Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, hvad så ?

Side 1 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Aminoer

Jeg vil gerne høre hvordan en Personlig Konkurs forgår..

Jeg har søgt rundt omkring på Google, men kan intet finde..

Jeg regner ikke med insolvent er det samme som Konkurs..

Begær man selv en personlig konkurs eller er det en kreditor ?

Jeg skal hives i fodgeretten igen i næste mdr og været der en del gange desværre.

Jeg tænker bare om det retsmøde hvert halve år er sådan det fungere eller om man kan blive erklæret personlig konkurs ?

Jeg giver ikke andre skylden for mine forsøg og mine mange lån, men søger lidt rådgivning herinde, så jeg ikke skal ud og bruge flere penge jeg ikke har

Håber på nogen konstruktive svar

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Uhh den var ikke god Mikkel.

Fordi er du personligt konkurs så må du ikke drive virksomhed, uden at oplyse det til dine kreditorer som så har tilladelse til at forlange en stor del af kagen (hvis ikke den hele) men hvis du er interesseret, så har jeg måske et trick så du kan slippe ud af den personlige konkurs med bukserne på.

skriv gerne en e-mail til rmann198@gmail.com med detaljer.

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkurs

En konkursbegæring er det ultimative middel til at stoppe din gældssætning. Denne mulighed benyttes inden for det offentlige især af SKAT, som på den måde forhindrer, at der opbygges yderligere restancer. SKAT har den opfattelse, at du groft udnytter manglende betaling af A-skatter, B-skatter, ABM og moms som en desperat (og dyr!) kassekredit. Ved en personlig konkurs fratages du retten til at råde over dine egne aktiver og din handlefrihed begrænses maksimalt.

Konkurs benyttes ligeledes, hvis en kreditor har mistanke om, at du har forfordelt andre kreditorer - ved at betale dem på bekostning af de andre. Konkursen giver da mulighed for at få omstødt disse dispositioner.

Skulle du blive begæret konkurs enten af en offentlig myndighed eller en privat kreditor - vil vi anbefale dig - øjeblikkelig - at søge juridisk bistand inden mødet i Skifteretten.
 

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO++

Jeg er ikke gået personlig konkurs endnu (medmindre insolvent er det samme).

Jeg vil bare gerne høre om mulighederne og hvordan man skal forholde sig.

Jeg vælger og lukke og slukke alt i denne uge.

Så håber jeg på en ren SU istedet og trækker mig tilbage.

 

Mikkel

 

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Thomsen:

Konkurs

En konkursbegæring er det ultimative middel til at stoppe din gældssætning. Denne mulighed benyttes inden for det offentlige især af SKAT, som på den måde forhindrer, at der opbygges yderligere restancer. SKAT har den opfattelse, at du groft udnytter manglende betaling af A-skatter, B-skatter, ABM og moms som en desperat (og dyr!) kassekredit. Ved en personlig konkurs fratages du retten til at råde over dine egne aktiver og din handlefrihed begrænses maksimalt.

Konkurs benyttes ligeledes, hvis en kreditor har mistanke om, at du har forfordelt andre kreditorer - ved at betale dem på bekostning af de andre. Konkursen giver da mulighed for at få omstødt disse dispositioner.

Skulle du blive begæret konkurs enten af en offentlig myndighed eller en privat kreditor - vil vi anbefale dig - øjeblikkelig - at søge juridisk bistand inden mødet i Skifteretten.

Hej Per.

Så jeg kan ikke selv søge om konkurs, men det er kreditor der skal gøre dette ?

Det er helt fint med mig at de tager alt hvad jeg har og ejer, vil bare gerne kunne få lidt oprejsning igen

 

Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Er desværre ikke ekspert på dette område - faldt bare over dette.

 

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel,

Den værste kreditor som du kan have er SKAT. De bruger det rask væk som tvangsmiddel for at lukke en virksomhed med restancer.

Husk at den som indgiver konkursbegæring mod dig skal stille sikkerhed for omkostningerne ved konkursens behandling. Typisk 30.000 kr. Det afholder mange for at være den som indgiver.

Hvis du føler at nogen af kreditorerne vil vælge den løsning er det værd at søge hjælp for at undgå.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Thomsen:

Hej Mikkel

Er desværre ikke ekspert på dette område - faldt bare over dette.

 

Hej Per.

Du har ikke angivet dit første indlæg i denne tråd som værende et citat fra gaeld.com.

Samtidig kan jeg, for god ordens skyld,  oplyse at det heller ikke lovligt at kopiere og lægge tekster ind på Amino fra andres værker. iflg. Aminos "Kom Godt Igang" regler. :)

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Det er jo en træls situation og et godt råd vil være at kontakte en jurist med det samme.

Du skal have væsentlige værdier som kreditorerne mener at kunne realisere til deres fordel.
Det er nemlig den der begære konkursen der skal indestå for omkostningerne til kurator hvis der alligevel ikke er værdier til at dække disse omkostninger i boet.

Det at være insolvent er ikke ensbetydende med en konkurs men et udtryk for at du ikke kan betale dine forpligtigelser og du vil skulle afgive en insolvens erklæring i fogedretten.

Den eneste der er hårde med konkurs instrumentet er SKAT da de ikke betragter det som en 'forretning' at inddrive gælden.

Det som en del overser er at gælden stadigvæk består efter konkursen ja altså gælden minus det som er realiseret + omkostninger og derfor er der altid en risko for at blive hevet i fogedretten med jævne mellemrum når en kreditor gerne vil prøve om du evt. skulle have oparbejdet noget værdi også efter at konkursen er gennemført.

Den bedste løsning vil jo naturligvis være at lave en aftale med dine kreditorer.

Men igen Mikkel tal med en jurist og få noget kyndig vejledning til at komme igennem modvinden tiltros for at vi på Amino ved meget om meget, så bør du vælge en kyndig jurist.

Det bedste for dig

Hej fra Søren

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Nedtur det med din situation. Jeg er ikke ekspert på området, men er der ikke mulighed for at lave et forlig udenom skifteretten?

Kan du ikke samle dine kreditorer eller på anden vis finde en løsning? Herinde har du jo ofte sagt, at du tjener gode penge både på affiliate markedsføring og dine andre forretninger, så er der ikke mulighed for, at disse kan blive udvejen ud af din situation?

Som jeg forstår det handler det her jo om lån du har optaget privat.

Side 1 ud af 10 (94 indlæg)