Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside folk er dygtige - mn hvad med SEO m.m. ???

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Hej Ib

Delvist on topic: Jeg lavede et lille videocast om emnet for et par måneders tid siden:

Big SmileYesBeerEndnu engang tak til jer alle

WinkWinkWinkog til din meget inspirende video Thomas !

Det er fantantisk så meget hjælp og finde på Amino.

Det jeg forstår på din video Thomas rammer også godt i mit tilfælde, altså også i forbindelse med website løsning for et lille firma. Men må ikke den store smarte "oversælgning" i branchen "udør" den unge generation er mere opmærksomme på den del (SEO).

Men netop derfor er det meget skuffende og konstarere at ens tidligere resultater er væk som en tyv om natten. "Resultater "jeg selv" mere eller mindre selv havde lavet igennem ca et lille år tid, med inspiration fra www.amino.dk  

Jeg forventede ved skifte af hjemmeside, at man i den nye situation ville komme til at ligge ligeså godt som i den gamle situation.WinkNo Men nej det skal man åbenbart ikke ????

Jeg har med møje og besvær fået kobleret mig på Google Analytics. Statestik igår: 24 besøg - Afvisningsprocent på 87,5 % Gennemsnitstid på hjemmesiden 4 sek. Vist ikke noget og prale over ???

Jeg har skiftet fra et cms system ved navn SMART WEB og nu over til Word Press, som ellers også skulle være meget SEO venligt.

Men holdninger til design, farver m.m. kan konstateres ved starten. Men tilsyneladende ikke SEO, trods det at jeg har fået/selv kopieret den gamle SEO over til det nye. Men det må være programmeringen der ikke er korrekt fra webleverandøren. ???

Derudover har jeg store problemer med det nye e-mail system jeg er blevet påduttet uden varsling i forvejen.

Nu ved jeg godt fra andre tråde, at det vil være et problem, at advare imod det pågældende firma her på Amino. Men så kan jeg gøre det på www.trustpilot.dk

Jeg lagde ellers opgaven ud på Freelancer på Amino i håbet om kvalificeret bistand og valgte også en "plusser". Men det er åbenbart ikke kvalitetskontrol nok.

Så vil jeg håbe at man på Amino for fremtiden veludvikler et evalueringssystem, så disse "klampshuggere" ikke kommer øverst, når fremtide opgaverudbyder skal vælge.

Jeg har da heldigvis også indtil nu kun betalt et a conto beløb.

Endvidere betingede jeg mig ved opstart at mine gamle placeringer på Google blev opretholdt, og dette er indvidere langt fra indfriet. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad fremtiden kan bringe, må håbe på det bedste.

Endvidere har jeg det gode forum Amino, som før hart hjulpet mig.

Desværre er mit firma lille, ellers ville jeg hyre dig Thomas eller nogle af dine kollegaer/konkurrenter der har fornuftige resulatter bag sig.

Ja jeg må konkludere at den visuelle kvalitet (design, farver) ved hjemmesider kan konstateres "let", men den funktionelle kvalitet (programmering, URL m.m.) er det nå som så med.

Ligesom vi håndværkere har udfordringer i kvalitet, kan jeg tilslutte mig jeres "opråb" til branchen om at måtte oppe sig, og få udlåste nogle af de brådne kar.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

P.S. Tak endnu engang til jer der bidrog med jeres viden m.m. !!!!!       

.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:15

Hej alle !!!

IdeaJeg glemte denne.

Jeg har altid som håndværker og siger fortsat som håndværker, at man skal kunne lave og afleverer altid et færdigt resultat, som mindst er lige så godt, som en rigtig "god gør det selver".

WinkWinkWinkDerfor har jeg tilmeldt mig denne events fra amino:  http://www.amino.dk/events/user/-2147483409_WordPress_kursus_i_København.aspx

Dette menr jeg også diverse hjemmeside "fabrikanter" skulle skrive sig bag øret, og som mindste krav selv beherske nogle af de forskellige elementer, ellers er jeg bange for at mange bare har en hjemmeside uden nogen nytte.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk 

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 18:15

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Derfor har jeg tilmeldt mig denne events fra amino:

Det tror jeg du bliver rigtig glad for - Brian Brandt virker som en person der har styr på sit fagområde, som helt sikkert kan imødekomme nogle af de frustrationer du startede dit indlæg med.

Jeg har selv købt og læst hans Libris hæfte omkring WP og vil anbefale dig at gøre det samme. Tror du vil få meget mere ud af kurset, hvis du har brugt et par timer på hæftet inden kursusstart.

Glæder mig til at se din nye firmaside.

Mvh. Chris
High Power LED spot pærer 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:36

Chrisss2010:

Derfor har jeg tilmeldt mig denne events fra amino:

Det tror jeg du bliver rigtig glad for - Brian Brandt virker som en person der har styr på sit fagområde, som helt sikkert kan imødekomme nogle af de frustration du startede dit indlæg med.

Jeg har selv købt og læst hans Libris hæfte omkring WP og vil anbefale dig at gøre det samme. Tror du vil få meget mere ud af kurset, hvis du har brugt et par timer på hæftet inden kursusstart.

Glæder mig til at se din nye firmaside.

Mvh. Chris
High Power LED spot pærer 

Hej Chris !

YesTak for dit bidrag.

Jeg glæder mig nu ekstra og forventnigerne derefter, netop nu du nævner at instruktør (Brian Brandt) er en kapacitet på området.

Det er da ellers Joomla, du gør dig i ???? eller er der noget jeg har misforstået ??

Min nye - nuværende hjemmeside er denne: www.raad-mal.dk og det er den jeg er meget frustreret over. Jeg kan af gode grunde ikke vise den forige - nedlagt pr. 14. juni 2010.

