk korrekt" på en række forskellige måder, men når det er på plads ligger det største arbejde tilbage med at optimere tekster og bygge links. Som du også vil kunne læse i diverse guides er det også meget vigtigt i det løbende arbejde at foretage analyser og holde nøje øje med dig selv og dine konkurrenter. Skyder du i blinde rammer du sjældent særlig meget.

Hos os har vi valgt indtil videre ikke at tilbyde SEO. Dermed ikke sagt at vi kke bygger sites som teknisk er vellidte af søgemaskinerne og forsøger at holde os opdaterede på hvad der sker i SEO branchen så vi kan rådgive vores kunder; bevares, det er en vigtig del af vores ekspertise. Men derfra og så til at sidde og optimere tekster, bygge links, foretage løbende analyser, osv. synes vi at der er ret langt, og vi har derfor valgt indtil videre at lade andre stå for denne del af opgaverne.

Min pointe er at du ikke nødvendigvis er bedre stillet ved en totalleverandør. Vælger du et hold eksperter til udvikling og det samme til SEO, og giver du dem samtidig mulighed for at tale lidt sammen undervejs, kan du muligvis få en endnu bedre, omend lidt dyrere pakke. Dermed er det selvfølgelig ikke sagt at der ikke findes super dygtige virksomheder som kan klare begge dele til det dine behov er.

En sidste bemærkning.. Husk at SEO ikke er alt. Du har fuldstændig ret når du skriver:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
For vi er vel alle enige om, at det hjælper ikke meget og have en flot hjemmeside, hvis den ikke bliver fundet. ???

Men husk at der er mange andre veje til dit site end de organsike resultater i Google, og det er således vigtigt at tænke en fuld markedsføringsstrategi for dit site / din virksomhed, hvor du får så meget omsætning for dit markedsføringsbudget som muligt.

Det var mine tanker på hvad du skrev. Jeg håber at du kunne bruge det til et eller andet. :o)

God søndag!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:07

YesJa tak for de forløbige svar.

Men når erkendelsen er den, at man ikke kan det hele, gøre lidt mere ud af dette i sin markedsføring ???, istedet for at "over sælge"  - love det hele, som der ses masser af eksempler på.

Jeg lover ikke som maler at folk får et flot og funktionel tag samtidig med.

WinkOg dermed indfri de forventninger der kan være i forbindelse med synlighed ??

WinkKort & godt skulle branchen ikke gøre noget ved dette ???

Jeg kan godt regne ud, at når man har fået udleveret sin hjemmeside, så kan man selv poste en masse penge i SEO, Adwords m.m.

Kan man ikke i forbindelse med skift af hjemmeside levarandør forlange mindst samme placering(organisk), som man havde tidligere ?? Også når man forinden har gjort opmærksom på det ????? 

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:57

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Kort & godt skulle branchen ikke gøre noget ved dette ???

Det synes jeg bestemt branchen burde gøre. Om ikke andet så for dens egen skyld.

Der sker også lidt.... Nu eksisterer der godt nok ikke en brancheforening for webbureauer. Men reklamebranchens brancheforeninger oplever en øget opmærksomhed fra webbureauer i denne tid. Hvilket jeg tager som et udtryk for branchen også ønsker der kommer lidt mere styr på sagerne.

Spørgsmålet er så bare hvor meget det kan hjælpe med brancheforeninger og den slags.

Man kan bare håbe det hjælper på den måde, at man får samlet nogle seriøse spillere på markedet, som vil arbejde mod nogle højere standarter....og disse standarter vil lede til markedsdominans. En slags organisk udrensning.

Men problemet er jo at enhver idiot, med en computer og en netforbindelse, kan slå sig ned som "webudvikler".... Ja dybest set er problemet vel at det tilsyneladende også er hvad hver en idiot gør ;)

Så der kommer konstant en lind strøm af plattenslagere og dilettanter til markedet, som kun formår at tilføre en eneste ting: Dumpning af priserne. Hvilket jo sætter en uheldig standart. For kunderne forventer jo at det så bare er prisen.... Problemet er bare at man altså ikke kan lave en tidssvarende og konkurrencedygtigt løsning for 500,- (eller hvad dagsprisen nu efterhånden er nede på).

Jo, man kan sikkert godt sætte en eller anden standart WP-ting op for 500,-. Men skal der bare noget der minder om udvikling ind over projektet, så kan du godt glemme det for de priser, du ser folk byde sig til for.

Så moralen må vel være, at de seriøse må holde sig til og gøre en aktiv indsats. Det kan de f.eks. gøre ved at deltage i fora som dette..... og så ellers tage de slag over snuden, der følger med ved at sige sin mening om den slags. I sidste ende tror jeg bestemt det er det værd - om ikke andet så fordi de kunder, der vælger den billige løsning, nok på et eller andet tidspunkt finder ud af at webdesign altså også er en ting hvor man får hvad man betaler for.... og ikke en fløjtende fis mere.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 10:26

Hej Ib.

Jeg vil ikke udelukke at der findes "multimennesker" derude, men kompetencer er relative. For søgemaskineoptimeringsbranchens vedkommende er udfordringen at det at optimere, betyder at forbedre og det findes der mange grader af.
Produkternes priser varierer fra meget høje til næsten gratis. Som jeg ser det, afhænger det hele af, at man som kunde klart fortæller hvad man forventer og at udbyderen af produktet ligeså klart informerer om, hvad der kan gøres for de midler, der bliver stillet til rådighed.

Vi støder jævnligt på virksomheder, der har fået en pris, vi absolut ikke kan konkurrere med, da denne ikke vil kunne dække det tidsforbrug, vi mener er nødvendigt for at løfte opgaven. Men derfor kan det godt være at den meget lave pris, stadig er sig selv værd. I sidste ende afhænger det af hvilken vækst der skabes på baggrund af udgiften.

Det er mit indtryk at mange CMS udbydere også tilbyder SEO, enten ved selv at lave det, eller ved at have partnere der gør det. Vigtigst af alt, er at "nutidens" CMS'er ofte er åbne for SEO, hvor man før i tiden stødte på ganske mange udgaver, der næsten ikke var til at arbejde i. (Medmindre der blev betalt for at udbyderen åbnede op for det)

Mange hilsner,

Mathias.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 12:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg for nogle år siden lavede meget webdesign udbød jeg løsninger der både indeholdt design og et seo venligt system. Det jeg havde som mit primære fokus på var levere en løsninger der både var godt designet og samtidig rent teknisk optimeret til søgemaskinerne.

Jeg har arbejdet med design / programmering /  seo / markedsføring online i snart 10 år og mener derfor selv at jeg har opbygget en hvis kompetence inden for de forskellige områder.

Den måde som jeg gjorde det på var at rådgive mine kunder om hvordan de selv kunne optimere deres egne tekster, skabe links til deres sider, købe andre gode online reklamer etc.. Den model som jeg kom frem til synes jeg fungerede ganske godt. Jeg har dog aldrig kaldt mig selv seo ekspert eller udbudt seo optimering separat.

Jeg mener også det er urealistisk med dem der tager et par kurser, laver en hjemmeside og kalder sig i eksperter i både design, seo osv. Det tager virkelig lang tid at mestre alle de forskellige elementer der er i at lave en god web løsning. Hellere starte med fokus på et område og når man har fået godt styr på det, kan man bevæge sig videre til det næste.

Men jeg kan kun være enig, ser ofte webdesign firmaer der reklamere stort med et eller andet, men når man så kigger på deres nyeste referencer passer det ganske enkelt ikke det de skriver. Især når det kommer til seo synes jeg det galt, men det hænger nok sammen med at det er lettere at se om et design er godt end det er at forstå seo hvis man da ikke selv ved hvad seo indebærer. 

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ib

Delvist on topic: Jeg lavede et lille videocast om emnet for et par måneders tid siden:

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 05:58

Super indlæg, Thomas.

Jeg kan kun sige én ting: Gør det du er bedst til.

Det er simpelt og lige til. Er du go til noget, så gør det i stedet for at gøre 2 ting halvt.

For virksomheder som leverer hjemmesider, er det nemt at købe kunden på man har styr på SEO, fordi kunden har ikke en jordisk chance for, at vide om man overhovedet har det. Jeg tror det er derfor, mange siger de har styr på det.

Som web virksomhed, synes jeg man skal erkende sine kompetencer og arbejde ud der fra. Har man ikke de nødvendige kompetencer i virksomheder til at levere et ordentlig stykke SEO-arbejde, så bør man overveje om man skal droppe det eller hyre en der har kompetencerne til det.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)