Men du må meget gerne komme med dine kommentarer til nuværende og forhåbelig også fremtidig, med visse tilpasninger hvis dette kan lade sig gøre. 

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 18:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ib,

Jeg må desværre nok sige at det ikke helt overrasker mig at du har fået denne oplevelse på Amino Freelancer. Jeg har holdt øje med det, lige siden det kom ud og tendensen jeg ser derinde er at folk underbyder hinanden ned til et niveau hvor kun en 14-årig der bor hjemme og går i skole kan være med, som det bliver nævnt tidligere er vi jo nede omkring 500 kr for en wordpress side - og ja, det kan da sikkert lige lade sig gøre at installere wordpress for 500 kr, men du får altså bare ikke en "rigtig" hjemmeside for 500 kr.

Jeg har også for mange år siden solgt hjemmeside til 500, 1000 eller 1500 kr, men dengang solgte jeg altid face-to-face, så de vidste godt de handlede med en (dengang) dreng på 13-14, eller hvad jeg nu var. Det var derfor tydeligt, hvorfor det var så billigt.

På Amino freelancer konkurrerer man frit om man har 10 års erfaring og en kandidatgrad eller man går i 7. A. i folkeskolen, og det var måske noget man skulle kigge på ;-)

Tilbage til hovedemnet, så ja - det ville være optimalt at folk ikke oversolgte sig selv. Jeg forsøger altid selv at være ærlig over for kunden, når jeg sælger ydelser til dem. Jeg fik faktisk en opgave gennem Amino Freelancer en enkelt gang, hvor det var mit indtryk at jeg fik opgaven fordi jeg skrev til ham, at jeg egentlig kun var programmør og ikke ville påtage mig rollen som SEO ekspert, selvom han skrev i opgaven at man skulle have styr på SEO. For når det kommer til stykket, tror jeg det er meget få mennesker der egentlig ved hvad de laver på alle fronterne.

Jeg har ihvertfald ikke mødt en person endnu der både kunne programmere ordentligt, lave fantastisk flotte designs og søgemaskineoptimere på en god måde.

Jeg tror din perspektivering til håndværkere er god, der findes sikkert folk der både er elektrikere, tømrere og murere - men mon ikke de fleste er en af delene? Og er det ikke federe at man lader elektrikeren lave el i huset og mureren lave murerne?

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 19:31

Det er da ellers Joomla, du gør dig i ???? eller er der noget jeg har misforstået ??

Jo - det er primært Joomla jeg har rodet med og ellers Magento som jeg benytter til min egen shop med LED belysning. Men derfor skal man jo være åben overfor nye systemer og af samme grund regner jeg med at lege lidt med WP for at se hvilke styrker og svagheder der er ved det system.

Kan du være mere specifik hvad du er frustreret over? Er det design eller SEO delen?

Hvis det er SEO delen så synes jeg at du skal genoverveje dine Meta titles og Meta description. Sluk computeren og sæt dig ned med blyant og papir og så brainstorm på hvilke ord du selv vil benytte hvis du skulle søge efter en maler. Få venner, familie og bekendte til at gøre det samme. Desto mindre de ved om malerbranchen - desto bedre, for det er vel personer der ikke kender noget til malerarbejde som du ønsker at tiltrække?

Når du har en lang liste af keywords, så vælg de 5 vigtigste og optimer dine meta titles og indholdet på siderne til disse keywords. Da du tilbyder maleropgaver i København, så ville jeg nok sørge for at benytte dette bynavn både i dine titler og i dit indhold på siderne. 

Din meta title til din forside hedder blot "Råd & Mal" efterfulgt af en meta desription der er over 255 karakter lang og tilføjet mere end 30 meta keywords.

Lav en mere attraktiv titel og hold din meta description på under 160 tegn og benyt maks 4-6 keywords og husk at meta keywords ikke benyttes af Google i dag!

Du må endelig give et resume af kurset og dit udbytte derfra.

Fra Herning
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 19:57

Hej Ib,

Jeg har læst de fleste af indslagene i denne tråd. Det er tydeligt for mig at du selvfølgelig har fået hvad du har betalt for. Som med malere, formoder jeg nogen er gode og andre er mindre gode, nogen er primært billige andre er dygtige, hver især har de deres marked.

Ligeledes mener jeg også som flere af mine medaminoer synes, at det er sjældent at finde en som kan det hele, og scorer højt på alle parametre. Jeg formoder du heller ikke vil være 100 meter mester efter du har taget et kursus i Wordpress. Selv om man selvfølgelig har lov til at håbe:-)

Min egen mening er dog at der findes rigtigt meget talent på Amino Freelancer!

Som kunde skal man dog klart specificere ens forventninger til opgaveløsningen, ikke bare tage det for givet at Freelanceren har forstået det bagvedliggende budskab.

Held og lykke med din hjemmeside og dit kursus

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 11:22

Hej Ib.

Lidt on/fff topic ?

Hvis opgaven er udført, kan du så ikke lukke den på freelancer, hvis det da er den her :

http://www.amino.dk/freelancer/user/-2147482463_Udarbejdelse_af_ny_hjemmeside.aspx

Hilsen Claus.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:42

Sjov tråd Big Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:08

Claus Nielsen:

Hej Ib.

Lidt on/fff topic ?

Hvis opgaven er udført, kan du så ikke lukke den på freelancer, hvis det da er den her :

http://www.amino.dk/freelancer/user/-2147482463_Udarbejdelse_af_ny_hjemmeside.aspx

Hilsen Claus.

Opgaven er ikke tilendebragt/fuldført. Og derfor har jeg ikke lukket den endnu.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)